Goedemorgen!
Ik ben 15 weken zwanger en wil eigenlijkkkkkk in de zomervakantie nog kamperen. Nu kamperen wij met tent (en dus luchtbed, slaapzakje etc) en ben ik op moment van de vakantie 7 maanden zwanger!
Het moeilijke bij mij is dat ik bekkeninstabiliteit heb, dus waarschijnlijk gaat het normale luchtbed niet lukken en moet ik uitwijken naar een ander slaapmiddel (veldbed, stretcher of iets in die geest).
Als ik er over denk… idioot idee misschien?
Ik ben benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die dit ook hebben gedaan?
mij lijkt het niks eerlijk gezegd :lol:
heb het nog nooit gedaan hoor
nee daar moet ik ook niet aan denken.
Ik slaap al slecht genoeg op een echt bed, laat staan een lcuhtbed oid.
En met bekkeninstabiliteit zou ik het al helemaal niet doen.
Mischien kun je beter een stacaraven ofzo huren?
Dan sta je toch op de camping, maar heb je wel iets meer luxe…
Ik was hoogzwanger van Tycho toen we naar de camping gingen…
We hadden een plekje aan t water en speeltuin dus kon vanaf de voortent met mijn beentjes in de lucht romay in de gaten houden…
het slapen ging niet echt goed meer in de caravan…maar ik heb nog best een leuk weekje gehad hoor…
Zou er niet aan moeten denken en al zeker niet met bekken instabiliteit.
Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik helemaal geen kampeerder ben.
Wij zijn ook kampeerders. Ik was 17 weken zwanger van Indy toen we gingen kamperen maar dat vond ik zelf op het randje. Ik zou er eerlijk gezegd dus niet aan moeten denken om met 7 maanden nog te kamperen (en zeker niet als je last van je bekken hebt…)
@ Mutsy
Jaaaaaa… maar dat telt niet…
Wij kamperen ieder jaar, dus dat is al een andere situatie! :mrgreen:
Enneh… aan die BI ben ik wel gewend, bij de zwangerschappen van mijn eerste twee kinders heb ik 5 jaar non stop BI gehad. Daar leer je mee leven !
Ik moet er ook niet aan denken, maar als je een kampeerder bent dan waarom niet?
En wat je bekken betreft, niets ligt meer lekker. Wie weet ligt een luchtmatras juist weer wel een beetje :think:
Ik lag die laatste weekjes regelmatig heerlijk in de hangmat overdag. :mrgreen: Hooguit een beetje te warm, doordat het hoogzomer was.
En ik had wel een beetje hulp nodig om er weer uit te komen :lol:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik vond het niet comfortabel meer… Ik was een maand of 8 in verwachting en ik heb 1 nacht in een caravan geslapen…
Maar…Ik sliep ook echt niet lekker in mijn eigen bed…
Wat dat betreft maakte het niet veel uit… :mrgreen:
Maar mijn eigen bed lag toch fijner dan het luchtbed hoor…en het opstaan, zeker met bi, is zwaar…je vertoeft toch op de grond…
Ook de campingmeubels zijn niet jedat…als je daar de hele dag op moet vertoeven…hmmm…ik weet niet of ik dat zou trekken…Alles is zo laag bij de grong, dat is een enorme belasting op je bekken…
Toilet niet in de buurt…of het gehannes met een emmer in je tent… Ik moest gewoon een paar keer per nacht naar de wc…weer dat opstsaan van de grond…
Persoonlijk zou ik een jaartje overslaan…
Ik heb het ook gewoon gedaan hoor!
En omdat het lastig is om van een luchtbed af te komen had ik een
aerobed geleend :lol:
Zo kon ik normaal uit mijn bedje stappen en ik heb heerlijk geslapen!
ligt er ook aan waar je heen wilt… ik vond langere auto ritten niet meer fijn op het eind. Maar onze auto (bus) zit ook niet erg comfi eigenlijk…
Wij waren dat ook van plan toen ik zwanger was…
Maar hebben het af moeten blazen
Ik zou een jaar overslaan omdat de teleurstelling groter is als het niet lukt of als je daar zit en er niets aan hebt :shifty:
Wij hebben doorgespaard en zijn toen de kleine 5 maanden was lekker all inclusive naar Egypte geweest (in april/mei) was heeeeeeeeeeeerlijk :mrgreen:
Ik was vorig jaar ook hoog zwanger toen we gingen camperen…
niks mis mee…
Ik heb zelf flinke bekkeninstabiliteit gehad en ook wij zijn fervent kampeerders. Op een luchtbed slapen met BI zou ik echt afraden. Je ligt je helemaal kapot, omdat je niet echt steun hebt qua bekken en rug. Ook het in en uitstappen is sowieso al moeilijk met BI en dan ook nog zo’n zwangere buik. Ik persoonlijk zou het niet doen, dan inderdaad ietsjes luxer in een caravan of een huisje. Maar goed, als jij denkt dat het wel gaat lukken zonder al te veel problemen, moet je het zeker doen! Ik weet niet of je dan nu al moet boeken? Anders over een tijdje eens thuis proberen of je nog op een luchtbed kunt slapen/komen?
Succes met je beslissing!
Groetjes,
Jippie
Ik moet er niet aan denken. Nu met 4 maanden voelt mijn matras al als een betonblok, laat staan een luchtbedje. Maar als je je goed voelt, gewoon doen, maar ik zou het niet te ruim van te voren vastleggen.
Ik heb met 30 weken heeeerlijk gecampeerd. Maar ik had geen bi en sliep dus prima op een luchtbed. Moest er alleen 1x per nacht uit en op mijn slippers door het natte gras naar het toiletgebouw. Je hebt wel van die grote, vooringerichte tenten met betere bedden. Misschien is dat wel een tussenoplossing?
Groetjes,
Femke
Ik heb ook met 30 weken gecampeerd in een tentje. We hadden een oud campertje bij ons en een tentje. Ik heb met mijn dochter gewoon in het tentje geslapen op een s.i.matje. Luchtbedden vind ik sowieso niks. Maar goed, ik had geen b.i. Dus daar kan ik je niet in adviseren.
Probeer het thuis anders gewoon een keertje uit ofzo. Luchtbed of wat dan ook. Als het echt niet wil kan je altijd nog gewoon je eigen bed in.
Ik slaap al tijden slecht en ben blij dat ik in mijn eigen huis kan spoken - en ik slaap ook regelmatig alleen want ik slaap al slecht en hij snurkt nogal.
Dus mij zou het ook niet aantrekken - maar doe vooral waar je zelf zin in hebt zou ik zeggen.
Ook wij kamperen ieder jaar, maar voor komend jaar hebben we nog geen plannen. Wel ga ik in juni een week op kamp met mijn groep 8. Ik ben dan ruim 20 weken zwanger en zie het eigenlijk nu al niet zitten om met 10 meiden in een legertent te bivakkeren (op een stretcher in een slaapzakkie). Ik heb mijn ouders heel lief aangekeken en gevraagd of ik hun caravan niet mag gebruiken voor die week. Dan heb ik een comfortabeler plekje om te slapen en kan ik ook mijn rust goed nemen.
Zo’n stretcher is prima te doen hoor, maar ideaal is anders. Bovendien ben je de halve nacht wakker omdat je overal om je heen geluiden hoort en wakend slaapt. Denk dat ik er goed aan doe om een weekje in de caravan te slapen!
Ellentje - klinkt als goed geregeld :thumbup: ALles is toch anders en het gaat niet zoals je normaal gewend bent - en daar van tevoren al wat rekening mee houden kan absoluut geen kwaad lijkt mij.