Kalknagels / " heksennagels " bij baby?

Onze jongste is nu 16 maanden (morgen dan :wink: ) en zijn vingernageltjes groeien gewoon en met veel strijd mag ik die af en toe knippen…



Zijn teennagels is een ander verhaal: die lijken wel vergroeid met zijn teentjes, hebben bruine vlekjes, groeien langzaam, zijn ook nog erg klein en die krijg ik dus echt niet geknipt/gevijld…ben erg bang ook om in zijn huidje te knippen…



Iemand die dit herkent? En mss weet wat hieraan te doen is?

Victor heeft 1 schimmelnagel op zijn voet. Echt een vieze nagel. Zoiets dat je bij volwassenen wel eens ziet en dan denkt " bah, kun je daar niets aan doen :sick:



De huisarts en de dermatoloog hebben er beide met verbazing naar gekeken. Alle smeerseltjes hebben we geprobeerd maar het gaat niet over. Knippen doet pijn maar met een scherp nageltangetje gaat het wel. En dan probeer ik het ook dunner te vijlen. Maar dat lukt niet omdat hij zijn voet niet stil houd. Hij heeft het al jaren Ik denk net zo oud als jou kindje ongeveer.



Maar wie weet kan jou huisarts er wel iets mee? Ik zou zeker even langs gaan.

Goh dacht dat Indy rare nagels had op dr tenen maar dr zijn meer!



Indy heeft ook een paar hele dikke teen nagels en ze groeien allemaal dr vel in, krijg daardoor ook moeilijk een schaartje eronder om te knippen.



Het is elke keer een strijd want ze gilt het uit van Auw auw zo sneu…

Mijn dochter heeft dat ook gehad toen ze 1 was en heb daar toen gewoon 9 maanden lang ! zo’n schimmel nagelakje op gedaan. Elke dag aanbrengen en 1x in de 4 dagen ofzo er weer afhalen. Hierdoor zorg je dat er vanuit de nagelriem de schimmel gedood wordt, maar de lelijke nagel moet uitgroeien en zolang die schimmelnagel er nog op zit moet je die nagelak blijven smeren anders besmet je kindje zichzelf weer. Gewoon ff langs de apotheek, die hebben daar prima spul voor, hoef je niet voor naar een dokter (als t een gewoon schimmelnageltje is natuurlijk, maar dat zien ze bij de apotheek wel).