kadootje verdrietige 'gebeurtenis'

Een vriendin van mij heeft een tijd geleden moeten beslissen haar zoontje weg te laten halen met 23 weken zwangerschap omdat hij geen grote levensverwachting (??) had…

Nu heb ik zaterdag met haar afgesproken en eigenlijk wil ik iets doen of kopen. Een soort nagedachtenis. Een soort (sieraad oid) wat zij bij zich kan dragen.

mijn budget is niet erg groot, maar het gaat om de gedachten zeg ik altijd maar.

Het moet ook niet erg zwaar (niet in gewicht, maar in gedachten) zijn ofzo. Gewoon iets liefs.

Kan iemand mijn misschien helpen met tips.

Is een bedelarmbandje bv een optie? Daar kan je dan zo’n babyhoofdje aan doen als nagedachtenis aan haar zoontje. Geloof dat ze ook al een kindje heeft toch? Dus daar kan ze er dan zelf ook 1 voor aanhalen zodat haar kinderen toch een beetje bij elkaar zijn.

En anders is er bij veel winkels zoals bv de wereldwinkel een mooi beeldje bv te koop (zal je na de middag een site PB-en) wat symbool staat voor het ouderschap met 1 of meerdere kinderen. Je kunt ook even google-en op gedenken en beeldje…geloof dat je er dan ook komt…is een site met allerlei lieve betaalbare nagedachtenis dingetjes zoals hangertjes voor kettingen, beeldjes van brons en nog veel meer. :-*

Een beeldje van een engeltje ofzo…

Vind het heel lief van je dat je haar iets wilt geven :-*

Sterkte :hug:

Madre,

wat lief en attent van je !

Ik denk dat het vooral belangrijk is om er voor haar te ZIJN ! Haar de kans te geven veel te praten als zij daar nood aan heeft. Maar goed, dat was niet je vraag :wink:

Moeilijk hoor ! Even denken … :think: :think:

Ik heb nogal wat engeltjes in huis en aanverwanten (dingen met spirituele betekenis) , dus mijn gedachten gaan die richting uit.

• Is zij een dame van sierraden? Anders een steentje (hangertje) met een symboliek. Heb je geen soort van spiritueel winkeltje in je buurt? Daar kunnen ze je vast wat tips geven. Zo’n steentjes heb je in alle maten en prijzen.
  • een hele mooie toepasselijke kaart met tekst
  • een kaars (met eventueel een tekst )

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Wellicht zijn er meer mama’s met ideetjes voor je.

liefs

Gerda

ik lees de tips van Rhi en Greetje nadat ik het mijne postte…

telepatie dames ???

we zitten duidelijk op één lijn…

liefs

Gerda

@gerda wrote:

ik lees de tips van Rhi en Greetje nadat ik het mijne postte…

telepatie dames ???

we zitten duidelijk op één lijn…

liefs

Gerda

:wink: :-*

@gerda wrote:

Madre,

wat lief en attent van je !

Ik denk dat het vooral belangrijk is om er voor haar te ZIJN ! Haar de kans te geven veel te praten als zij daar nood aan heeft. Maar goed, dat was niet je vraag :wink:

Ik ben er voor haar hoor..Dat stukje komt echt wel goed.
Maar ik dacht gewoon aan iets kleins. Een vlinder of zo iets. Die ze in het doosje kan doen waar zijn foto en zijn handafdrukjes inzitten.

Gewoon iets voor haar wat voor hem was.

Ik ben onduidelijk maar jullie begrijpen het vast.

Je kan van die beschermengeltjes in doosjes kopen zijn erg lief en mooi om te geven

maar je heb ook beschermengeltjes in een zakje die je op je nek kan hangen

Mischien een idee ??

Zijn geloof ik tussen de 5 en de 15?!?Euro

Maar erg waardevol om te krijgen

Ik heb volgens mij bij de wereldwinkel een schattig klein poppetje gezien, het is een nootomhulsel met daarin een babietje gemaakt. Als sleutelhanger. Erg schattig, licht en klein, mooi symbool misschien?

Zelf heb ik een buurmeisje gehad dat op 5 jarige leeftijd stierf aan leukemie. Tijdens haar ziekte gaf ik haar een soort glazen druppel aan een lintje, die ze voor het raam kon hangen. Wanneer de druppel heel langzaam ronddraaide ving hij het licht en zag je de regenboog erin. Zij heeft hier veel naar gekeken en was er heel blij mee.

De druppel hangt nog steeds voor haar raam, en haar moeder denkt dan altijd aan haar.

Zo’n druppel is niet groot, maar ik weet niet of ie in een doosje past. Maar ophangen kan misschien ook???

Nou ja, misscien een stom idee, maar het schoot me nu te binnen.

Wat een moeilijke beslissing heeft je vriendin moeten nemen!! Wat erg, maar ook wat dapper! :cry:

@wieniex wrote:

Ik heb volgens mij bij de wereldwinkel een schattig klein poppetje gezien, het is een nootomhulsel met daarin een babietje gemaakt. Als sleutelhanger. Erg schattig, licht en klein, mooi symbool misschien?

dat klinkt ook mooi zeg!

Ik lees hier helemaal geen stomme ideeen.

Ik vind die van jouw zelfs erg mooi. druppel/traan…

Ik ga vanavond eens uitgebreid zoeken…

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken.

:hug: :hug: :hug:

Ik hoop dat je iets hebt aan de link die ik stuurde,er staan veel mooie aparte dingen op.

Het is een speciale site voor troostgeschenken.(even voor andere die de site willen,zoek via google troostgeschenk

Toen mijn zus haar kindje verloor heb ik een waxinelicht laten graveren met de naam en het plaatje van het kaartje. Ze heeft nu een speciaal kaarsje om te branden voor hun dochtertje.

Omdat het speciaal gemaakt moet worden lukt dat denk niet meer voor zaterdag, ik had het toen met een weekje in huis.

Als je de link naar de website wilt hebben laat het dan maar even weten via PB.

@prinsjeJason wrote:

Ik hoop dat je iets hebt aan de link die ik stuurde,er staan veel mooie aparte dingen op.

Het is een speciale site voor troostgeschenken.(even voor andere die de site willen,zoek via google troostgeschenk

Ik zie nergens een ketting met druppel of traan. weet jij hem te vinden en kan jij de link even sturen.

Dames, bedankt voor het meedenken.

Ik heb een site gebeld met vragen over de levertijden.

Ik heb 2 dingen besteld die ik voor vrijdag in huis krijg. Goede service want in vertrouwen wilden ze het zelfs zonder gelijke betaling (heb ik natuurlijk wel gedaan) opsturen.

Erg mooi :thumbup:

Ze boft met een vriendin als jij :-*

Ik heb toendertijd van mijn man een hanger gekregen.

Ben ik ook nog steeds erg blij mee :inlove:

Mooi wat je hebt uitgekozen!!! :thumbup:

Mooi die vlinder!

Maar was is het onderste cadeau precies?