kadotip op geboortekaartje

Doen jullie daaraan?



Ik heb het eens gezien en vriend en ik vonden het zo hebberig en veeleisend overkomen (misschien ook wel door de formulering hoor).



Nu vroeg ik me af of jullie hier iets over op het geboortekaartje zetten? En zo ja, hoe?



Ik ben er nml eigenlijk niet zo voor, maar zit soms wel wat in twijfel omdat we met de kraamvisite van elin wel wat (soms dure) dingen dubbel hebben gekregen en dat is toch ook jammer.

hier nooit op het kaartje gezet.

Mensen die ons goed genoeg kennen weten wel zo’n beetje wat we leuk vinden en wat we al in huis hebben… mensen die het niet zo goed weten belden eigenlijk allemaal of we wensen hadden etc.



Vind het zelf ook nogal raar overkomen, maar in België is het doodnormaal om te verwijzen naar een soort van cadeaulijst.



Voor wat betreft toch wel dure dingen dubbel… dat durf ik dan wel te zeggen, want dat vind ik dan namelijk ook gewoon zonde van het geld van de gever(s).

Ik moest er ook erg aanwennen.



Maar om dubbele spullen te krijgen is het wel handig om een soort van lijstje te maken. Wij gaan denk ik een lijstje maken op **** .

Vrienden hebben het ook gedaan en soms vraag ik ook wel wat ze willen hebben.

ja heb ik toen ook gezegd, maar was geen bon meer :?

Heb toen bij de prenatal wel voor elkaar gekregen hem retour te doen (geen idee of ie daarvandaan kwam) en tegoed op cadeaukaart erbij te zetten.



Wat jij zegt idd mensen weten wel wat we hebben en de dubbele dingen was idd van mensen die hier niet zo vaak komen. En als die bellen dan kan ik altijd nog aangeven hoe of wat natuurlijk.

@Kwakje wrote:

Ik moest er ook erg aanwennen.



Maar om dubbele spullen te krijgen is het wel handig om een soort van lijstje te maken. Wij gaan denk ik een lijstje maken op lijst punt nl .

Vrienden hebben het ook gedaan en soms vraag ik ook wel wat ze willen hebben.




Ik vraag eigenlijk ook altijd of mensen nog wensen hebben.

haha ben nu al overtuigd dat we het gewoon niet gaan doen. Mocht er iets dubbel gegeven gaan worden, tja dan bespreken we dat dan wel weer.

Thx :-*

ik zie een geboorte kaartje echt als een kaartje om te laten weten dat je een kindje hebt gekregen.



niet zozeer om iedereen uit te nodigen een cadeautje te komen brengen.



ik had wel een lijstje naast mijn bed liggen voor als iemand er om vroeg

@Fietje wrote:

ik zie een geboorte kaartje echt als een kaatje om te laten weten dat je een kindje hebt gekregen.



niet zozeer om iedreen uit te nodigen een cadeautje te komen brengen.



ik had wel een lijstje naast mijn bed liggen voor als iemand er om vroeg




Ja voor mij is het ook idd om aan te kondigen dat beeb geboren is. Wist ook niet dat het vanuit belgie komt maar dat verklaard voor mij wel waarom het op dat kaartje stond :wink:



Dat lijstje ben ik wel soortvan aan het maken (in mijn hoofd), soms zie ik dingen waarvan ik denk dat het wel leuk zou kunnen zijn, maar heb dat nog niet opgeschreven ofzo.

@Fietje wrote:

ik zie een geboorte kaartje echt als een kaatje om te laten weten dat je een kindje hebt gekregen.



niet zozeer om iedreen uit te nodigen een cadeautje te komen brengen.




+1

In Belgie is het idd de gewoonte… dat kan gaan van een geboortelijstje in een babywinkel tot een pamperrekening…

Wij hebben zo gespaard voor een fietskar deze keer:)

En de eerste keer had ik een lijstje bij een kinderboekhandel



Vind het niet hebberig overkomen, de mensen kopen toch iets en om dan 75 keer te zeggen wat je nog nodig hebt…

Vind het zelf toch ook makkelijker als er iets op het geboortekaartje staat, dan koop je iets nuttigs…





hier is al eens een discussie over geweest denk ik :think:

Je hoeft het ook niet op het kaartje te zetten maar je kunt mensen dan altijd verwijzen naar zo’n lijstje als ze vragen wat je graag wilt hebben.



Stel dat er bij ons een meisje wordt geboren en iedereen komt met roze aanzetten. :? Ik hoef niet alles roze te hebben, vindt ik echt niks. n Beetje vindt ik niet erg maar daar doe je mij dus geen plezier mee.

@Zeemeermin wrote:

Je bent toch vrij om dat op zo’n manier te doen?


Ow begrijp me niet verkeerd hoor, iedereen is zeker vrij het te doen op de manier dat ie het graag zou willen, daar oordeel ik ook niet over. Was voor ons alleen de eerste keer dat we zoiets aantroffen en het kwam ons wat raar over. Maar ik heb er nog eens over nagedacht en op een uitnodiging van trouwen of ander groot feest staat het ook vaak en dat is dan weer heel gebruikelijk, dus zo gek is het misschien ook weer niet op een geboortekaartje. Desondanks blijf ik wel bij mijn besluit het niet te doen, ook daar is iedereen vrij in natuurlijk :wink:

@Kwakje wrote:

Je hoeft het ook niet op het kaartje te zetten maar je kunt mensen dan altijd verwijzen naar zo’n lijstje als ze vragen wat je graag wilt hebben.



Stel dat er bij ons een meisje wordt geboren en iedereen komt met roze aanzetten. :? Ik hoef niet alles roze te hebben, vindt ik echt niks. n Beetje vindt ik niet erg maar daar doe je mij dus geen plezier mee.




weet nog dat collega van mijn een kindje kreeg en wij gingen daar op kraamvisite.

Ik had (omdat ik zelf niet van het roze roze ben) heel erg mijn best gedaan om een NIET roze setje te vinden dat toch echt voor een meisje was.



Wij kwamen daar binnen en het was 1 grote ontplofte roze bom. Ik wist toen natuurlijk nog niet of ze dat zelf graag wilden/ hadden gedaan of dat het allemaal gekregen spul was, dus kneep hem een beetje :shifty: … maar de moeder pakte het uit en helemaal blij ’ moet je kijken, moet je kijken, het is niet roze, wat fijn’ :lol: .

ook op een trouwkaart vind ik het niet leuk.

ook dit zie ik als een uitnodiging om aanwezig te zijn op de trouwdag… niet als verlanglijstje.



maar ik geloof dat ik over het algemeen cadeaus helemaal niet nodig/belangrijk vindt..<br /> Maak er zelf ook nooit zon big deal van hoeveel geld ik er wel of juist niet aan uit moet geven.



maar ok, dit voert te ver voor de vraag in de OP, ik stop er mee

@Kwakje wrote:

Je hoeft het ook niet op het kaartje te zetten maar je kunt mensen dan altijd verwijzen naar zo’n lijstje als ze vragen wat je graag wilt hebben.



Stel dat er bij ons een meisje wordt geboren en iedereen komt met roze aanzetten. :? Ik hoef niet alles roze te hebben, vindt ik echt niks. n Beetje vindt ik niet erg maar daar doe je mij dus geen plezier mee.
los van dat het jouw smaak niet per se is, of helemaal niet, vind ik dan wel dat je voorbij gaat aan het feit dat mensen gewoon hun best doen om iets leuks te kopen voor jouw kleine, en dat dát zou moeten tellen, meer dan of dat dan precies jouw smaak is. Je hebt wslk zelf een hoop kleertjes in huis gehaald die wel jouw smaak zijn, dus aan leuke kleertjes geen gebrek.



bezoek komt mi gewoon om je kind te bewonderen. Als ze ‘alleen’ maar komen met felicitaties en een opmerking hoe mooi je kind wel niet is, is het goed. als ze de moeite hebben genomen iets uit te zoeken of zelf te maken voor je kind, vind ik dat helemaal leuk. maar dat vind ik een extraatje, daar zou ik dus nooit op aansturen.

Tuurlijk Fiep, daar ben ik het ook mee eens. Het is een extraatje wat ze mee nemen.



Maar wat vooral bij m’n sf is dat als je iets niet mooi vindt je het dan terug moet geven. Je wordt geacht het mooi te vinden wat je krijgt.

Dan denk ik van kom dan gewoon het kindje bewonderen, kadootjes hoeft echt niet.

Hier niet op de kaart gezet hoor en als ze iets meenemen is dat heel mooi meegenomen :slight_smile:

Lastig topic, ik vind het idd op een kaart zetten niet geheel gepast omdat het een aankondiging van een geboorte is, maar op Elise dr uitnodiging voor dr verjaardag zet ik altijd wel een zinnetje met wat tips qua cadeau, bijv. nu ze 4 is dat Elise erg blij is met (kleine ) schoolspulletjes en van tutten houdt … Dat om toch de hoeveelheid ‘troep’ te beperken en zodat Elise wat meer dingen krijgt waar ze wat aan heeft… Mensen mogen uiteraard meenemen wat ze willen, maar merk wel dat soms mensen er rekening mee houden en dat scheelt dan al :wink:



En qua geboortecadeau’s tja… Ik hoop dat mensen het maar vragen, we hebben al zoveel… maar aan de andere kant… We hebben dan ook niet echt iets nodig dus wat zouden we nog moeten vragen… :think: Ik denk dat we voor cadeaubonnen zouden gaan zodat we later grotere maten zouden kunnen kopen, we weten nu gewoon niet wat er van Jesse nog overblijft in de grotere maten …

Waarom staat dat hebberig? Ik vind het heel normaal en handig zodat ik weet wat wensen zijn van nieuwbakken ouders. Je krijgt altijd zoveel en dubbele dingen. Wij hebben een kraamfeest gegeven (met Lars en mij ging het niet zo lekker), zo hadden we iedereen tegelijk en we hebben we op een inlegvel in het geboortekaartje gevraagd te denken aan de spaarpot van Lars. Dat geld is op een spaarrekening gezet en daarvoor hebben we later een mooi cadeau gekocht. Je bent toch vrij om dat op zo’n manier te doen? Er waren uiteraard ook mensen die een cadeautje hebben gegeven. Ook prima hoor! Maar ook fijn dat veel mensen onze wens voor Lars hebben geaccepteerd…