Kamperen in Denemarken met kinderen

Ja, een beetje vroeg in het jaar, maar ik zit al een beetje te broeden op de vakantie van volgend jaar.



Ik ben gek van Scandinavië, en wil uiteindelijk eens uitkomen in Noorwegen/Zweden/Finland.



Maar dat vind ik nu gewoon te ver rijden met de auto met 3 relatief kleine kinderen. En om nu 3 dagen onderweg te zijn met elke keer een tussenstop zie ik ook niet zitten.



Nu dacht ik…Denemarken is al een eind in de goede richting.

Maar valt daar te kamperen? En met kinderen, is dat wat?

Ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met een kampeervakantie (tent bedoel ik dan) in Denemarken, en waar jullie dan geweest zijn.

JA!!!



Denemarken en kamperen met kinderen gaat heel goed samen juist.

Campings zijn zeer kindvriendelijk met over het algemeen meerdere kleine speeltuintjes op de veldjes en vaak nog een grotere speeltuin aan het begin met van die spring’bobbels’ (ze hebben een naam, maar wat is het ook alweer :think: ) en wat andere grotere dingen.



Wij zijn in Denemarken wezen kamperen toen de oudste 4 was en de 2e 2,5 (en ik zwanger van de 3e).

We hadden een plekje met voor ons uitzicht op 1 van de speeltuintjes en we konden ook vanaf de tent de oudste tot aan het (kinder!) sanitair zien lopen.



Kinderen zijn in Denemarken over het algemeen erg welkom.

Je voelt je bijv. in horeca ook niet bezwaard als je kind mee is en eens niet in zo’n goeie bui (in NL voel ik me dan al snel de zaak uitgekeken :roll: ).



Plaats weet ik zo niet meer, maar wij zaten op dik een halfuur van Legoland waar we natuurlijk ook geweest zijn :angel: .



Als we weer een auto hebben waar we met z’n allen in passen willen we weer die kant op (niet aankomende zomer, maar zomer erna).



Mensen roepen heel vaak ‘oh maar daar is het slecht weer’. Maar wij zijn toen ruim 2 weken geweest en slechts 1 dag overdag een trui aangehad en verder lekker in de korte broek en heerlijk buiten geleefd.

Hier wel een slecht weer ervaring, regen en heeeeeeel koud (maar ja ik ben een koukleum :roll: )

Qua weer moet je gewoon ongeveer rekening houden met een vakantie in Nederland. Dat kan ook prachtig zijn, maar je kunt ook het weer van afgelopen zomer hebben…



Oh en Legoland is ook met regen hartstikke leuk :wink:



Je hebt veel campings in Denemarken dus keuze genoeg

Dat klinkt niet verkeerd.

Was de reis een beetje te doen met de kinderen?



Kwa weer maak ik me niet druk.

Wij hebben afgelopen zomer twee weken in nederland gekampeerd, en we hebben genoten. Voor ons het ideale weer (de temperatuur dan, minder regen is altijd welkom natuurlijk) (sorry… :shifty: ) Het hoeft voor ons helemaal niet warm te zijn, daar vinden we namelijk niks aan. We houden er van lekker einden te wandelen en te doen, en dat trek ik slecht bij erg warm weer.



Ik ben zelf al eens in Noorwegen geweest. Daar was het ook niet extreem warm ofzo, maar ideaal weer om de bergen in te gaan.



Nou, dan ga ik eens kijken wat ons berijdbaar lijkt.

al jaren kamperen met kids in denemarken, puur genieten vinden wij het, de rust de ruimte, en ja die kindvriendelijkheid inderdaad

de meeste campings hebben een groot springkussen en een speeltuin

wij zijn op veel verschillende plekken geweest een leuke camping vonden wij oa de familie camping in hvalpsund ( aan de limfjorden)

maar ach we hebben nog veel meer mooie campings gezien daar, en denemarken is een prachtig land!

wij zijn ooit in Finland geweest



echt de mooiste vakantie tot nu toe,



maar dit was toen ik al 24 was we hebben samen met mijn ouders en mijn man toen een rondreis gedaan’



wat een prachtig rustig land.

is niet iets voor de kinderen. (zon rondreis, misschien het kamperen daar wel)



maar het land is super en we hebben er 3 weken zon gehad.

al was er wel een erg temperatuur verschil, in lapland vroor het, en onderin was het 30 graden :wink:



als je ooit de kans krijgt als de kinderen ouder zijn, zeg ik GAAN!



en denemarken, ik hoor er hele goede dingen over, mijn collega is er afgelopen jaar geweest, heeft veel gewandeld, hadden niet veel regen gehad, maar ook niet te warm.

en legoland vonden ze super. haar kids zijn, 4, 6 en 8

de reis naar Denemarken is ook prima te doen.

Zowel in Duitsland als in Denemarken zijn de parkeerplaatsen veel beter toegerust op kinderen.

Soms met complete speeltuinen kwamen we ze tegen.



Wij zijn gewoon lekker vaak gestopt.

Als je doortuft was het 6 uur rijden geweest, wij hebben er (op de heenweg dan) ruim 8 uur over gedaan :mrgreen: .



1 lange stop tussendemiddag van zeker een uur. Eten, voetballen (wij hebben eigenlijk altijd een bal voor het grijpen in de auto op vakantie), spelen, lekker draven en daarna fris de auto weer in.

En nog 2/3 kortere stops, sowieso voor de oudste die gewoon moest plassen en dan ook gewoon even kwartiertje/ halfuurtje kunnen spelen.



En de niet al te hoge temperaturen waren voor ons juist ook een pre :lol: .



De dag dat we weggingen was het 30 graden en vond het 3x niks (maar ik was toen ook 6 maand zwanger wat in combi met warmte voor mij vaak ook net niks is).

Verder steeds lekker 24/25 graden ofzo gehad en 1 goeie plensbui in de vakantie.



Zoals gezegd: zodra wij van deze lease auto af zijn gaan wij zeker weer een keer noordwaarts :thumbup: .

Het enige nadeel van er nu al over nadenken is natuurlijk wel dat ik me al helemaal zit te verlekkeren aan de natuur daar, haha.

Zomervakantie is nog ver weg :wink: .



Ga echt even goed uitzoeken wat voor ons haalbaar is, lijkt me een erg mooi land.



Waren jullie trouwens met een tent of een caravan?

tent (natuurlijk :mrgreen: ).

Helemaal goed :thumbup: .

Niet dat ik dan mezelf al helemaal voor de tent zie zitten in Denemarken, en we daar aankomen en het blijkt niet echt haalbaar om daar met een tent te gaan staan ofzo, haha.

Ik ben vroeger één keer naar Denemarken, één keer naar Noorwegen en verschillende keren naar Zweden geweest. Wij kampeerden ook altijd en hebben twee keer een stuga gehuurd. Scandinavië was/is ons (ik heb ook nog twee jongere zusjes) favoriete vakantiegebied. :thumbup: