…als je volledige borstvoeding geeft?
Ik heb sinds een paar dagen bloedverlies, verder geen pijn of iets, het ziet er gewoon uit als normale (hevige) menstruatie. Ik heb na de bevalling een kleine 4 weken gevloeid, en nu dus bijna 9 weken na de bevalling dit bloedverliefd. Weet iemand of dit normaal is? Ook in verband met de anticonceptie (ik ga binnenkort een spiraaltje nemen maar we gebruikten tot nu toe niks).
Alvast bedankt!
Ong 2 maand na de geboorte van onze dochter ben ik ook ‘ongesteld’ geweest. Daarna aan de pil gegaan, dus weet het niet zeker, maar vogens mij was het wel ongesteldheid ondanks dat ik ook borstvoeding gaf.
Hier vier keer ondanks volledige borstvoeding, precies een maand na de bevalling weer ongesteld geworden. Helaas, pindakaas.
O, gelukkig ben ik niet de enige.
Overal op internet staat dat het bij borstvoeding lang uitblijft, en zelfs mijn verloskundige zei dat borstvoeding een betrouwbaar voorbehoedmiddel is. Maar nu ben ik dus weer vruchtbaar?
@Julia21 wrote:
Overal op internet staat dat het bij borstvoeding lang uitblijft, en zelfs mijn verloskundige zei dat borstvoeding een betrouwbaar voorbehoedmiddel is. Maar nu ben ik dus weer vruchtbaar?
dan moet je uitkijken als je het als voorbehoedsmiddel gebruikt hebt dat je niet zwanger bent :think: …
Een erg dom advies van de vk… :thumbdown:
@Julia21 wrote:
Zei je verloskundige dat écht?! :shock: :shock: :shock: Nou, dat is dus écht niet zo! Nahja, het is redelijk betrouwbaar maar dan moet je wel aan een paar voorwaarden voldoen!
En je kunt idd na 2 maand weer ongesteld zijn, ik was bij de 1e na 3 maand weer ongesteld.
Ja hoor dat kan :twisted:
HIer bij de 2e keer BV, weer na 8/10 weken ongesteld :wall:
Wat een voorlichting van de VK… ze zit zeker om werk verlegen :think: :mrgreen:
Zolang er niet (en dan dus ook echt nooit) meer dan 5 uur tussen twee borstvoedingen zit, schijnt borstvoeding een aardig betrouwbaar voorbehoedmiddel te zijn. Maar sla je een keer een nachtvoeding over of krijgt je kindje overdag eens een flesje, dan kun je weer een eisprong krijgen.
@babylover wrote:
@Julia21 wrote:O, gelukkig ben ik niet de enige.
dan moet je uitkijken als je het als voorbehoedsmiddel gebruikt hebt dat je niet zwanger bent :think: …
Een erg dom advies van de vk… :thumbdown:
Inderdaad!!! :o
@Suuus wrote:
Zolang er niet (en dan dus ook echt nooit) meer dan 5 uur tussen twee borstvoedingen zit, schijnt borstvoeding een aardig betrouwbaar voorbehoedmiddel te zijn. Maar sla je een keer een nachtvoeding over of krijgt je kindje overdag eens een flesje, dan kun je weer een eisprong krijgen.
Bij mij heeft er nog nooit meer dan 4 uur tussen twee voedingen gezeten, dus dat klopt ook niet echt…
Maar tot nu toe heb ik geen risico gelopen en morgen krijg ik een spiraaltje dus het komt allemaal goed! Had alleen gehoopt een tijdje zonder maandverband te kunnen… Niet dus!
Hallo dames,
Hopelijk kan mij iemand advies geven.
Na de bevalling heb ik 4 weken gevloeid.Gisteren is mijn dochtertje 2 maanden oud geworden, en ik werd vanochtend ongesteld !
(Ik ben bezorgd) Kan dit gevolgen hebben op borstvoeding,qua hoeveelheid,kwaliteit,etc.
Alvast bedankt…
Lilijana…
Nee geen gevolgen voor de kwaliteit
Ik had zelf nooit een productie dip als ik ongesteld was…
Er zijn wel kids die ineens minder willen drinken als mama ongesteld is, dan komt omdat de melk anders smaakt… dan kan, maar hoeft dus niet…
Dussssssss, gewoon lekker doorvoeden… :thumbup: