Voor ik zwanger werd, werd PCOS geconstateerd.
Dit kwam door insulineresistentie werd me verteld.
Ik kreeg actos in combinatie met femara.
Omdat mn ex in het buitenland werkt hadden we minder vaak pogingen om zwanger te worden dan een ander.
Na 1 jaar was ik zwanger.
Actos zorgde ervoor dat mn cyclus 28 dagen werd.
Daarvoor was ik gemiddeld 1 x per 4/5 maand ongesteld.
Ik reageerde niet op middelen om een ongi op te wekken.
Maar nu, mn lichaam heeft duidelijk een eisprong.
Hebben er mensen ervaring dat PCOS over gaat??
Ik ben wel een stuk minder zwaar dan voor de zwangerschap en zit een stuk fijner in mn velletje.
Mn bloeddruk was altijd veeeel te hoog, nu ook niet meer.
Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd naar ervaringen.
Bij mij is het vóór mijn eerste zwangerschap ook geconstateerd.
Daarna is het voor mijn gevoel ook over gegaan. Heb een normale cyclus, voel mijn eisprong en de tweede is binnen 1 maand verwekt ( zonder medicatie).
Ik heb overigens nooit overgewicht gehad
Ik heb een gezond gewicht, maar ben wel lichter dan voor mn zwangerschap.
Heb altijd lopen aanmodderen met mn cyclus en nu is het opeens over :mrgreen:
Heb altijd lopen aanmodderen met mn cyclus en nu is het opeens over
Ik, nadat ik na 13 jaar stopte met de pil, ook. Er kon zomaar 4 maanden tussen 2 menstuaties zitten.
Ik heb toen 1 x clomid gebruikt en was toen zwanger. Na mijn zwangerschap heb ik nooit een rare cylus meer gehad.
Zelf denk ik dat het lange pilgebruik ermee te maken heeft gehad.
Het kan inderdaad. Soms verdwijnt PCOS na een zwangerschap of als je bijvoorbeeld heel veel overgewicht had en daarna flink afvalt.
Ik heb er wel eens van gehoord dat het overgaat ja, maar of dat echt kan ?
Ik heb ook PCOS, had cycli van 48-63 dagen gemiddeld, zonder eisprong. na bijna 1,5 jaar kreeg ik ineens meerdere keren een eisprong en had ik op wonderbaarlijke wijze 2 x achter elkaar een cyclus van 36 dagen met eisprong. De cyclus daarna op dag 20 een eisprong gehad, en 7 dagen later positief getest :mrgreen: Uiteindelijk na 19 maanden alsnog spontaan zwanger geraakt, 1 maand vóór we met Clomid zouden beginnen. Mocht ik niet zwanger geweest zijn, waren dus mijn laatste 3 cycli 36-36-32 (LF van 11 dagen) met eisprong. :thumbup:
Ik heb geen idee of het over kan gaan…maar ik kan me voorstellen dat als de oorzaak (overgewicht, insulineresistentie, …) wordt aangepakt, dat de gevolgen (de PCOS dus) dan ook minder wordt of misschien zelf over gaat?
Ik heb geen idee hoe het bij mij zit…ik weet niet wat de de PCOS bij mij veroorzaakt, maar ik weet wel dat ik twee keer tegen de verwachting in spontaan zwanger ben geworden. De eerste keer duurde het wat langer, de tweede keer was het snel raak. Maar bij de 12 weken echo waren wel meerdere (vrij grote) cystes te zien…ik denk dus niet dat het over is.
Mmm, ik voel deze week toch echt een eisprong
Afwachten dus of mn lichaam het echt zelf doet
Heb het ook, mijn gyn vertelde na de geboorte van de 1e dat het heel goed kon dat door de hormonen van de zwangerschap ik bij een tweede gewooneen normale eisprong kon hebben, is uiteindelijk bij mij niet gebeurd maar ja het kan dus zeker wel