Kan gyn zien dat je paar dagen terug een eisprong hebt gehad

Ik denk dat ik dit weekend een eisprong heb gehad…helemaal uit mezelf…met alle tekenen zoals ik ze herken van toen. Dat is voor mij megabijzonder en ben benieuwd of het dus echt zo is, dan blijk ik mijn lijf nog steeds goed te kennen! Ik moet dinsdag naar de gyn, en vraag me dus af, kunnen zij dat zien als dat net is geweest? Dat zou een goede bevestiging zijn voor mijn lijfkennis! En anders weet ik het over een week of 2, als ik een ei had moet er dan een ongi volgen…

Ben trots op mijn lijf haha!!

Als het goed is moeten ze dat kunnen zien ja. Als het niet via een echo is dan via de bloedwaarde.

Als je een eisprong hebt gehad, dan is op de echo soms nog wat vocht te zien op de plek van de gesprongen follikel. Ik weet alleen niet of je dat na een dag of 3-4 nog ziet, waarschijnlijk is het dan al weg. En anders zou je aan het eind van de week je progesteron in je bloed moeten laten meten, daar kunnen ze wel aan zien of je een eisprong gehad hebt. Deze waarde moet dan minimaal 20-30 zijn.

Dat zei een vriendin ook al, dat vocht te zien kon zijn. Maar ik weet niet of het dan al te lang geleden is, 2 dagen ofzo.

Ik ga er geen bloe voor prikken, dan merk ik het vanzelf over 2 weken wel, maar was gewoon benieuwd of het te zien zou zijn, want dat zou een mooie bevestiging zijn van het idee dat mijn lijf een keer iets gedaan heeft!

Ik hoop voor je dat je een mooie eisprong hebt gehad en dat je over twee weken niet ongi wordt! Of kan dat nog niet? Moet je vanmiddag naar de gyn? Heel veel succes alvast & laat je even weten hoe het gegaan is? :-*

Ha Jip, thanks! ZIe verslag in ons topic en idd, de gyn zag vocht dus heb een ei gehad!Uit mezelf! :dance: Over week of 2/3 dus een ongi, een rake kans zit er denk ik niet in…was ook nog niet helemaal de bedoeling en ga er ook zeker niet van uit. Hoe lang ben je vruchtbaar als je denkt dat je ongeveer een eisprong hebt??

Je moet eigenlijk klussen voordat je eisprong is, dan heb je een voorraadje liggen. Een eicel is maar een paar uren te bevruchten, dus als je na de eisprong klust, ben je al snel te laat. Maar goed, je hebt geen ovulatietest gedaan en je kunt in principe voor/tijdens/na de eisprong pijnklachten hebben. Dus moeilijk te zeggen wanneer je eisprong precies was en of je wel of niet op tijd bent geweest. Zou stiekem toch wel super zijn als het raak zou zijn, of niet? Zo zonder medisch gedoe en op de romantische manier. :wink:

Zou zeker super zijn, maar daar ga ik niet van uit en eigenlijk is dat ook nog niet de bedoeling! :wink:

…maar ergens zit een stemmetje wat zegt dat het nu wel heel erg kriebelt door deze ontdekking… :silenced: _…maar ik kan het echt niet aan volgens mij, weer die spanning, gaat t lukken, gaat t wel goed enz enz haha!! :mrgreen: