kadootje voor verloskundige?

Volgende week heb ik mijn eindgesprek bij de verloskundigen. Nu wil ik iets leuks geven als bedankje. Iemand een leuk idee?

ik vond het heel moeilijk, vorige keer kreeg ze een bos bloemen, maar achteraf vond ik het eigenlijk niet zo leuk, ze is bijna altijd aant werk :wink: Dus nu een bon van de natuurwinkel gehaald.

Ik heb niks gegeven, waarom moet je een VK in hemelsnaam een kadootje geven???

Dat een kraamhulp wat krijgt okee daar kan ik inkomen.

Een geboortekaartje sturen is toch meer dan genoeg???

de vk’s hier hebben een foto gekregen waar hun opstaan met lyann en een geboortekaartje.

Dit vonden ze erg leuk!

Bij mij was het de HA die de begeleiding en bevalling (totdat ik naar het ZKH moest) gedaan heeft.

Heb hem hartelijk bedankt en een geboortekaartje gestuurd…

:think: kadootje is nooit in me opgekomen…

Heb wel de kraamhulpen een grote bos bloemen gegeven

Hier ook alleen maar een kaartje naar de praktijk gestuurd.

Kraamverzorgster een grote bos bloemen.

het hóeft ook niet, maar ik vond het leuk. Ze heeft me ontzettend goed geholpen tijdens de zwangerschap en ook echt dr best gedaan om alles tijdens de bevalling zo makkelijk mogelijk voor me te maken dus ik zie niet in waarom niet :stuck_out_tongue:

Maar je hebt gelijk, ze zei meteen: nou dat hoeft niet hoor!

Ach tis tenslotte dr werk, maar ze staat wel 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor je klaar als je dr nodig hebt!

Een doos Merci-tjes? :drool:

@Emma wrote:

het hóeft ook niet, maar ik vond het leuk. Ze heeft me ontzettend goed geholpen tijdens de zwangerschap en ook echt dr best gedaan om alles tijdens de bevalling zo makkelijk mogelijk voor me te maken dus ik zie niet in waarom niet :stuck_out_tongue:

Maar je hebt gelijk, ze zei meteen: nou dat hoeft niet hoor!

Ach tis tenslotte dr werk, maar ze staat wel 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor je klaar als je dr nodig hebt!

vind ik ook hoor, deze keer krijgen ze van mij ook weer wat… :thumbup:

kraamhulp kan ook nog weleens tegenvallen, maar met je vK heb je toch meer een band…

misschien iets moois uitzoeken bij een tuincentrum wat ze in de spreek kamer kunnen neerzetten? mooi herfst stuk ofzo?

Ik heb gewoon later toen ik lekker kon wandelen met de kleine lekkere koek langs gebracht…altijd goed hé :mrgreen:

Bij de 2e is het er dus niet van gekomen…

Maakt ook niet uit,kaartje krijgen ze altijd en met de kerst daarna stuurde ik ook even een fotokaart van de kids.

Kraamhulp hebben we idd wel bloemen en een bonnetje gegeven ook,kleine moeite groot plezier.

Ik werk op een kdv en vind het ook leuk om eens iets extra te krijgen van je ´directe´ klantgewoon een blijk van waardering. :thumbup:

wij hadden toen jip&janneke champagne gegeven :mrgreen:

de kraamvrouw hebben we toen een bos bloemen en twee mooie foto’s + het geboortekaartje gegeven.

deze wil ik weer wat leuks geven…misschien laat ik wel een mandje maken met lekkers erin…(gezien de periode waarin ik uitgerekend ben :wink: :mrgreen: )

@colle wrote:

de kraamvrouw hebben we toen een bos bloemen en twee mooie foto’s + het geboortekaartje gegeven.

En de kraamverzorgster kreeg de baby mee? :wink: :mrgreen:

Ik ga onze gyn ook iets geven , zeker als iemand je zo goed steunt en helpt tijdens de zwangerschap.

Wij laten een tekst bedrukken op bonbons plus klein flesje drank. Ik loop al vanaf 5,5 week zwangerschap en ik mocht elke week langs komen als ik wou.

@kantjeboord wrote:

@colle wrote:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zo staat er ergens op internet (volgens mij bij babybrabbelaars) bij de to do-lijst voor na de bevalling 'vader moet bloemen kopen voor de kraamvrouw'. Mijn beste vriendin stuurde daarom de dag na de bevalling haar man naar de bloemist voor bloemen voor de kraamhulp :lol:.

Ik vind het trouwens raar om het 'logisch' te vinden dat de kraamhulp een attentie krijgt en het 'vreemd' te vinden om datzelfde voor de verloskundige te doen. De verloskundige heeft me (3 keer) 8 maanden begeleid, de kraamhulp maar (3 keer) 24 uur.

Ik ben allebei de keren verlost door dezelfde VK. Keileuk mens waar ik echt wel een vertrouwensband mee opgebouwd had. Toen ik op nacontole ging had ik dus een een mooi boeket voor haar meegenomen en een mooie plant met pot voor in de nieuwe praktijk waar ze een aantal maanden later naartoe zouden verhuizen. Ze zei nog dat dat heel weinig meer voorkwam dat mensen een bedankje geven maar dat ze het heel erg kan waarderen. Nou, dat doet mij dan ook weer goed.

En natuurlijk hebben we de KH óók bedankt met een cadeautje. Waarom niet? Ik vind het leuk om mensen op die manier te verrassen, dus doe ik dat ook.

kraamvrouw is naar mijn weten degene die bevallen is toch, niet de kraamhulp :think:

Ik had voor mijn vk een glazen snoeppot waarvan de buitenzijde vol was met foto’s van Lenn (aan de binnenkant geplakt zeg maar) met tekstballonnetjes met “bedankt”, “veel liefs”, “topper!”… en gevuld met spekkies :drool: ze vond het erg leuk en ik vond het leuk om te geven :slight_smile:

Bedankt voor de ideetjes.

Ik wil wat geven omdat ik ze gewoon wil bedanken voor de fijne tijd.

@Heleen wrote:

kraamvrouw is naar mijn weten degene die bevallen is toch, niet de kraamhulp :think:

Ja precies, daarom vond ik het ook grappig dat mijn vriendin en haar man het niet goed begrepen hadden :mrgreen: .

@kantjeboord wrote:

@colle wrote:

whahahaha :wall: zullen we maar op de hormoontjes gooien he :wink:

maar ik vind het wel netjes om een bedankje te geven hoor...
ze staan dag en nacht voor je klaar...OK is hun beroep maar toch...zonder hun wordt het toch zwaar bevallen hoor... :wink:
en de kraamVERZORGSTER :wink: die ik had was echt een topwijf.... kom niet beter wensen... dus die heeft het zeker verdient...