Kan liga eerste stap uit handje?

Tja, mijn vraag is denk ik duidelijk :slight_smile:

Ja hoor ik heb dat in ieder geval wel gewoon gedaan !!

Ik ook. Het wordt wel een rommeltje want het plakt heel erg.

Ja maar het wordt wel een rotzooi, het “smelt” en loopt dan met het speeksel weer eruit zeg maar :lol:

ja, en daarna kan je heerlijk poetsen…

Volgens mij is Liga eerste stap alleen bedoeld om te verkruimelen door bijv. fruit. Dus is de tweede stap om vanuit het handje te eten.

Doordat het recept glutenvrij is, heeft LIGA Eerste Stap een iets vastere structuur. Het verkruimelen van de biscuits kan daarom iets meer moeite kosten. Als je de verkruimelde LIGA Eerste Stap hebt toegevoegd aan het fruit- of groentehapje kun je dit het best nog vijf minuten laten staan. De biscuit is dan volledig zacht geworden, ook wanneer er nog grotere stukjes biscuit in het hapje zitten. Het verkruimelen van de biscuit in een fruit- of groentehapje geeft een vastere structuur aan het hapje. Door deze vastere structuur zal je baby beter leren sabbelen en zuigen. De nieuwe mondbewegingen zorgen al bijtijds voor gewenning aan vastere voeding. LIGA Eerste Stap kun je ook verkruimelen in pap van volledige zuigelingenvoeding. Baby’s wennen in de eerste maanden alleen aan de smaak van melk. Alle andere smaken zijn nieuw. LIGA Eerste Stap verzacht de smaak van de eerste hapjes, zonder dat het de smaak van de hapjes overheerst. Hierdoor leert je baby makkelijker wennen aan de nieuwe smaken.



Na 7 Ã 8 maanden is je baby toe aan een nieuwe uitdaging en wil hij zelf iets vasthouden om op te sabbelen. LIGA Eerste Stap is hier niet geschikt voor, aangezien de biscuit een redelijk harde buitenkant heeft. Beter kun je overstappen op LIGA Tweede Stap als eerste tussendoortje, dat geschikt is voor baby’s van 6 maanden en ouder.



Liga Eerste Stap zorgt voor de aanvulling van B-vitamines en ijzer en bevat per 100 gram ten minste evenveel ijzer en B-vitamines als 100 gram bruinbrood.



LIGA Eerste Stap bevat geen gluten. Gluten zijn eiwitten die voorkomen in granen, zoals tarwe, haver, rogge en gerst. Voor kinderen tot 6 maanden wordt aanbevolen uitsluitend producten zonder gluten te geven.

Ik vond het afschuwelijk spul, het zorgde voor plateauzolen op z’n handjes, op de tafel, op de kinderstoel etc. Enige die er baat bij had was de hond :mrgreen:

Bedankt voor jullie snelle reacties. Heb het hem gewoon gegeven uit het handje en was inderdaad een grote smeer en plakboel :mrgreen: . Hij vond het wel fantastisch dus ach, die wasmachine maakt hier toch al overuren :wink:

Pssst Maria als liga uit het handje goed gaat is het tzt een optie om over te stappen op Bambix rijstewafeltjes. Veeeeel minder gesmeer (lees; beton op kleding, kindje, vloer etc :angel: ) dus ‘leuker’ 8)

Hier is de liga tweede stap niet eens opgekomen want ik ging al snel over op rijstewafel wat Casper heerlijk vind (en is ook erg goed voor zijn ontlasting omdat het wat meer vezels bevat :thumbup: ).

Bedankt voor de tip! :angel:

Rijstwafeltjes mag denk ik pas vanaf 6 maanden, niet? Of zitten daar geen gluten in? (rijstebloem kan namelijk wel :think: )

rijstwafels vind Arik ook lekker net als soepstengels en nijntje-koekjes.

Ik was niet zo nauw met de 6 mnd grens, ik keek wat hij zélf kon eten en lekker vond en of hij erop reageerde (eerste korstje brood reageerde hij heel heftig op dus even paar weken gewacht toen ging het prima).

Volgens mij zitten gluten toch in tarwe en volkoren en meelproducten? Rijstebloem is iig glutenvrij. Het staat iig altijd aangegeven op de verpakking. En ik doe het net als Sjimmy, ga uit van wat Casper wil en kan etc. Zo kon hij eerder niet echt omgaan met een bakje met stukjes brood (proppen) dus legde ik de stukjes 1 voor 1 op zijn plankje. En om de dag probeerde ik weer een grotere hoeveelheid/groter stuk brood. Nu kan hij iig omgaan met meerdere stukjes zonder zijn kleine giegeltje helemaal vol te proppen :lol:

hier ook gewoon in het handje gegeven…

1/4 deel niet gelijk het hele koekje hoor :mrgreen: