Kamperen/ slaapmatjes

Wie o wie heeft ervaring met slaapmatjes, wij willen graag twee kopen maar waar moeten we op letten?

Ik denk aan 10cm dikte maar verder geen idee :think: :think:

Iemand?? Anyone???

Ik heb zelf goede ervaringen met die matjes die zichzelf opblazen (als je snapt wat ik bedoel…) Geen gedoe met oppompen of opblazen en je kunt ze goed oprollen tot een klein rolletje. Ze zijn over het algemeen niet goedkoop, da’s dan wel weer een nadeel. Maar ik heb het matje al bijna 10 jaar en hij doet ut nog steeds. Ik heb er zelf 1 die maar iets van 3 cm dik is, maar die ligt voor mij prima.

Zorg dat je gaat proefliggen in de winkel, dan weet je iig meer dan dat je zomaar een slaapmatje uit het rek pakt!

ik vind die dingen altijd zoo odun… ik kan er nooit lekker op liggen, heb altijd het idee dat ik recht op de harde vloer lig… en altijd kou tot op mijn botten, maar dat heb ik ook met een 50cm dik luchtbed…

Nee kamperen is voor mij altijd kRamperen… mij niet gezien!!

Ik vind ze ook nooit lekker liggen. Heb daarna altijd een gebroken rug gehad…

10 cm??? dan kom je hoe dan ook bij een luchtbed uit.

Heb je te maken met ruimtegebrek? Zoneit, dan zou ik sowieso voor ene luchtbed gaan, electrische pomp erbij, dat slaapt altijd nog het allerlekkerst. Als je wel met ruimtegebrek zit, zijn er een hoop selfinflating matjes die prima slapen (maar het niet halen bij de luchtbedden helaas)

@fiep klophout wrote:

10 cm??? dan kom je hoe dan ook bij een luchtbed uit.

Heb je te maken met ruimtegebrek? Zoneit, dan zou ik sowieso voor ene luchtbed gaan, electrische pomp erbij, dat slaapt altijd nog het allerlekkerst. Als je wel met ruimtegebrek zit, zijn er een hoop selfinflating matjes die prima slapen (maar het niet halen bij de luchtbedden helaas)

We willen juist van een luchtbed af omdat ik het daar altijd ijskoud op heb en die dingen om de haverklap lek zijn. SI matjes zijn er best veel in 10cm dikte maar ik ben benieuwd naar de kwaliteitsverschillen tussen de duurdere en goedkopere merken.

Als je dan echt voor een lekkere slaapmat gaat kijk eens bij het aanbod van exped.

Soort luchtbed, maar gevuld met dons, dus isoleert in tegenstelling tot een ouderwets luchtbed.

Ze zijn verkrijgbaar in de grotere buitensport zaken.

Hier nooit meer wat anders.

Wij hebben al een jaar of 8 de self inflatable matjes. Ze zijn dun ja, daarom doen wij er altijd een dekbed ónder. Dan een hoeslaken erover en dan de rest van de lakens/dekens/slaapzak or whatever. Dan liggen die matjes echt bijna net zo lekker als een gewoon matras!