Kan iemand mij iets meer vertellen wat de gevolgen zijn van te weinig vruchtwater?
De persoon in kwestie is 26 weken zwanger, maar er blijkt te weinig vruchtwater aanwezig te zijn.
Ik heb al zitten zoeken op google en hier in de forums, maar kan het zo 123 niet vinden…
Alvast bedankt!!
Mariska
heb je al via google gekeken?
je komt wel het een en ander tegen als je te weinig vruchtwater in tikt.
succes!
Ik wil je niet bang maken maar ik had ook te weinig vruchtwater, met als gevolg dat mijn dochter is uitgedroogd haar hersentjes dan en daardoor in een coma is geraakt en helaas tijdens de ks is overleden.
Dit gebeurde na een zwangerschap van 41 weken, ze kwamen er bij mij pas achter toen ik 39 weken zwanger was.
Ook ik had te weinig vruchtwater bij mijn eerste dochter.
Ik ben met 41+3 bevallen en bij de bevalling kwam er geen druppel vruchtwater meer mee. Mijn dochter was helemaal uitgedroogd en zat onder de blaren en kloven…
Gelukkig is dit weer helemaal goed gekomen, maar de schrik zat er behoorlijk in!!!
Bij mijn 2e zwangerschap ben ik heel goed in de gaten gehouden…
Weinig vruchtwater is niet erg (zolang het maar niet minder wordt en te weinig is), maar het moet goed in de gaten gehouden worden zodat er op tijd ingegrepen kan worden!!
was de 20 weken echo helemaal goed vraag ik me dan af? er moet een reden zijn nml dat er nu al zo weinig vruchtwater is.in principe heeft de baby niet veel vruchtwater nodig is me toen verteld toen ik zwanger was van thomas,maar toch het hoort niet !! gebrek aan vruchtwater op deze termijn houd toch wel eens in dat er iets met de niertjes van de baby aan de hand is…hij plast dus te weinig of niet meer…ik zeg niet dat dat hier het geval is hoor,maar het zou kunnen…ik neem aan dat ze onder strenge controlle komt nu?mijn thomas heeft 3 maand kurkdroog gelegen echt geen druppel vruchtwater en zijn huidje zag er na de geboorte piekfijn uit door het vele vettigheid op de huid…hoe noem je dat ook al weer :think:
Ik heb geen idee… Hoor er helaas niet zo veel over, maar ik ben wel de enige die zich zorgen maakt.
Deed de moeder dat maar denk ik al sinds ik gehoord heb dat ze zwanger is.
Ik wil gewoon weten wat de oorzaak kan zijn omdat ik weet dat dit kindje niet gepland, gewenst en erg welkom is
en ik die maar niet zwanger word zit daar heeeeeeeel erg mee, want bij ons zou het wel enorm welkom zijn…