kampeerders: welke tent is goed in je eentje op te zetten?

Het duurt nog even, maar ik ben van plan om in de meivakantie samen met Laura te gaan kamperen (mijn vriend kan hoogstwaarschijnlijk niet mee dan). Nou heb ik genoeg kampeerervaring, maar niet in mijn eentje. Plan is om gewoon de tent in de auto te gooien, en we zien wel waar we stranden - in elk geval wel wat rondtrekken, dus ook meerdere keren tent opzetten.

Ik zoek nu een tent die ik makkelijk in mijn eentje kan opzetten en afbreken (tenminste, ik verwacht niet al te veel hulp van een 4-jarige).

Ik vind het eigenlijk wel een must dat we ook een leefruimte hebben waar we droog kunnen zitten om te eten en te koken, liefst zelfs met stahoogte, maar minimaal normale zithoogte (op stoelen dan he).

Oh ja, en het moet een beetje low-budget, ik wil het liefst niet meer dan 150 euro uitgeven hiervoor.

Tot nu toe heb ik twee opties op het oog:

De Goldcamp Umbrie Quick-up tent (zie plaatjes).

Of gewoon een klein koepeltentje om in te slapen (die hebben we al) en dan een luifel of tarp erbij.

Iemand ervaring hiermee, of nog een andere tip?

Het quick-up systeem ziet er op de plaatjes handig uit, maar hoe makkelijk is dat in het echt?

En is het eigenlijk een beetje te doen om zo’n tarp op te zetten, of is dat een drama in je eentje?

Of moet ik maar gewoon op zoek naar een reisgenoot? :wink:

Ik kan je vertellen dat ik altijd de tent in mijn eentje heb opgezet ivm echtelijke ruzies :wink:

Even een stok hier vast houden en een haring aangeven, dat mocht hij doen maar meer niet :slight_smile: Denk dat jouw meisje dat ook wel wil toch?

Wij hadden “gewoon” een nep de waard, heel groot, onhandig en lomp, maar ik kon hem prima in mijn uppie opzetten :slight_smile:

Veel plezier gewenst iig!

@#puk# wrote:

Ik kan je vertellen dat ik altijd de tent in mijn eentje heb opgezet ivm echtelijke ruzies :wink:

Even een stok hier vast houden en een haring aangeven, dat mocht hij doen maar meer niet :slight_smile:

Ha ha, heel herkenbaar, altijd een leuke relatietest, samen de tent opzetten. Het heeft me ook jaren gekost om mijn vriend goed ‘af te richten’ :wink: Maar tegenwoordig lukt het heel aardig om samen een tent op te zetten zonder ruzie.

Ik moet hoe dan ook wel een nieuwe tent gaan aanschaffen, want de tent die we nu hebben, is een supergrote familie-tunneltent van 25 kilo, en daar hebben we met zijn tweeën al een aardige kluif aan.

En ons kleine bijzettentje vind ik dan weer te klein om twee weken mee te kamperen (die gebruiken we alleen voor als we ergens 1 nacht staan op doorreis).

je kunt natuurlijk voor zo’n Quechua gaan:

die tenten staan echt in 4 seconden, en je hebt ze in verschillende soorten, dus vast ook wel met iets meer ruimte in de tent.

Ik zet mijn tent ook altijd zelf op, volgens mij als je geen enorme familietent hebt, is dat meestal wel gewoon te doen. En anders de buurman lief aankijken. De gemiddelde man op een camping vindt het heeel leuk om een zielig vrouwtje alleen te helpen met het opzetten van hun tent. Is goed voor hun eigenwaarde :angel:

(mijn ervaring is dat ze vervolgens dan wel gaan doen alsof ze mijn tent beter kennen dan ik, dus binnen 1 minuut heb ik meestal spijt van mijn hulp-vraag)

dit is een vierpersoons-variant, met ook een tussenruimte om lekker te zitten.

Oh ja, mooi die Quechua’s, ik kende eigenlijk alleen de kleinere, zal eens gaan kijken naar de verschillende modellen.

Anders inderdaad de buurman op de camping maar eens lief aankijken :wink:

Je kunt misschien ook gewoon een koepeltentje meenemen om in te slapen en een goedkope partytent om onder te zitten. Die zijn vaak goedkoop en makkelijk op te zetten.

zou zelf gewoon voor die tarp gaan hoor!

Je hebt al een koepeltje en dan is dit het meest low budget denk ik zo en die tarp kan je ook bij een grotere tent nog weer gebruiken of in de tuin als zonneluifel in de zomer…

Hier overigens ook een nep de waard van de vrijbuiter en die doet het ontzettend goed en hebben zowel manlief als ik al weleens alleen op gezet.