kan hcg stijgen na een mk?

Dit is niet echt een druk bezocht onderdeel van kok geloof ik, maar toch hoop ik dat er misschien iemand mee leest die mij iets kan uitleggen…



Vorige week maandag licht positieve zwangerschaptest gehad, en deze werd di en woensdag steeds een beetje donkerder.



Woensdagmiddag kreeg ik een beetje een rare kleur bloedverlies, dus ik ga gelijk uit van mk…



Elke dag tot nu steeds elke dag een klein beetje bloed, soms lijkt het ook een stolsel…ik was eigenlijk aan het wachten tot “het” eruit kwam of erge kramp kwam…



Nu had ik vrijdag en zondag nog een test gedaan en die van zondag was echt knal positief en ook meer misselijk/last van borsten



Vandaag een echo gehad en er was helemaal niks te zien, ook geen lege vruchtzak of zwangerschapsring … Dan zou “het” er dus alweer uit zijn, of zo snel mis gegaan dat er nooit echt heel veel is geweest…



Wat ik dan niet begrijp is waarom mijn testen dan steeds positiever werden als het al zo vroeg (woensdag dan waarschijnlijk) mis is gegaan…



Iemand dus enige verklaring hoe dit kan? Of dat het gewoon normaal is?

Vreemd verhaal. Puur aan de hand van je verhaal vermoed ik geen miskraam.

Hebben ze bij de echo ook gekeken of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon zijn?



Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je in een prille zwangerschap allemaal al op een echo kunt zien. (moet kunnen zien)

Maar ik neem aan dat zo’n echoscopist wel weet wat hij/zij doet.



Als je twijfelt kan je het HCG in je bloed laten bepalen.

Hmm vreemd zeg. Of het is nog zo pril dat er op een echo simpelweg nog niets te zien is. Hebben ze ook gecheckt of het niet buitenbaarmoederlijk is?

Ja ze wilde eigenlijk geen inwendige echo doen, maarnik heb toch aangedrongen aangezien ik in feb ook al een ma heb gehad, en dat ik het echt zeker wilde weten dat zebgoed gekeken had haha maar ze zei dat de “rest” er ook goed uit zag verder…



Bij wie moet je dan zoiets vragen, die bloed testen? Doe je dat bij de huisarts of bij de Vk?

Ik heb ook niemand meer gesproken alleen de echoscopiste

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/52332-hcg-tijdens-een-zwangerschap.html als ik dit lees snap ik helemaal niet waarom het blijft/bleef stijgen…



Ik geloof wel dat ik niet zwanger ben, de lege echo en bloedverlies zijn samen natuurlijk een slecht teken…maar waarom stijgt mijn hcg dan nog dagen na de vmk :think: :think: :think:

Hoever zou je nu moeten zijn?

Hier ooit echo met wat achteraf bleek 5 weken zw.schap gehad na een ma/controle.



Waarom ik maar niet ongesteld werd was niet duidelijk, was in elk geval niet zwanger volgens die echo.



Resultaat zit nu lekker op school…maar ik was niet zwanger :mrgreen:



Weet natuurlijk wat het bij jou is…maar bij geen overduidelijk bloedverlies en nog altijd posi testen en een termijn nu tot 6,5 week ongeveer zou ik aandringen op nog een echo over een week of 2 a 3 als er dan niks verandert is.

Ja ik denk met de echo ect pas 4 weken en 4 dagen ofzo…

Gisteren viel er ook wel iets groters donker rood in het toilet, dus misschien zat het te laag dat zij het niet had gezien en misschien dat dat nog hcg afgaf ofzo… Ik hoop maar dat het nu gaat zakken !



Thanks voor de antwoorden, hopelijk ben ik over een tijdje een keer zwanger zonder dat het een mk wordt :pray:

Nou het antwoord op mijn eigen vraag kreeg ik gisteren:



Gisteren ging ik naar de gyn voor onderzoek ivm de miskramen en bij echo om te kijken of alles leeg was zagen ze een heel klein maar sterk hartje kloppen :oops: :oops: :oops:



Ik heb al 3,5 week bloedverlies elke dag met stolsels dus wij waren helemaal in shock, volgende week moet ik weer terug komen om te kijken of het dan nog steeds klopt en gegroeid is!



De gyn kon zo niet zeggen waar het bloedverlies vandaan komt en of dit goed gaat komen, ik heb door het bloedverlies wel groter risico dat het alsnog mis gaat geloof ik…zware week nu want ik bloed nog steeds en ik voel me apart genoeg sinds dit weekend wel iets zwangerder waar ik al niks van begreep…duimen jullie mee voor goed nieuws aankomende dinsdag?? :pray:

Jeetje bizar zeg!!! Hopelijk blijft dit kleintje lekker zitten en is het volgende week lekker gegroeid! Rustig aan doen deze week dan maar!

Hoi, ik heb zelf de eerste weken ook af en toe bloedverlies gehad, steeds heel weinig (veel te weinig voor menstruatie) maar ik was wel steeds bang dat het het begin van een miskraam was. Intussen bleef mijn hcg wel goed stijgen (bloedtesten bij de huisarts gedaan) en ik kreeg ook last van mijn borsten en misselijkheid. Volgens de artsen ben ik gewoon zwanger. Wat bloedverlies is niet ongebruikelijk. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij verliest.

Ik mag eind deze week voor een eerste echo, volgens mijn berekeningen ben ik dan 7+2. Veel eerder een echo doen had weinig zin zeiden ze, omdat er dan nog niet zeker wat te zien is. Dat kan dus verklaren dat ze niks zagen bij jou. Je lichaam lijkt je iig te willen vertellen dat je zwanger bent :slight_smile:



Vooralsnog zou ik leven alsof je zwanger bent (alcohol etc) en hard duimen dat er nog wat zit en dat het blijft plakken! :thumbup:

bij onze middelste regelmatig bloedverlies gehad, dit na een MA dus ik was als de dood dat dit fout zou gaan… uiteindelijk met 8 en bijna 12 weken een echo gehad en het is toch goed gegaan.



Hoever zou je nu zijn? 6,5 week ongeveer? ik zou het per dag nemen en het bloedverlies even voor lief nemen… zolang je geen vruchtje verliest is het voor zover goed en de dagen tellen tot volgende week…



Heel spannend zeg.

Dus toch! Spannend! Hopelijk blijft alles goed gaan. Een kloppend hartje is al een heel goed teken.

@ babel ja ik heb echt 4 weken lang buikpijn en bloedingen gehad elke dag…niet zoveel als bij de heftige menstruatie dagen maar wel stolsels ik dacht later misschien was het wel een tweeling ofzo :think:



Maar ik heb nu vanaf dinsdag.op een keer na een klein beetje bloedverlies na geen bloedverlies meer gehad…aparte timing maar wel super blij mee…kwaaltjes worden wel erger dus ik heb hoop



Volgens mijn eigen theorie moet ik nu toch wel richting de 8 weken gaan. Maar toen ik vorige week vroeg of het ongeveer 8 weken kon zijn toen zei alleen nee dit is echt geen zwangerschap van 8 weken…maar hoe lang wel zei hij ook niet, en het was ook maar een hele vage echo dus ik ben ook nog wel ergens heel bang dat het niet goed zal zijn…goed nog één hele dag wachten en dan dinsdag de echo ochtends om 9 uur :pray:

Ik zal heel hard voor je duimen! :-*

Ik duim mee!

ook ik duim mee!

Het duimen heeft geholpen thanks dames :inlove:



Op de echo was een kindje van 8 weken en 3 dagen te zien, er. Zaten al stompjes aan die de armen en benen moesten gaan worden en een kloppend hartje :inlove:



Geen bloeding in de baarmoeder te zien dus hopelijk was dit het met bloedverlies!

Geweldig nieuws, wat een spanning moet het voor jullie geweest zijn.

En nu nog maar duimen op een mooi eindresultaat. :pray: :inlove:

:dance:

Hoera hoera hoera!! Dan lig je nét voor op ons!

Gefeliciteerd meid! Heerlijk gevoel!