Kan dat na zo'n lange tijd?

Hoi,

beetje raar om hier weer iets te posten ik ben natuurlijk al sinds eind Juli vorig jaar gestopt met bv.

Maar toch heb ik een vraagje.

Ik heb namelijk nu het weer warmer wordt ontzettend jeuk aan m’n tepels.

Ik heb eigenlijk al sinds dat ik gestopt was weleens een steekje of een kriebelig gevoel, maar nu met de warmte word het alleen maar erger.

De eerste gedachte die ik heb is spruw, het voelt gewoon zo, maar kan dat nog zolang nadat je gestopt bent?

Ik heb nog steeds wel een enkel drupje vocht als ik in mijn tepel knijp.

Wat zou ik nu moeten doen, gewoon als spruw gaan behandelen kijken of het weggaat.

Je kan het natuurlijk niet testen ofzo.

Kan ik nu ik toch geen bv geef, gewoon Miconazol zalf erop smeren, dat is toch speciaal voor schimmels, want die zalf heb ik nog wel liggen hier.

Alvast dank :-* Wendy

dat zou ik idd gewoon doen.

als het weg gaat, dan was het w.s. toch spruw…

als het niet helpt wellicht toch de HA laten kijken

Het zou volgens mij ook best spruw kunnen zijn. Die schimmel gedijt goed bij warmte. Ik zou die zalf proberen en als het na een paar dagen niet minder wordt, alsnog naar de huisarts gaan. Succes en sterkte!

Hoi Wendy,

De schimmel die o.a. spruw veroorzaakt, Candida Albicans, dragen we allemaal (meestal in rustende vorm) bij ons. De schimmel kan actief worden bij bijvoorbeeld een verminderde weerstand, tijdens een zwangerschap of na gebruik van antibiotica. Bij vrouwen uit zich dit vaak in een vaginale schimmelinfectie. Soms kunnen idd de borsten geïnfecteerd raken of kan er spruw in de mond ontstaan. Het ontstaan van deze schimmelinfectie staat dus echt los van borstvoeding; ook vrouwen die niet lacteren en baby’s die geen borstvoeding krijgen, kunnen er last van krijgen. De meeste tips die er in geval van borstvoeding worden gegeven, zijn daarentegen wel altijd toepasbaar :wink: Kun je hier alvast iets mee? klik

Verder is het misschien een goed idee om het toch aan je huisarts voor te leggen, zodat je klachten echt gericht behandeld kunnen worden. Beterschap!