En zo ja, welke aandoeningen zijn er en wat zijn de verschijnselen dan?
Sem heeft na 4,5 maand nog steeds last van darmkrampen is erg onrustig, heeft wel een paar verschillende voedingen gehad inmiddels maar zit sinds een maand nu op Neocate, dat zou eigenlijk geen problemen moeten geven en na een maand zou hij toch wel aan die voeding gewend moeten zijn lijkt me. Alles is inmiddels uit de kast gehaald, hij krijgt fysio voor de spanning en de onrust, begeleiding van het CB om hem beter in een slaap en wakkerritme te krijgen zodat hij beter slaapt en minder gespannen is, maar de darmkrampen staan daar los van, zo lang hij daar zo’n last van heeft zullen alle andere maatregelen niet echt helpen naar mijn mening.
Waar kan ik nog opletten? Dinsdag ga ik weer naar de ka maar heb inmiddels al wat ervaringen daar en ik heb het idee dat ik daar weinig aan ga hebben.
Er was een kma vast gesteld, zou er daarnaast nog sprake kunnen zijn van nóg een allergie? Of is die neocate helemaal vrij van eventuele allergenen?
Wat enorm naar dat het zo aanmodderen blijft zeg, ik word er zelf helemaal een beetje verdrietig van Waarom denk je aan de ka niks te hebben?
huh ja , ikke :mrgreen: ik heb als baby altijd problemen gehad met de ontlasting tot mijn tweede jaar toen was er van poepen helemaal geen sprake meer , ik werd na een maand geen ontlasting te hebben gehad met een mega dikke buik opgenomen en leeggemaakt , toen zijn ze erachter gekomen dat ik een vernauwing in mijn dikke darm had die hebben ze toen pas opgelost :roll:
geen idee hoe , kan mijn ouders er niet meer naar vragen maar het kan dus wel degelijk.
Heb je weleens eens aan een ostheopaat gedacht? Wellicht kan deze wat voor je betekenen.
Als ik zo je verhaal hoor (ik volg het al een tijdje) lijkt het mij ook dat er meer aan de hand is. Hebben ze zijn darmpjes al onderzocht?
gr Leonie
De voeding is zo zwaar voorverteerd dat dat geen problemen meer mag geven, het is twee weken geleden een paar dagen goed gegaan en toen was het zo fijn! Darmen zijn behalve aan de buik voelen nooit verder onderzocht.
Aan de ka denk ik niks te hebben omdat ze hem ook niks tegen spugen wilden geven omdat hij in juni met 5 weken een PH-metrie heeft gehad die goed was. Nu via de ha medicijnen tegen het spugen en het gaat stukken beter, hij is nog steeds gespannen maar wel al een stukje minder. Ik denk dat de dosis te laag is dus ga een hogere dosis aan de ka vragen (durft ha niet te geven). Maar ze houden zich heel erg aan bepaalde protocollen daar…
Ostheopaat had ik een afspraak voor staan maar toen werd hij ziek dus afgezegd… Hij heeft ook een hele goede fysio dus wil ook weer niet dat er te veel aan hem gerommeld wordt, daar raakt hij steeds zo van overstuur…
Zou je niet een andere ka kunnen overwegen?
De ka die wij hebben is echt een rots in de branding, en dat geeft zo enorm veel rust…
@Tante Soesa wrote:
De voeding is zo zwaar voorverteerd dat dat geen problemen meer mag geven, het is twee weken geleden een paar dagen goed gegaan en toen was het zo fijn! Darmen zijn behalve aan de buik voelen nooit verder onderzocht.
Aan de ka denk ik niks te hebben omdat ze hem ook niks tegen spugen wilden geven omdat hij in juni met 5 weken een PH-metrie heeft gehad die goed was. Nu via de ha medicijnen tegen het spugen en het gaat stukken beter, hij is nog steeds gespannen maar wel al een stukje minder. Ik denk dat de dosis te laag is dus ga een hogere dosis aan de ka vragen (durft ha niet te geven). Maar ze houden zich heel erg aan bepaalde protocollen daar…
Ostheopaat had ik een afspraak voor staan maar toen werd hij ziek dus afgezegd… Hij heeft ook een hele goede fysio dus wil ook weer niet dat er te veel aan hem gerommeld wordt, daar raakt hij steeds zo van overstuur…
Wat is de dosis die hij nu krijgt?
Layla krijgt twee keer daags 10 mg mups. De ene dag gaat het veeul beter dan de andere maaar ze is rustigig. en als ze blaast ( echt blazen met haar mondje) dan heeft ze last. Herken jij ook signalen ( buiten huilen )van sem dat je denkt hee…( bij layla was het eerst uhhhhhhuuuuh leek net of ze aan het kletsen was maar ze had dan zure oprispingen)
Haaaai Samara ben je weer :mrgreen: hij doet ook een soort van blazen eigenlijk sinds kort pas dus dacht dat het brabbelen was, maar heb ook wel het idee gehad dat het gebeurt als hij ergens last van heeft… zei dat van de week nog tegen sm toen ze hier op visite was (ja echt waar!). Hij zegt dan bbbbuuubbbuuubbbuuu
Vandaag weer naar de ka geweest, en de fysio was ook nog even geweest vanochtend. Echt een topwijf, zij had al contact gehad met de ka omdat ze het toch wel vervelend vond hoe de dingen lopen en hoe de vervangster ons had behandeld. Zij heeft ook verteld dat ze me al wat langer kent (nog van Jim) en dat ze weet hoe ik ben en dat ik een goede moeder ben, geen gekke dingen doe met mijn kids en al helemaal geen zeurpiet ben. Lief hè?! Ze krijgt echt een grote bos bloemen als we weer afscheid moeten nemen! Iig vond de ka het allemaal vervelend dat het zo rot gelopen was de afgelopen tijd. Ze was het niet helemaal eens met de Losec geloof ik, maar stopzetten wil ze nu ook even niet. Krijg geen hogere dosis maar iets anders, een middeltje wat ook wel spugen tegengaat en de doorloop van maag naar darmen sneller maakt. Over 3 weken moet ik terug, dan zit hij ruim 6 weken op deze voeding en 3 weken dit spul, als er dan nog geen verbetering zichtbaar is dan gaan we verder onderzoeken, dus contrast- en slikfoto’s van slokdarm, maag en darmen. Ik hoop dus dat het de komende 3 weken beter gaat en dat niet nodig is, ik ben aan de andere kant bang dat dat niet het geval gaat zijn… we zullen zien! Ventje was wel weer aardig over zijn toeren net en had het moeilijk met slapen, dat is weer een nadeel van zo’n dag op sjouw.
Ahaa, je krijgt een maag passage foto. Die heeft layla ook gehad. Dan krijgt je mannetje contrastvloeistof en dan gaan ze kijken wat de voeding/contrastvloeistof gaat doen wanneer het in de maag is. ( het het er netjes blijft of heftig op en naar gaat) Hij ligt dan in een rontgen machine die als het ware filmt( heel snel foto,s achter elkaar maakt digitaal)
En de medicatie die je gaat krijgen is motillium. Dat werkte bij layla niet door die breuk in het middenrif.
Meid wat fijn dat je een fijne kinderarts hebt nu. Ik weet hoe belangrijk het is om daar een goed gevoel bij te hebben en je zelf niet een zeur te voellen maar een die het snapt.
Ik hoop dat de problemen snel verholpen zijn meid.!!!ik gun het je zo en sem natuurlijk ook. :hug:
jah…hier herken ik ook blazen als pijn. Ik zit hier te modderen met vast voedsel, of pittig eten, en er is niks gekomen uit het bloed.
ik heb het gevoel dat de ka me nu niet meer serieus neemt. Ik moet gewoon pas over drie maand weerkomen. dus zit ze weer op volledig bv.
veel sterkte met je kleine man!!
Ben in ieder geval blij om te lezen dat er nu iemand is die actie onderneemt en je serieus neemt! Ik hoop ook voor je dat het vanzelf beter gaat maar wellicht geeft zo een onderzoek je meer duidelijkheid over wat er aan de hand kan zijn. Veel succes en laat even weten hoe verloopt.
groetjes Leonie
Thanx meiden!
Konijn wat gebeurt er dan als je vast voedsel geeft? Misschien moet je het anders introduceren? Als je je niet serieus genomen voelt moet je een second opinion aanvragen, dat mag je niet geweigerd worden, daarvoor moet je wel toestemming vragen aan de ka die nu behandeld.
Misschien heb je wat aan deze link: http://www.babyallergie.nl/voedingsmiddelen.htm
@jacsansil wrote:
huh ja , ikke :mrgreen: ik heb als baby altijd problemen gehad met de ontlasting tot mijn tweede jaar toen was er van poepen helemaal geen sprake meer , ik werd na een maand geen ontlasting te hebben gehad met een mega dikke buik opgenomen en leeggemaakt , toen zijn ze erachter gekomen dat ik een vernauwing in mijn dikke darm had die hebben ze toen pas opgelost :roll:
geen idee hoe , kan mijn ouders er niet meer naar vragen maar het kan dus wel degelijk.
Hee, ben jij soms mij??? :lol:
Bij mij het zelfde. Heb echt 6 weken in het ziekenhuis gelegen destijds. Voor ze erachter waren wat het was en hoe het op te lossen was. Mislukte ook nog eens . Nog steeds is poepen niet mijn hobby 8)