Kamperen in september?

Even een algemeen vraagje, maar hoe is het om in het naseizoen, september te kamperen?

Is jullie ervaring dat een camping dan ‘bijna uitgestorven’ is aan het einde van het seizoen, of is het toch nog gezellig? (natuurlijk zal het per bestemming verschillen, maar vind het toch leuk om jullie ervaringen te horen?

We hebben wel eens eind augustus op een camping in de buurt van Venetie gestaan, toen we daar kwamen was die nog 75% vol, maar je zag het echt per dag leeglopen. Toen we vertrokken (ergens rond 5/6 september denk ik) stond het nog hooguit 20% vol.



Nog een september-ervaring, maar dan in Nederland: we hebben ook eens begin september een weekend gekampeerd op Texel, op een vrijwel lege camping (ik denk rond de 10% vol). En dat terwijl het een mooi zonnig weekend was met echt tropische temperaturen.

(ik ken diezelfde camping ook van kamperen met Hemelvaart, en toen was het wel bijna vol - niet perse gezelliger, maar wel veel drukker)



Dus de keren dat ik in september gekampeerd heb, was het inderdaad redelijk leeg.

Er zijn dan in elk geval geen mensen met schoolgaande kinderen, eigenlijk waren het voornamelijk senioren en gezinnen met baby’s.



Maar ‘bijna uitgestorven’ kun je ook vertalen naar ‘heerlijk rustig’ natuurlijk :smiley:

Geen rijen voor de douche, alle ruimte, geen drukke pubers die je peuter omverlopen in de speeltuin, het heeft ook wel zijn voordelen.



Als je iets meer levendigheid wil, maar wel buiten het seizoen op vakantie, dan zou ik eerder kiezen voor een kampeervakantie in juni

(ik heb het idee dat we bij kamperen in juni meer jonge gezinnen hebben aangetroffen dan in september - maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk).