Hallo,
Mijn broertje van 18 is onder begeleid kamer wonen. Maar hij is nu 18 en moet een zelfstandige kamer vinden. Nu is het probleem omdat hij op speciaal onderwijs zit(gehoorproblemen) dat hij geen studiefinanciering krijgt zoals mijn andere broertje.
Dus hij heeft niet meer dan 325 euro incl in de maand om wat te huren.
Wie o wie kent iemand in Groningen die een kamer te huur heeft??
Esmie
kan er niet bemiddeld worden esmie? ivm het begeleid wonen van je broertje
ik denk dat een kamer in groningen krijgen voor zo n bedrag heel lastig gaat zijn…
ik kan je helaas niet helpen…maar mocht ik wat horen van iemand dat laat ik t je zeker weten
kan mijn broertje en schoonzusje wel even vragen of zij eventueel in de wandelgangen wat voorbij horen komen. Geven les op een MBO en een HBO opleiding en daar hangt ook geregeld wat op de borden aan kamers ed…
En zou idd proberen bemiddeling te krijgen vanuit het begeleid wonen traject… ze kunnen iemand die uit een dergelijk traject komt toch niet ‘zomaar’ op straat zetten als die 18 is?
Kun je via stichting MEE geen hulp krijgen ? Is een vrijwillige onafhankelijke instanite die zich richt op hulp aan mensen met een handicap en tegen bepaalde dingen lopen in de maatschappij.
Verder via een woningbureau ofzo? Wel erg lastig zeg deze situaite met zo weinig inkomen ,
heel veel sterkte en succes
ja ik dacht ook aan MEE die hebben ons ook we eens geholpen met dingen
Bedankt voor jullie reacties.
Ze zetten hem ook niet op straat hoor want hij is in juli al 18 geworden terwijl die eigenlijk al op kamers had moeten wonen.
Ik had ook gedacht dat ze hem wat meer zouden helpen maar dat doen ze dus niet.
Ik zal wel contact opnemen met MEE wie weet kunnen hun wat voor hem doen.
Ik woonde destijds voor 175 incl in een kamer van 12 m2 in Vinkhuizen (in één van die grote flats). Dus het kan wel. Het is al weer een aantal jaren geleden, maar zo veel duurder zal het toch nog niet zijn…
Je betaalt nu denk ik wel het dubbele mischien iets minder.
Had een kamer gezien ook in vinkuizen 15m2 345,- euro pm.
Een collega van mij huurt een kleine studio via http://www.martinitorenvastgoed.nl en daar zag ik ook kamers van rond de 300 euro p.m.
Snel even gekeken. Er staat nu eentje in de schildersbuurt voor 330 incl.