kan een kind van 6 al onthouden als je hem iets oplegt?

@Guusje wrote:

:think: mar spullen krijgen is toch iets anders dan niet naar je luisteren?



die spullen lijken me op zich nog niet zo’n probleem…keurig die 3 tassen aanpakken en zeggen “ow fijn, heb ik vast spullen voor sinterklaas” :wink:



maar haar naar jouw regels laten luisteren s idd gewoon consequent zijn.

dus idd tas afpakken als ze niet luistert of alle stiften innemen en alleen onder toezicht nog mogen gebruiken en zo opruimen dat ze er niet bij kan.




maar als ze nog in sinterklaas gelooft en zeis erbij dan werkt dat niet…

en als een kind eenmaal weet dat oma altijd wat meeneemt dan staan ze bij de deur al op te wachten.

Mijn schoonmoeder heeft altijd rozijntjes in de tas voor de meiden… dus die komt binnen en dan is het hai beppe heb je ook rozijntjes mee?

dit zijn dan rozijntjes maar met kados gaat het waarschijnlijk hetzelfde…



vervelende situatie meid… ik zou toch maar eens goed praten met de omas… en anders kan je misschien wel met oma overleggen dat die de dingen bewaart bij haar thuis voor sinterklaas en verjaardagen… en alleen af en toe wat meeneemt, iets kleins…

maar het zal niet zonder slag of stoot gaan… dus dan is het ook maar net hoe belangrijk je het zelf vind… vind je dat verwende van je kind echt zo erg dan moet je er wat aan doen en als dat betekend dat je dus even hard moet zijn tegen de omas en dat dat best even kan knallen dan is dat zo…

Liz ik heb alleen jou verhaal gelezen.

Ik heb het hier dus al vaak met mijn psycholoog over gehad. Aangezien Zoë precies het zelfde deed/doet. :mrgreen:

Zij heeft me dan ook vertelt dat een kind tot een jaar of 8 zulke dingen niet begrijpt.

Simpel uitgelegd is het als volgt:

Als mama een verbod opleg, geld dit verbod.

Maar zodra mama de kamer uitloopt bijvoorbeeld gaat het verbod dus ook mee. :mrgreen:

En je kind denkt dan dat het verbod niet meer van kracht is. :wink:



Ik hoop dat het zo een beetje te snappen is. :lol: