kado voor de juffen

wat is nu een leuk kado voor een juf, daphne heeft maandag feest van haar 2 juffen die zijn allebei vorige week jarig geweest…

de ouders is gevraagd om een klein kadootje voor een klein bedrag te kopen…

ik wil geen kaars en ook geen chocola eigenlijk…ofzo, want de vorige keer had bijna iedereen dat meegenomen… :oops:

bruisballen of iets dergelijks zijn altijd leuk.

Maar veel mensen hebben geen (lig)bad… :think:

Ik weet niet of je weet of de juffen van snoepen houden? Wij kregen eens van een kleuter die afscheid nam een leuke mok gevuld met allerlei smaken dropjes en andere snoepjes :drool:

Ook zelf gemaakte dingetjes vind ik persoonlijk erg leuk.

Toen wij gingen trouwen was er een meisje die met strijkkralen een hartje versierd had en aan de achterkant had de moeder een papier geplakt waarop dat meisje haar naam had ( na)geschreven.

Ook heb ik hier een fotolijstje staan met een brede rand, en die rand is versierd door Bob de bouwer macaroni te schilderen en op te laten plakken.

Is ook heel leuk geworden!

Iets dat ik nog steeds heb staan van 4 jaar geleden: een fotolijstje met een zelfgemaakte tekening erin.

De opbrengst chocola, kaarsjes en douchespul is elk jaar weer hoog, dus iets anders is altijd leuk! Een kussensloop/T-shirt/linnen tas versieren met textielstift, een pakje gelpennen (gebruik ik altijd op school), een voorleesboekje, zoiets?

Koop 2 (terracotta) potjes en laat je kind daar op verven.

En dan een leuk plantje erin. En allebei de jufs hebben een leuk zelfgemaakt kado waar ze ook nog iets aan hebben.

Toen de juf van Noah jarig was heb ik Vogue dochespul gehaald met zo’n sponsje erbij. Zo’n rond ding die je overal ziet. Zitten ook vaak in de verpakkingen van Dove enzo.

Koste nog geen 3 euro!

Ze hadden het erg leuk ingepakt.

Liefs Gismo

Ik zou idd voor iets zelfgemaakts gaan. Zoals hierboven al eerder gezegt.

Het gaat de juffen echt niet om het krijgen van een cadeautje. Zeker niet als je bedenkt dat het idd veel snoep, chocolade en zeep is.

:think: Alhoewel een (ex)teamgenootje van mij gebruikte altijd de shampoo en douchespul van wat ze van de kinderen op school had gekregen. Genoeg voor een heel jaar. Wat als ze niet genoeg krijgt, dan zou ze opeens zelf de voorraad aan moeten vullen :mrgreen:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Evelien, ja dat idee had ik ook om zelf wat te maken, maar daar dacht mijn zoontje anders over :wink:

Ik had vorige jaar bij Dropp Inn een leuk tegeltje gekocht met “voor de liefste juf erop” of een leuke mok of glas ofzo met een leuke tekst?

Voor jairge juffen en meesters hier alleen zelfgemaakte dingen door de kinderen.

Vaak wordt er klassikaal geld ingezameld (iedereen een euro) en er iets van gekocht. Ik laat de kinderen wel mee doen, maar sta er helemaal niet achter. Laat de kinderen gewoon iets leuks maken en bundelen tot een boekje. Is toch veel leuker voor de juf.

Helemaal erg vind ik het als er gezamelijk wat wordt gekocht sommige kinderen dan toch nog met een ander cadeautje aankomen.

rood schrijvende pen :mrgreen: ?

hahaha ik moest eens lachen!

ik werk op een kdc met verstandelijk gehandicapte kinderen

toen was er eens een jongetje in mijn groep, die leefde helemaal in sesamstraat fantasie en Elmo was zijn idool (hij ging er ook steeds meer op lijken eigenlijk, dat stemmete :inlove: )

wat kreeg ik voor mijn verjaardag??

een echte Elmo-pen!

dat zag er dus gewoon uit als een pen, met rood pluis eromheen.

ik heb echt gigantisch in een deuk gelegen toen,

maar het is mijn allermooiste cadeau ooit!

hij had hem helemaal zelf uitgezocht!

@baukje wrote:

Voor jairge juffen en meesters hier alleen zelfgemaakte dingen door de kinderen.

Vaak wordt er klassikaal geld ingezameld (iedereen een euro) en er iets van gekocht. Ik laat de kinderen wel mee doen, maar sta er helemaal niet achter. Laat de kinderen gewoon iets leuks maken en bundelen tot een boekje. Is toch veel leuker voor de juf.

Helemaal erg vind ik het als er gezamelijk wat wordt gekocht sommige kinderen dan toch nog met een ander cadeautje aankomen.

Dat vind ik als juf ook minder leuk! Ik voelde me gewoon beschaamd omdat ik wist dat ze een euro per kind in gingen zamelen… Een kado van 30 euro, da’s toch veel te veel! En inderdaad kreeg ik ook nog eens losse cadeautjes… (maar ja, ik was dan ook jarig én ging met zwangerschapsverlof… En het schooljaar was bijna afgelopen!)

Ik zou denk ik ook met mijn kindje een cadeautje gaan kopen. Iets wat ze zelf uitgekozen heeft.

Dat zou ik zelf ook het leukste vinden om te krijgen.

wendy maakt tegenwoordig voor elke verjaardag ( zelf bedacht)

zon fruitpotje van glas leeg schoon en ontvet,

en dan verven plakken ofzo en een kaarsje ( waxinelichtje)er in, lintje er om .

Laatst had ze voor een ziek iemand dat gemaakt maar toen moest er een roosje bij .

Tja en blijft ook leuk, valt wel op waar wendy is geweest op verjaardag in de kennissenkring.

Een beetje leuke pen is altijd wel leuk en dat gebruiken ze ook echt wel.

Hier mogen we geen kado’s geven.

De verjaardagen van alle meesters en juffen worden op 1 dag gevierd.

Dan maken de kinderen een tekening en die komt in de stamgroepmap, dat is het kado voor de beide juffen.

een witte zakdoek laten versieren met textielstift/verf