kan cyste vruchtbaarheid beinvloeden???? HELP!

Even kort mijn verhaal.

ben in december geopereerd omdat ik een cyste had en verdacht werd van endometriose. Dit werd niet gevonden. de cyste werd verwijderd.

Nu was ik afgelopen week bij de gyn voor een follikkelmeting en nu zit er alweer een cyste in mijn linker eierstok! 35mm…de gyn zei dat het geen kwaad kon. Had meer willen vragen maar die bezoekjes aan de gyn gaan altijd zo snel en mijn vragen komen bovendrijven wanneer ik alweer buiten sta!

heeft iemand hier ervaring mee? En kan mij er wat meer over vertellen? (m.b.t. het hebben van cyste?).

Ik moet het namelijk van links hebben zeg maar omdat ik rechts geen eileider meer heb. zucht. Het zit ook niet mee!

liefs

Ineke

Zijn ze erachter gekomen wat voor cyste het wel is? Soms is het nl een follikel die doorgroeit waar bv geen eitje in heeft gezeten, het kan een zgn chocolade cyste zijn (vaak wel met link naar endo) waar oud bloed inzit, het kan een vochtcyste zijn. Een cyste is een blaasje gevuld met ‘iets’ in de zin van vocht of bloed of eitje of niets. Dus kan je ook niet zeggen dat het wel of geen invloed heeft. De meeste cystes hebben GEEN invloed in de zin dat ze je niet ‘hormonaal’ beinvloeden, er nog steeds eitjes groeien en springen. Kijk bv eens bij het verhaal van Nicje, zij heeft ook regelmatig cystes (samenhang dus met endo) en ook bij haar groeien er nog steeds follikels met eitjes.

Je krijgt toch regelmatig echo’s om te zien of en waar er een eitje springt?

Dan zou je al redelijk snel na kunnen gaan hoe het gaat op dat vlak. Zolang er nog netjes follikels groeien, er eitjes springen is er weinig om je ‘zorgen’ om te maken (jeah right makkelijk gezegt he… :roll: ) want heeeeeel veel vrouwen hebben in de loop van hun cyclus ook een cyste die groeit/krimpt etc maar die zullen dat nooit zien of weten omdat ze dus geen follikelmetingen krijgen.

Succes deze ronde! :-*

Ja, is ook gewoon zo. Het was alleen even balen, in december dus geopereerd om die cyste te verwijderen. (de gyn dacht toen aan wondergezwel.) In die cyste zat ook gewoon vocht wat hij eruit heeft gezogen en nu een maand later zit hij er al weer.

Vorig jaar heb ik ook wel linkereisprongen gehad en inderdaad drukte dat eitje gewoon die cyste plat…moet dus goed komen. Maar denk dan dat hij gaat groeien en andere dingen van zijn plek gaat drukken ofzo.

Je weet het, ben een vis…(Dromer, doemdenker).

Baal ervan dat ik zo goed mijn woordje kan doen op papier maar wanneer ik dingen moet vragen/zeggen kost het me meer moeite. Volgend bezoekje echt even de tijd nemen om vragen te stellen. Als de gyn je het nu wat makkelijker zou maken door bijv. te vragen of ik nog vragen heb…maar ja.

Duimen voor volgende maand!

Liefs

Ineke

Jullie mogen ook volgende maand???

Leegzuigen is niet half zo effectief als ‘weghalen’ hoor. Kan zich daarna zo weer opnieuw vullen. Maar wat de gyn al aangeeft, het is geen reden tot zorgen :-*

Enneuh…vragen en papier gaan heel goed samen hoor! Opschrijven is zo prettig, en terwijl je daarmee bezig bent bij de gyn komen de rest van de vragen ook vanzelf.

Hihi nee hoor hier moeten we nog 2 maandjes wachten, begin april krijgen we een nieuwe afspraak en dan is er dus ook overleg geweest over wanneer we weer zouden mogen. Ietsje langer geduld oefenen dus hier, maar dus wel duimen vrij :wink: :thumbup:

ja, kan inderdaad dat hij zich weer gevuld heeft…koppig ding! las al iets over internet van een ‘kruidenvrouwtje’, die noemde dat cysten ontstaan door spanningen…Tja, zal ook wel weer zo kunnen zijn.

Spannend hoor voor jullie, zie je het zitten om er weer mee te beginnen? Lijkt me heel dubbel allemaal.

Liefs

Ineke

Hmmm cystes door spanningen? Misschien wel…ik zou het niet weten dan zou ik er mss al wel 100.000 moeten hebben gehad :wink:

Jeps al stel ik me van de komende ronde niet teveel voor hoor. Is het cryootje en de kansen dat dat allemaal slaagt zijn niet zo heel groot.

Dus dubbel, dubbel in de zin van wel ietsje hoop maar niet teveel :shifty: of zo …

ik hoorde laatst een verhaal van een vrouw die ook 2x zwanger was geraakt. De 2e keer ook door een cryootje, dan is het dus de helft van een 2-ling. Wel appart he? Zou wel super zijn, voelt dan toch nog ietsje dichter bij Bregtje he?

Hoop toch zo dat het positief uit zal pakken! Dat moet gewoon. Ik duim voor jullie hoor!!!

Liefs

Ineke

Klopt ook hoor, als er niemand zwanger van zou worden deden ze het niet meer want het schijnt behoorlijk veel werk voor het lab te zijn. :wink:

Zelfbescherming zal het wel weer zijn.

Zow nu straks de auto in als mijn man zich ook wil aankleden en zich van zijn spelletje kan losrukken 8)

Toi toi toi :thumbup:

Fijne dag samen!

Ik blijf nog even in mijn lelijke huispak hangen. Marcel is aan het tennissen dus modder lekker aan met Marco Borsato lekker hard aan!

liefs

Ineke

Hihi lelijke huispakken zitten vaak het lekkerste :lol:

Geniet ze van je rustige zondag! :-*