Kan het echt zo erg zijn met doorkomen van de tandjes?

We hebben even niet zulke goede dagen met Dana. :frowning: Van zaterdag op zondag werd ze om 3 uur 's nachts wakker, ze huilde echt hard en ontroostbaar. Om half 5 paracetamol gegeven en toen heeft ze 2 uurtjes geslapen om weer echt keihard en nagenoeg ontroostbaar te gaat huilen. Pijn, dat is wel duidelijk. Zondag was drama, vandaag is het weer drama. Ze is niet te pas, vreselijk snel moe, rode wangen, huilen huilen huilen…



Geen koorts, oorpijn lijkt het ook niet. Naast haar 2 ondertandjes 2 duidelijke witte plekken: tandjes dus!



Bij haar eerdere 6 tandjes die ze nu heeft, heeft ze bij lange na niet zo’n pijn gehad. Kan dit echt zo erg zijn? Ik heb haar nu maar weer met een paracetamol en Dentinox op bed gelegd. Ze is amper een uurtje op geweest, maar nu slaapt ze wel.



Arm ding… Daar breekt m’n hart van hoor! :frowning:



Hoe is dat bij jullie geweest met tandjes, viel het wel mee, of zijn er ook moeders die mijn ervaring van de laatste 2 dagen herkennen?

Mischa heeft ook heeel veel last gehad met sommige tandjes, maar dan bleek al snel dat ie er ook een oorontsteking bij had. Erg zielig!! Ik hoop voor je dat ze zich snel weer beter voelt.

Hier kennen we ook van die vreselijk tijden als de tandjes doorkwamen. Vooral de kiezen gaven hier problemen. Bij de oudste wist ik dat met een week het ergste voorbij was, de jongste heeft van sommige wel langer last gehad.

Sterkte!

Mathijsje heeft nu 4 tandjes onder maar dat ging heel goed, hij heeft nergens last van gehad, wel heb ik dentinox in huis voor het geval dat…



Mathijsje is nu wel weer heel vaak op zijn vingertjes of op zijn bijtring aan het bijten en hij kwijlt behoorlijk, dus ik denk dat er wel meer aan zit te komen al voel ik nog niets, ook zie ik dat hij ietsje last krijgt van luier uitslag maar daar smeer ik dikke lagen sudo creme op, als het hier bij blijft mag ik dus echt heel blij zijn zo te lezen.



Ik hoop dat je meisje zich snel weer beter voelt, en van die pijn af is.

Helaas herkenbaar. De eerste tanden waren geen groot probleem. De 4 kiezen waren drama… wekenlang niet lekker in haar vel. De hoektanden zijn nu bezig en daar is het vooral 's nachts krijsen (net als jij het beschrijft) en veel pijn. Er zijn er nu 3 door, bij elke tand duurt het een dag of 2. Idd af en toe een paracetamol en Dentinox. Gelukkig gaat het beter als de tand door is.



Veel sterkte hoor!

Hier hetzelfde probleem. Afgelopen weekend was een drama. Er is nog niets te zien, maar voel verschillende bobbels, dus zal niet lang meer duren. Ze heeft verschrikkelijke luieruitslag gehad, maar nu gaat het redelijk. Ze is alleen erg huilerig en dat is zeer vermoeiend. Hoop dat het snel voorbij is. :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:



Heb echt met mijn kleine meisje te doen. :roll:



Hier komt ze de laatste dagen weer voor een nachtvoeding.

Ik denk inderdaad dat het door de kiezen komt, daar was Jesse ook wel slecht te pas van. Bij de gewone tanden geen probleem, maar die kiezen… :cry:

Succes en hopelijk is het snel voorbij.

wat vervelend en zielig! :hug:



het doorkomen van kiezen schijt veel meer pijn te doen dan het doorkomen van de tandjes.

wat ik ook wel eens ergens gelezen heb dat als ze zon vresselijke last hebben van het doorkomen van de tandjes dat er meestal wel meer aan de hand is dan alleen het doorkomen.<br /> als ze er zon last van blijft houden zou ik misschien even langs de huisarts gaan.



strekte :hug: