Kan een dreumes allergisch zijn? Terug van de dokter....

Amélie is vanaf dat ze 5 dagen oud is af en aan verkouden.

Een maand geleden is ze geopereerd aan haar keel- en neusamandelen, want die waren continue ontstoken en vergroot. Dit zou dé oplossing zijn. 3 dagen na de operatie was ze ontiegelijk verkouden geworden, ik de KNO-arts gebeld en die (assistente) zei dat ik de huisarts maar moest bellen, want het kon net zo goed een virusje zijn. Ik vond dat een beetje overdreven, maar na 2 weken van overvol snot en erg hoesten toch maar de huisarts gebeld en moesten we langs komen. Daar gekomen contsateerde ze een fikse oorontsteking waarvoor ze antibiotica heeft gekregen. Na 2 dagen was ze niet meer verkouden, hoestte ze niet meer en werd ze weer heerlijk levendig. Sinds zondag is de antibiotica op, en vannacht is ze weer ontiegelijk verkouden geworden.



Lang verhaal, maar nu vraag ik me af of ze misschien allergisch zou kunnen zijn. Is dat mogelijk bij zulke kleintjes dat ze allergisch is voor de kat, of het wollen vloerkleed, huisstofmijt o.i.d? En hoe is daar achter te komen?



Mijn man was als (klein) kind overal allergisch voor, dus wat dat betreft kan het makkelijk, maar vroeg me af of het al zo jong ook geconstateerd kon worden (en wat er aan gedaan kan worden)

Wat zielig voor de kleine meid :hug: (en mama ook natuurlijk )



Mij is verteld in t zh door n ka uit t sophia dat ze pas n allergie kunnen ontwikkelen als ze 3 a 4 jaar oud zijn.

Wij dachten ook met Fieke haar luchtwegproblemen dat ze ms allergisch was voor de hond of de katten.

Dat was dus niet zo. Ze hebben bij Fieke om andere redenen bloedgeprikt en daaruit kwam wel n bloedwaarde

waarbij ze dus kunnen zien dat ze in de toekomst wel n allergie kan ontwikkelen :wink:

Vraag t anders eens goed na bij je ha, want ik weet dat sommige artsen elkaar tegenspreken en is

mijn antwoord dus ms niet juist :wink:

kan ook wel eerder, mijn ouders moesten de vogels uit huis doen omdat wij al twee keer met longproblemen in het ziekenhuis hadden gelegen. Ik was anderhalf en me broer drie…

Ik heb begrepen dat ze al vroeg allergisch kunnen zijn, maar dat dat nog niet op heel jonge leeftijd vast te stellen is d.m.v. testen…



Hier zijn de kinderen overigens ook altijd verkouden…volgens mij ligt het gewoon aan NL… :mrgreen:

Gaat je dochtertje naar een kdv? Daar pikken ze ook vanalles mee :? .

Yep, het kan wel. het cb zei hier ook dat kinderen pas met 3 á 4 jaar allergisch kunnen reageren om de omgeving (ivm opbouwen afweersysteem) onze zoon had echter vorig jaar overduidelijk last van pasgemaaid gras. echt gewoon hooikoorts. volgens de kinderarts kan dat best

(moet erbij zeggen dat hij wel een voedselallergie heeft, hij reageert gewoon sterk op heel veel prikkels)

Wat gek eigenlijk dat het pas op latere leeftijd te ontdekken is. Als ze het dan hebben, hebben ze er nu toch ook last van?

Ik moet morgen naar de ha met haar en vraag het dan maar gewoon.







@Elsevier wrote:

Gaat je dochtertje naar een kdv? Daar pikken ze ook vanalles mee :? .




Nee ik ben thuis bij de meiden, dus geen kdv. Wel de psz van Rhodé en een oppaskindje, dus genoeg bacterien op te vangen denk ik :wink:



Maar het gekke vind ik dat het met de antibiotica binnen 2 dagen over was…dat betekent toch dat het geen virus is (antibiotica werkt niet met een virus) maar een ontsteking (ze kreeg amoxiciline…dat is antibiotia voor ontstekingen).

En nu zijn we er 3 dagen vanaf en is ze al snot verkouden met sinds vannacht ook weer hoesten erbij :cry:



Ik kan wel zeggen dat het ontiegelijk sneu is voor haar, maar ik raak ook aan het eind van m’n latijn. Ze is gewoon nog nooit 2 weken lang achter elkaar lekker fit en gezond geweest en de zorgen, aandacht en huilbuien worden me soms gewoon even teveel…

Is ms n idee om aan de ha te vragen hoor, maar wat dacht je sowieso van n langere kuur ab

of, Fieke krijgt dagelijks ab sinds bijna n jaar en dan in n hele lage dosis, om daar om te vragen al is

t alleen maar om te proberen voor bijv n maand en kijken hoe ze t dan gedaan heeft en als je

er mee stopt hoe ze dan reageert :wink:

Succes morgen bij de ha! Ben heel benieuwd wat zijn conclusie is! :hug:

je kan wel degleijk als kleine een allergie ontwikkelen voor de kat, vloerkleed of wat dan ook.

Echter is het pas vanaf een jaar of 4 te checken, omdat het dan duidelijk aantoonbaar is…



Bij mijn ouders gaven ze bij mijn jongste zusje het advies om alels uit huis te doen watmogelijk een allergie kon veroorzaken, om zo te kijken of het midner werd of neit.

(en helaas was dat het einde van mijn hondje als huisdier…)

@knipoogje1983 wrote:





Bij mijn ouders gaven ze bij mijn jongste zusje het advies om alels uit huis te doen watmogelijk een allergie kon veroorzaken, om zo te kijken of het midner werd of neit.

(en helaas was dat het einde van mijn hondje als huisdier…)




Ja het zal hier ook zo zijn dat de kat na 10 jaar het huis uit moet :frowning: Maar ik heb het er dan wel voor over hoor!



Ik laat het jullie morgen wel weten. In elk geval bedankt voor jullie antwoorden!

@moeder van 2 wrote:

Is ms n idee om aan de ha te vragen hoor, maar wat dacht je sowieso van n langere kuur ab




Kan dat? Is misschien wel een goed idee om te opperen. Ik hou het in gedachten! Bedankt!

Ben alweer terug van de dokter.

Volgens haar heeft het niets te maken met de antibiotica :? Het zou gewoon stom toeval zijn, en heeft ze net weer een virusje opgepikt.

Ze heeft nog geluisterd en hoorde veel slijm, maar niets verontrustends en ook geen astmatische klachten (ze piept niet ofzo)

Allergie houdt ze nu geen rekening mee omdat dat vaak niet alleen met een snotneus is. Daar moet dan vaak ook gezwollen oogjes, benauwdheid enz bij voorkomen…

Wel zei ze dat het best zou kunnen dat ze allergie ontwikkeld, maar dat ze daar nu nog veel te jong voor is. Ze pikt nog zoveel op en samen met prikjes en tandjes krijgen is haar weerstand natuurlijk ook erg laag de eerste 1,5 jaar.



Het is nu dus gewoon uitzieken, en hopen dat het snel over gaat.

Bedankt voor jullie medeleven meiden! Doet me goed!



:-*

Jammer dat je niet veel wijzer bent geworden, maar andere andere kant gaat t dus volgens de arts

redelijk met haar en pakt ze dus alles op wat er op te pakken valt :?



Heb van onze ka wel te horen gekregen dat t n hele slechte winter is geweest en dat ze min 40% meer

patienten hebben opgenomen met allerlei virussen en infecties :wink:

Dus nu maar hopen op mooi weer en dat t met jullie allemaal beter mag gaan :hug: :-*

Beterschap met je meisje :hug: