kan dit nog?????

ik had danio kwark gekocht

zie ik net dat de datum van gisteren was

maar mijn vriend wil hem nog eten kan dit nog of niet

wil ook niet dat hij er ziek van word???

Zo lang het niet vanzelf uit het bakje loopt kan dat best… ik zou het gewoon opeten.

Ik zou er even aan ruiken of een heeeeel klein likje proeven, dan merk je het snel genoeg. Maar ik denk dat het nog wel kan, hoor…

Ja hoor, dat lijkt me wel. Ze bouwen altijd wel een veilige marge in :wink:

hij ruikt gewoon kan er niets vreemds aan zien!

Zo lang het niet vanzelf uit het bakje loopt kan dat best.... ik zou het gewoon opeten.


kruipen dan?

zonder gekheid, wij eten het wel, dochterlief nog niet.

kan wel hoor



de datum die er opstaat., garandeert dat tot die datum, smaak geur en kleur optimaal zijn

daarna KAN de kleur bijv. iets afwijken

maar je kan het makkelijk dus zelfs een paardagen over datum gebruiken, al shet nog niet open was

ik zou het ook gewoon opeten hoor!

je proeft het snel genoeg hoor! gewoon lekker smullen verwacht ik! :drool:

nou hij is op,

en smaakte nog goed volgens mijn vriend!!!



dank je wel voor de snelle reactie;s

pak kan niet lezen zeg ik altijdt.

en 1dagje na de datum ach kan gebeuren.

het heeft in iedergevak gesmaakt lees ik :mrgreen:

@monique wrote:

pak kan niet lezen zeg ik altijdt.




:lol: :lol: :lol:



Ik moet zeggen dat ik normaal zoiets ook wel opeet. Nu in mijn zs ben ik wat zeikeriger en wordt alles wat over de datum is, weggekiepert.



Leef je nog trouwens, Simba? :mrgreen:

Hopelijk nog geen buikpijn…? :wink:



Nee hoor kan best en zeker als de verpakking nog gesloten was…

Ik ben ook zo’n miep dat dingen weg gooit over de datum… (heb 1x goed voedselvergiftiging gehad van pindakaas dat over de datum was…) Dus ik doe nu: zodra ik het niet vertrouw, mieter ik het weg…

wat stond erop…tenminste houdbaar tot of houdbaar tot?

allebei niet er stond alleen 9-6-07 op



en ja hij loopt nog :mrgreen:

Vroeger stond er op dingen met melkproducten altijd tenminste houdbaar tot 3 dagen na… dat houden wij altijd een beetje aan als iets net over de datum is. Vraag me nog steeds af waarom dat er niet meer op staat :think:

Toen ik vroeger in de supermarkt werkte, vertelde ze me altijd dat die datum de uiterste verkoopdatum was en het product daarna nog 3 dagen houdbaar was.

Ik eet dat soort dingen dus nog gerust, zolang het niet zuur ruikt of beschimmeld is :shifty: …

Ik ben ook zo een die dat gewoon weg doet.



Maar mijn collega’s die er verstand van zeggen te hebben drinken rustig karnemelk van een week over datum. Want zuur blijft langer goed en dat geldt ook voor yoghurt en kwark…



Ik doe het niet, maar ik zie ze regelmatig de pakken leegdrinken die ik al weggegooid zou hebben en ze zijn nooit ziek :wink:

Ook hier houden wij die 3 dagen marge aan.