Kadootje voor een autistisch kindje wat 3 wordt

Mijn vriendin heeft een zoontje wat zwaar autistisch is. Hij zal waarschijnlijk nooit gaan praten. Hij kan nu een beetje lopen.

Nu wordt hij 3 en ben ik uitgenodigd om te komen. Maar wat geef je zo’n kindje als kadootje. Ik vind het erg lastig. Mijn vriendin vindt het zelf ook moeilijk. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft en een idee heeft?

Een leuk boekje mischien,ik werk met autisten en veel kinderen lopen hier toch wel mee rond,het plaatjes kijken en zich afsluiten voor de buiten wereld is toch vaak fijn,of en simpel spelletje het hoeft niet perse gespeelt te worden zoals het moet,laat het kind zelf een invulling er aan geven,of mischien toch gewoon een autootje maar wel zonder geluid of zo,ik zou het gewoon niet te moeilijk maken

kleertjes misschien wat of laarsjes of wanten en muts enz voor de winter?

of een ballentent? Of ben je daar dan te oud voor??

Een knuffel?

hij heeft dus ook een ontwikkelings achterstand begrijp ik?

heeft ie bepaalde interesses?

kleuren, draaiende voorwerpen?

ballen? stripfiguren? dvd?

iets met geluid? of juist niet?

misschien iets om te voelen?

op mijn werk (werk met verstandelijk gehandicapten, ook autisten) zijn de jongste kinderen gek op bijvoorbeeld een waterkussen met visjes erin

maar ook bijvoorbeeld een bubbelpaal (lamp)

of een muurprojector

ik weet niet of ie gek is op lichtjes?

bij blokker of intertoys kun je van die kleine discobollen/lampjes kopen voor weinig

dan kan ie lekker ‘snoezelen’ op zijn kamer?

of een abbonement bij de speelotheek?

daar kun je dus aangepast spelmateriaal lenen (verenkasten bijvoorbeeld: grote kast met grote knoppen die ze zelf kunnen bedienen waarbij veertjes de lucht in worden geblazen, met verschillende lichtstanden… )

er is veel mogelijk :wink:

wat vindt ie leuk?

Hij houdt van lichtjes (speelt enthousiast met zo’n draaitol ding met licht en muziek) en van ronde vormen zoals ballen.

Hij heeft een loopstoel en dat vindt hij ook leuk.

Ik heb iig al wat ideetjes opgedaan! Superbedankt!

:-*

iets om mee te snoezelen.

of gewoon kleding, ws hecht hij geen waarde aan wat hij krijgt en vind misschien wel de verpakking mooier als het cadeautje.

ziet waar kun je dat zakje kopen?

je brengt me op een leuk idee voor mijn oudste.

ehm… ik denk bij een winkel voor aangepast spelmateriaal, we hebben hem al heel lang

(maar anders moet je ff googelen op waterkussen met visjes ofzo,

daar heb ik het plaatje ook gevonden)

@Ziet wrote:

ehm… ik denk bij een winkel voor aangepast spelmateriaal, we hebben hem al heel lang

(maar anders moet je ff googelen op waterkussen met visjes ofzo,

daar heb ik het plaatje ook gevonden)

ok thanx :thumbup:

Vingerverf !

Kraakboekjes of boekjes met glitters erin !

schudbollen met sneeuwvlokjes etc !

Loop gewoon eens een speelgoedwinkel en denk even aan wat je zou facineren als je alleen op zintuigelijke prikkels af zou moeten gaan !

Succes :-*