Hallo,
Ik ben Maureen ik ben 17 jaar oud, en ik vraag my af of ik zwanger ben. Ik heb namelijk al een test bij de dokter gedaan maar die was negatief. 5 augustus ben ik ongesteld geworden en 7 augustus was het helemaal over. Verder heb ik geen last van gevoelige tepels maar wel heel veel hoofdpijn een deze dagen had ik 2x zo veel spaghetti als normaal en ik had het op en ik kreeg kotsneigingen… Maar hoefde niet over te geven (gelukkig!) nu ging ik net naar de wc en zag ik lichtbruine afscheiding, ik weet dat dit niet smakelijk is om te vertellen maar ik wil graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn en wat er nou aan de hand is met mij? :think: Dus als iemand my hiermee kan helpen of vertellen wat het misschien zou kunnen zijn zou ik dat heel fijn vinden, ik ga morgen denk ik een zwangerschapstest halen voor de zekerheid.
Alvast bedankt,
xxx
Als je 5 augustus ongesteld bent geweest, dan is al een test doen misschien wat vroeg…tenzij je een hele korte cyclus hebt. Heb je je huisarts ook verteld wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest?
Ben je al lang ongesteld? Het kan namelijk best zijn dat het in het begin wat onregelmatig is. Of slik je misschien sinds kort de pil? En dingen als hoofdpijn kunnen natuurlijk ook door het weer komen.
Morgen weer een test doen heeft, denk ik, niet zo veel zin. Een test is over het algemeen pas betrouwbaar vanaf de eerste dag dat je overtijd bent (dus de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden, maar het niet geworden bent).
Nou ik ben meestal maar 4 dagen ofzoo ongesteld. Ik ben al ongesteld vanaf mijn 13e en ik slik de pil al langer als 1 jaar. Alleen die lichtbruine afscheiding verbaast me omdat ik dat nog nooit heb gehad :? en hoef ook nog niet ongesteld te worden. En toen ik naar de huisarts ging toen was myn dokter er niet en werd de test gedaan door een assistente en verder vroeg ze niks :thumbdown:
groetjes,
ik denk toch dat je niet meer kunt doen dan even afwachten tot wanneer je weer je ongi verwacht. Sterkte, onzekerheid is heel vervelend.
meestal doet de asssistente bij de huisarts de test, zij gebruiken ook gewoon de huis tuin en keukentesten, maar negatief is negatief.
Heb je misschien stress ofzo dat je cyclus van slag is ofzo.
Ik denk ook idd dat nu testten geen zin heeft, als de ha een test gedaan heeft en deze is negatief kun je beter afwachten een paar weekjes tot je eig weer moet menstrueren.
Denk je echt zwanger te zijn,. eet dan gewoon gezond , blijf bewegen … helaas kun je alleen maar afwachtten.
Wb stress, dit kan idd een onregelmatigheid maken ,maar ook ziek zijn of koorts … is een ding wat ontregeling kan geven in menstruatie.
die lichtbruine afscheiding kan ook je eisprong zijn. Of heb je die niet meer met de pil, dat weet ik niet.
Ik heb altijd afscheiding bij de eisprong. Je menstruatie was 14 dagen geleden, dus dat zou kunnen.
En als je twijfelt zou ik teruggaan naar de huisarts.
Succes ermee.
5 augustus dus voor t laatst ongesteld.
Met een 28 dagen cyclus heb je ws 19 augustus, dus gisteren je eisprong gehad.
Zou betekenen dat je gister of vandaag bevrucht zou zijn.
Wanneer heb je onbeschermde sex gehad? Als dat langer als een week geleden is kan ik me niet voorstellen dat je zwanger bent.
Zo snel zwangerschapsverschijnselen kán, maar is niet gebruikelijk.
Er vanuit gaande dat je nog niet zwanger wilt zijn (dit neem ik voor t gemak aan gezien je leeftijd) vraag ik me af waarom je de morning after pil niet gevraagd hebt bij de assistente.
Denk je toch zwanger te zijn zul je toch moeten wachten tot de dag dat je verwacht ongesteld te worden om te testen zoals hierboven al gezegd wordt.
Veel aannames in dit bericht, maar had niet meer informatie.
Ik slik de pil, maar gebruik geen condoom maar de laatste keer dat ik seks heb gehad is afgelopen zondagmorgen… Ik heb geen stress tenminste niet dat ik weet ofja ik zou niet weten waarover ik me zou moet stressen. En de morning afterpil die heb ik niet gepakt omdat ik dat dan wel heel vaak zou moeten pakken… Maar bedankt voor jullie reacties Ik laat het jullie allemaal nog weten
xxx
kreeg je die afscheiding de dag nadat je seks hebt gehad, want daar kan het ook door komen.
De kans is toch wel erg klein dat je ondanks de pil toch zwanger zou zijn, maar je kunt nog even niets uitsluiten.
Succes
ik heb die afscheiding gister pas gekregen… en de laatste dag dat ik seks heb gehad is afgelopen zondag bedankt voor alle reacties :inlove:
Als je de pil op de manier slikt dat het moet is hij erg betrouwbaar, niet 100% dus alles kan.
Maar ik denk echt niet dat je zwanger bent.
Waarom heeft de huisartsassistente eigenlijk een test gedaan als je pas over 2 weken ongesteld moet worden??? Lijkt me nogal zinloos. Ze had minstens wat vragen aan je kunnen stellen…
Jaa inderdaad, ik myn moeder zei ze komt voor een zwangerschapstest en toe gaf ik haar dat buisje met myn urine nou en die was dus negatief… ik had ook al zoiets van hoor jy niks te vragen ofzo? want als myn huisarts dat zou doen had hy allang vragen gesteld maar hy was op vakantie… :mrgreen:
xxx