Hallo allemaal?
Mijn zoontje is nu 6 weken oud en drinkt al 135cc . Hij krijgt ongeveer 5 a 6 voedingen per dag. Overdag is ie best rustig en slaap veel. Omdat hij snachts vaak wakker is en vaak huilt laat ik hem overdag lekker slapen.
Om de 4 uur maak ik hem ongeveer wakker om te voeden en te knuffelen. Maar ''s nachts kan het echt een ramp worden dan wil hij niet slapen. Wel als ik hem in de box legt bv als hij 's avonds huilt. maar als het bed tijd wordt rond de nacht dan gaat hij vaak huilen. Overdag slaapt hij vaak in de wieg op zijn eigen kamer? Heeft iemand hier ervaring mee moet je hem overdag vaker wakker houden. Hij heeft wel krampjes, kan ik dan gewoon een warm flesje water geven of helpt dat niet?
Groeten leeuw
Volgens mij heeft jouw mannetje dag met nacht verwisseld. Slaapt hij overdag met de gordijnen open? Misschien helpt dat… bij ons niet hoor. Bij onze dochter moet het altijd donker zijn :mrgreen:
Kun je niet proberen om hem overdag wat langer wakker te houden? Dan gaat hij 's avonds beter slapen. Hij moet toch een keer zijn slaap inhalen. Ik neem aan dat dat jouw voorkeur ook heeft. Ik heb het altijd andersom gehad. Mijn dochter is overdag niet in bed te krijgen, maar sliep al sinds de 2e maand door en sinds de 5e maand slaapt ze van 19:30 tot 07:00. Sja, overdag is ze weleens moe, maar ze slaapt dan toch niet veel.
Ik denk dat je er ff doorheen moet. Je zoontje zal niet blij zijn als je hem wakkerder houdt overdag, maar hij went daar op den duur wel aan volgens mij. Valt hij altijd in slaap tijdens het wandelen? Zo niet, dan lekker wandelen of shoppen. Dan wordt hij afgeleid en is hij toch wakker.
Krampjes is altijd lastig. Want als je dan weer drinken gaat geven, gaat alles weer werken in zijn buikje en dan krijgt hij weer krampjes. Wij zijn ABC dolphius van Solgar gaan gebruiken. Prijzig, maar super spul. De krampjes waren zo weg. Je hebt ook Cinababy dat is goedkoper, maar dat hielp hier natuurlijk weer niet :?
Veel sterkte en succes :hug:
Ik kreeg de tip van het cb om hem 's avonds in bad te doen ipv 's ochtends, zodat hij daar lekker loom van werd. Dat hielp wel tegen de krampjes. Onze zoon wil trouwens pas vanaf een paar weken in het donker slapen, daarvoor moest er echt een lampje (op de overloop of nachtlampje) aan anders werd hij steeds wakker.
Een vriendin van mij de tip ook gegeven om ipv de ochtend de avond te nemen voor te badderen. Daarnaast adviseerde het cb haar ook om de kleine overdag langer op te houden of eerder wakker te maken. Na 2 weken bemerkte mijn vriendin duidelijk verschil en ging het slapen 's nachts stukken beter.
Succes en hopelijk gaat het snel beter. Maar een patroon doorbreken heeft tijd nodig.