Kan voedselvergiftiging kwaad?

Mijn titel zegt het al, ik heb gister iets verkeerds gegeten, wat achteraf niet goed meer was.

En heb ik dus nu een voedselvergiftiging, ik krijg geen eten weg, verdraag het gewoon niet. En drinken doe ik echt weinig. (nog geen 500ml vandaag).

Ik heb heel erg overgegeven, en heel fijn ook diarree te pakken, en hele nacht al misselijk.

'snachts lijkt hier altijd wel alles ziek te worden, en nachtelijke bezoeken aan de wc lijkt hier altijd leuk om te spugen! Daar ging mijn nachtrust, en kon ik alleen op mijn rug liggen, en na heel veel gespuugd te hebben, gewooon kramp, harde buiken, en een overactief kind in buik!

Leuk is het niet, ook als je niet zwanger bent…

Maar kan het nu kwaad, wat kan ik nu het beste doen? Zodat ik er alleen last van heb, en niet het kindje in mijn buik?

even de huisarts bellen vandaag niet wachten… je moet nu niet gaan uitdrogen… en je bloed kan vervuild raken en daar zit je ook niet op te wachten nu je zwanger b ent

Ik heb vorige week een hele flinke buikgriep gehad, ia wat betreft de klachten zowat hetzelfde als voedselvergiftiging :shock:

Ik heb toen niet de HA gebeld (niet eens aan gedacht, ik kon alleen maar -samen met manlief trouwens, die had het ook- op bed liggen en ziek wezen :oops: )

Ik had ook enorme krampen, echt heel pijnlijk. En water hield ik binnen als het steeds maar hele kleine slokjes waren.

Mocht het me nog een keer overkomen tijdens de zw.schap, dan zou ik ook even de HA bellen!

Ik heb een aantal dagen daarna nog een nacht in het zh doorgebracht omdat het erop leek dat mijn vliezen gebroken waren… was gelukkig niet zo hoor! Ik weet ook niet of dat met het overgeven/krampen te maken zou hebben… misschien dat er toch wat druk ofzo is geweest?? Ik weet het niet!

Beterschap!

groetjes, Marieke

Inmiddels 700ML drinken op.

Ik spuug niet meer, en geen diarree, alleen heel veel plassen :wall:

Wel misselijk, en wat licht in me hoofd (door het geen eten) ga zo (hoop ik) een beschuitje proberen… en hopen dat het een beetje ok valt.

Nee, het kan geen kwaad.

Ik heb een voedselvergiftiging gehad toen ik zo’n 32 weken zwanger was. Ik spuugde alles bijelkaar, had hele erge diarree. Ik heb toen het ziekenhuis gebeld (omdat we onder controle stonden van de gyn). Het kon geen kwaad. Maar ik moest wel weer binnen 1-2 dagen eten en vocht binnen kunnen houden, anders heb je kans op uitdroging. Gelukkig ging het na 2 dagen beter, anders had ik me weer moeten melden.

Beterschap!

900 ml op! :dance: + een beetje appelmoes en beschuit! :dance:

Pff… voel me nog brak, werd misselijk van mijn eten en drinken maar houd het nog binnen.

Ik heb geen diarree meer… :oops: en spuug zeker al niet meer!

:dance: