Sem drinkt Neocate voeding vanwege zijn kma maar heeft heel erg last van zuurbranden (geen reflux maar een te traag werkende maag) en ondanks Losec en een dosis ab voor de maag heeft hij vooral als hij melk op heeft veel last van boeren. Hij wordt 's nachts nog een aantal keer wakker en wil dan drinken, hij krijgt dan 130 cc melk van me. Hij wil drinken omdat hij last heeft van zuurbranden of buikpijn en omdat ik geen zin (meer) heb om hele nachten met een jankend kind rond te lopen krijgt hij dus melk. Nou zat ik dus te denken om eens soja melk i.p.v. Neocate te gaan proberen (gewoon Alpro soja voor peuters met toegevoegde vitaminen dus geen opvolgmelk van Nutrilon of zo) maar ik zat me af te vragen of je die dus gewoon net als gewone melk op kan warmen of dat ik beter opvolgmelk kan gebruiken…
Sojamelk kun je gewoon opwarmen. Je kunt er eigenlijk alles mee doen wat je met gewone melk of met opvolg melk ook doet. Pap maken, pannekoeken bakken enzv.
Ow en als je die soja peutermelk gaat gebruiken; laat je niet misleiden door het feit dat er vit. D aan toegevoegd is. Dat is echt lang niet genoeg per dag ( dan zouden ze iets van 10 glazen moeten drinken als je dat uitrekent) dus je moet er evengoed vit. druppels bij gebruiken.
Is het dan niet verstandiger opvolgmelk te gebruiken? Hij eet namelijk ook geen fruit en daarom vond de diëtiste het wel belangrijk de neocate nog te blijven gebruiken, maar echt na een flesje boert hij zich een ongeluk terwijl hij als hij bij zijn brood zijn melk drinkt hij daar geen last van heeft :think:
Daar kan ik je geen wijze raad over geven. Sam verdraagt geen melk (en ook geen opvolgmelk) dus voor ons lag de keuze nogal voor de hand.
En groot verschil, die at met 12 maanden wel groente en fruit.
Je kunt het overleggen met de dietiste?
Hij vindt de soja melk wel lekker (beetje zoetig) ik weet niet of soja opvolgmelk ook zo smaakt… Kan wel met de diëtiste overleggen maar die wil dat ik liever neocate blijf doen zodat hij toch nog belangrijke vitaminen eet. Ik ga het gewoon een keer proberen, je weet maar nooit…
Sebastiaan krijgt ook nog altijd de peutermelk van soja en dat maken we altijd warm. Het is inderdaad een beetje zoet en daardoor is het erg lastig om hem er vanaf te krijgen, maar dat is weer een ander verhaal .
Wat betreft de vitamine D klopt het inderdaad, daar kwam ik ook pas na een jaar achter… Ik gaf hem er dus altijd een halve dosering bij.
Gewoon proberen als je dat wilt. Ik denk dat jij zelf inmiddels het beste weet wat je wel of niet kunt geven :thumbup:
Groetjes,
Heleen