Kan dit???

@Huggie wrote:

@Tweet wrote:
Nee, het gaat er om dat het beiden een cel is, met een al dan niet vloeibare substantie in de kern, waardoor de 1 het een cyste zal noemen, en de ander een follikel.

Ja maar zal de Gyn dat ook niet duidelijker uitleggen dan, vind dat Rooike gewoon niet de informatie krijgt die ze zou moeten krijgen!

Sommige artsen zijn horken, en die vinden dat je maar gewoon moet snappen wat ze zeggen… :wink:

Groot gelijk dat je er achteraan gaat bellen Rooike! :thumbup:

Ik kan om 10.40 bij de HA komen.

De uitslag lag er al.

De assistente vond het ook maar een vreemd verhaal toen ik het vertelde.

Nou, ben echt benieuwd…

En Rooike? Hoe ging het?

Rooike Je kunt inderdaad een cyste krijgen als een follikel niet gesprongen is en is doorgegroeid. Ik heb dit zelf ook gehad. Cystes verdwijnen over het algemeen als je ongesteld geworden bent, soms duurt het ietsjes langer. Ik had twee hele grote (4x6 cm en 6x8 cm), ze zijn uiteindelijk uit zichzelf verdwenen. Ze kunnen alles hormonaal in de war schoppen, waardoor je niet ongesteld wordt en je ook geen eisprong hebt. Soms helpt een kuur om je ongi op te wekken, dat wordt vaak eerst geprobeerd.

Pfff ben net pas thuis, hij was erg uitgelopen.

Nou dokter dankjewel voor echte uitleg!!

Snap het nu helemaal!

Ben ook ZEKER zwanger geweest, hij zei anders test je niet positief.

Het is helaas anders verlopen omdat het afgestoten werd zei hij.

De cyste is idd een cel (4,5 cm groot is hij) gevuld met vocht, die eigelijk open moest klappen maar dit is niet gebeurd.

Hij wil nu dat ik over 4 weken een vaginale echo laat maken door een gyneacoloog (die kan het me beter uitleggen ook nog zei mn HA) om te kijken of het geslonken is. Of beter nog: dat het weg is.

Dus…

Over 4 weken nogmaals een echo.

Spannend meid!

Ik heb ook al eens een cyste gehad, en die van mij ging inderdaad vanzelf weg. Gun jou dat geluk ook!

:hug: :-*

zie je bent dus gewoon zwanger geweest, vond het al raar, anders zou iedereen met een cyste positief kunnen testen!!!

@Huggie wrote:

zie je bent dus gewoon zwanger geweest, vond het al raar, anders zou iedereen met een cyste positief kunnen testen!!!

Ja dat zei ik dus ook tegen de HA…

Ik vond het zo raar dat die arts dat gister zei.

En dan die toon: :naughty: Mevrouw u bent echt niet zwanger geweest hoor!

:roll: Sukkel.

Ja is niet leuk, ze hebben geen idee dat dat heel hard over kan komen, zeker als je je zo zwanger hebt gevoeld!

Hoop dat je alsnog een normale gyn krijgt die gewoon duidelijk kan vertellen wat er in jouw situatie is gebeurd en wat er zich heeft afgespeeld in je buik!!!

x

Wat ik lees in de bijsluiter van de digitale CB test, is dat cysten een verkeerde uitslag van de test kunnen geven…

Kijk HIER maar eens… Zou dus wellicht kunnen kloppen wat ze in het ziekenhuis tegen je zeiden…

Ik geloof toch eerder mn huisarts als die man sorry, ik weet gewoon dat ik zwanger was!

• Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en ovariële
cysten kunnen een verkeerde uitslag opleveren.

@Rooike wrote:

Ik geloof toch eerder mn huisarts als die man sorry, ik weet gewoon dat ik zwanger was!

• Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en ovariële
cysten kunnen een verkeerde uitslag opleveren.

Hmm nu ga ik toch twijfelen...vind het nog steeds een raar verhaal, Rooike, je moet gewoon vragen hoe dat zit, schrijf desnoods op wat je wilt weten :thumbup:

Ik heb het vaker gehoord hoor… dat men dacht zwanger te zijn maar dat er bij de echo alleen een cyste werd gevonden…

Hoe dik was je baarmoederslijm??? Hebben ze daar naar gekeken en opgemeten?

Weet ik niet of ze dat gedaan hebben…

Er werd helemaal niets verteld.

En ik heb het niet gevraagd omdat ik dat allemaal niet weet dat ze dat gaan meten.

Mij ging het erom of er iets was blijven plakken maar mn baarmoeder was leeg en dat vond ik het belangrijkste.

Nu vind ik het belangrijkste dat die cyste verdwijnt, z.s.m

Huh??? :think: Was je baarmoeder leeg?? :think: :think: Je had nog niet gevloeid toch??

Je kunt op een inwendige echo inderdaad zien of je al dan niet ongesteld bent geweest. Als je zwanger bent geweest en je hebt nog niet gevloeid, dan moet je een verdikt baarmoederslijmvlies zien. Als je baarmoeder helemaal leeg was en je hebt een heel dun baarmoederslijmvlies en je hebt niet gevloeid, dan heb je waarschijnlijk toch een positieve test door de cyste gehad in plaats van dat het een zwangerschap was. Met geen/een heel dun baarmoederslijmvlies kun je namelijk niet zwanger worden, dan kan het niet innestelen.

@ICL wrote:

Huh??? :think: Was je baarmoeder leeg?? :think: :think: Je had nog niet gevloeid toch??

Jawel, 1 keer roze en 2 keer bruine afscheiding.

@Rooike wrote:

@ICL wrote:

Da’s in mijn ogen (sorry) niet vloeien… Denk echt dat de positieve test dan door de cyste kwam en dat je niet zwanger bent geweest :angel:

@Jippie wrote:

Je kunt op een inwendige echo inderdaad zien of je al dan niet ongesteld bent geweest. Als je zwanger bent geweest en je hebt nog niet gevloeid, dan moet je een verdikt baarmoederslijmvlies zien. Als je baarmoeder helemaal leeg was en je hebt een heel dun baarmoederslijmvlies en je hebt niet gevloeid, dan heb je waarschijnlijk toch een positieve test door de cyste gehad in plaats van dat het een zwangerschap was. Met geen/een heel dun baarmoederslijmvlies kun je namelijk niet zwanger worden, dan kan het niet innestelen.

Precies :wink:

@ICL wrote:

@Rooike wrote:
@ICL wrote:

Da’s in mijn ogen (sorry) niet vloeien… Denk echt dat de positieve test dan door de cyste kwam en dat je niet zwanger bent geweest :angel:

Mijn huisarts zegt dat dat wel vloeien was…

Een cyste kan er niet voor zorgen dat je zwangerschapskwalen krijgt.

Gevoelige tepels en borsten enzo.

Ik laat het verder in het midden…

Het belangrijkste is nu voor mij dat die cyste weggaat en dat ik heel snel hopelijk weer zwanger mag zijn.