Kalknagel

Ik heb zo’n irritante kalknagel… :oops: :sick: al heel lang. Eerst een zalfje voor gekregen, maar toen we zwanger wilden worden moest ik daar mee stoppen. Nou je raadt het al, toen werd ik natuurlijk zwnager en mocht het ook niet meer en nu was ik dus weer begonnen met het zalfje, en zou als dat niet hielp dan toch aan de pilletjes gaan, maar nu ben ik weer zwanger :inlove: en mag het dus weer niet meer.

De ha en apotheek hebben geen spul wat mag tijdens de zwangerschap, nu wil ik toch echt wel eindelijk eens van dat ding af. Op interner staan allerlei tips, oma weet raad enzo, maar wat werkt volgens jullie nu echt? En dan het liefst iets wat maar 1 keer per dag hoeft.

Nu we dadelijk weer blote voeten weer krijgen wil ik eraf, anders duurt het weer tot na dit beebje!

Help!!

ik ken alleen de kalknagelolie van Ferula, onder andere verkrijgbaar bij de Kruidvat

deze werkt wel goed, maar of je die ook tijdens de zwangerschap mag gebruiken weet ik niet zeker

het is wel op basis van natuurproducten, maar dan zou je even op de verpakking moeten kijken

iieuw een kalknagel op de keukentafel… :mrgreen: :mrgreen:

Sorry heel flauw. Ik heb geen tips voor je maar ik dacht…kalknagel :shifty: keukentafel :shifty: …ieuw :mrgreen: :mrgreen:

Ik denk dat het toch wachten wordt na je zwangerschap zie ik, ga een keertje naar de dokter en je krijgt er een kuur voor 1 maand geloof ik en voila alles weg.

Mijn man had ze namelijk ook en die heeft het ook gedaan en heeft er geen last meer van en ook nooit teruggekregen.

@Danielle77 wrote:

Sorry heel flauw. Ik heb geen tips voor je maar ik dacht…kalknagel :shifty: keukentafel :shifty: …ieuw :mrgreen: :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mijn vriendin is pedicure en die raad aan om goed bij te houden met knippen en vijlen. En daarnaast Tea tree olie, maar dan echt elke dag minimaal 2 keer ermee aanstippen. En dan ook heel hygiënisch te werk gaan.

@Danielle77 wrote:

Hihi, en ik dacht waar leest men nou meer dan de keukentafel!! Ik zoek tenslotte huis tuin en keukentips!! :wink:

:lol:

En iemand zei toch wachten en dan een maand slikken, hier zei de ha eerst smeren, anders slikken en dat duurt 3 maanden en is erg slecht spul…vandaar dat ik nu eerst toch maar naar de huis tuin en keukentafel tips zoek!!

@Esther75 wrote:

Mijn vriendin is pedicure en die raad aan om goed bij te houden met knippen en vijlen. En daarnaast Tea tree olie, maar dan echt elke dag minimaal 2 keer ermee aanstippen. En dan ook heel hygiënisch te werk gaan.

idd, en je kunt ipv teatreeoil ook betadinejodium of sterilon gebruiken. schaar en vijl even afspoelen en dan tien minuutjes in een bakje met water en schoonmaak azijn, dat dood de bacterien. anders blijf je jezelf besmetten en eventueel ook andere die het gebruikt.

houd er rekening mee dat je er niet 123 van bent. het moet uitgroeien, en dat kan wel een jaar duren.

hierbij moet je dus de vloer van de doesj na elke doesjbuurt even insprayen meyt een mengsel van water met dettol of bleek of citronella of schaaonmaakzaijn. even in een plantenspuit en dat gaat net zo lang mee tot ie op is en dan weer opnieuw vullen. uiteraard hoor wegzetten voor grijpgragekinderhandjes.

dan heb je nog je sokken en schoenen :mrgreen: die sokken moet je of weggooien :mrgreen: of even heet wassen of strijken, zodat de bacterien dood zijn.

voor je schoenen kun je de spray gebruiken die je in de badkamer gebruikt. even een keer goed insprayen, en dan laten drogen.

ik heb weleens gehoord dat je ook een poeder of een schoenspray kunt kopen, maar daar heb ik nog nooit naar gekeken.

nou een heel verhaal, en ik hoop dat je er wat aan hebt, en wens je succes :wink:

zalf voor een kalknagel…daar moet ik echt om lache. Daar is een tablettenkuur voor van enkele maanden waar je flink ziek van kan worden

lekker topic voor de tafel

ik dacht dat daktarinlak ook gebruikt kon worden? of sla ik hem nu mis???

@annette77 wrote:

dat kan, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord bij wie het heeft geholpen. ik ben nu 4jaar pedicure

de “vriendin” van mijn pa gaat dit nu bij hem proberen, een vriendin van haar is pedicure en raade het aan, vandaar?

Als het werkt, zal ik het laten weten :wink:

@maria74 wrote:

@annette77 wrote:

dat kan, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord bij wie het heeft geholpen. ik ben nu 4jaar pedicure

Ik gebruik dit voor mijn zoontje. 1 nagel is weer normaal maar de andere wil nog niet goed lukken. Je moet het wel een consequent doen anders gaat het niet… ( en daar zit bij mij de clue :oops: )

Volgens mij heeft mijn sm die lak gebruikt en is het bij haar wel beter geworden…

@annette77 wrote:

de “vriendin” van mijn pa gaat dit nu bij hem proberen, een vriendin van haar is pedicure en raade het aan, vandaar?

Als het werkt, zal ik het laten weten :wink:

ben benieuwd, ik hoop het voor je :pray: want tis niet leuk zo een nagel.

jaren geleden heb ik het ook gehad, toen ik nog geen pedicure was, en toen heb ik van die tabletten gebruikt. hielp wel, maar is heel slecht voor je lever.

Toch nog verplaatst…ze vonden m niet zo lekker op de keukentafel haha!

Maar goed, bedankt voor alle tips, ik gooi m dicht nu! Ofwel het topic mag langzaam naar de laatste pagina gaan verdwijnen ofzo!

(hoe moet dat eigenlijk?? :oops: )

je kunt m open laten zodat mensen nog kunnen reageren of hun kalknagelervaring hier kunnen plaatsen ;-), je kunt ook een modie vragen of het topic op slot kan.

Dat is aan jou :wink:

Dan vraag ik hierbij aan jou of je mijn enge kalknagel topic wil sluiten!

Bedankt!