Heeft er iemand misschien leuke kado-ideetjes voor de 5e verjaardag van onze Sem?
Hij krijgt van ons een Big-waterbaan (die heeft hij bij een vriendinnetje gezien en vindt hij SUPER!), maar verder…ik zou het echt niet weten!
Mensen gaan toch wensen vragen en ik zou het werkelijk niet weten.
Het huis barst van het speelgoed en ik zou niet weten wat nou leuk is om daarbij te doen.
Hij is gek op dieren, boekjes (maar daar komen we in om en bovendien zijn we lid van de bieb) en “bouwt” graag dingen. (een stenen-gooi-machine, gemaakt van 2 scheppen die hij in elkaar steekt. Als je dan op 1 een klap geeft “gooit” hij de steen die je erop hebt gelegd (1 cm, ha ha!)
Maarja, het meer “technische” speelgoed is natuurlijk niet geschikt voor jongetjes van 5, toch? Of is er iets waar ik niet van weet?
Wie helpt me aan leuke kado-ideetjes?
(Want ik kan wel niks vragen, maar dan ben ik bang dat mensen met dingen aankomen die alleen de kasten maar vullen… :silenced: )
houten knikkerbaan… Is erg leuk…Kunnen ze zelf een baan bouwen…
Veron is helemaal gek van kleurboeken met opdrachtjes erin… Stippeltjes aan elkaar verbinden, dingen nakleuren en doolhoven…
Puzzels zijn hier ook geliefd…
grts patricia
TWISTER!
Toystory 3 Yathzee (bij AH)
Loopveer (zo een die de trap afloopt)
Rolschaatsen (met beschermers)
Trampoline
Fatboy (heeeeeerlijke zitzak om voor de buis te hangen)
lego eindeloos bouwen en bouwen en je fantasie gebruiken
Kijk, daar komen al wat goede plannen. Super meiden!
Knikkerbaan vind ik een erg leuk plan!
Twister heb ik! (Maar dat weet hij niet, ha ha!)
Zo’n loopveer, gut ja, da’s grappig!
En natuurlijk kan ik inderdaad zijn lego-collectie wat uitbreiden.
Met 5 jaar zijn ze ook wel toe aan de kleinere steentjes, toch?
Hij heeft daar alleen grondplaten van, verder nog Duplo.
Dank voor deze ideeën dames enne…GA DOOR!!
hier kwam de eerste kleine lego toen de oudste 4 was en toen hij 5 werd hebben we een grote bak basisstenen gekocht (nou ja… die had ik al heeeeeel lang in de kast staan, keer een fijne aanbieding gescored :thumbup: ).
En dat blijft een hit die lego.
Verder hier idd ook de kleur/teken/denk boeken met raadseltjes, doolhoven etc, onze kerels houden allemaal van kleuren en knutselen, dus goeie set viltstiften zou het hier elk jaar weer goed doen volgens mij :lol:
Lego
Garage
Auto’s
Playmobiel
Knikkerbaan
Iets van Hotwheels
Knutselspulletjes van SES (timmerset oid).
Puzzels
Buitenspeelgoed: skippybal, ringwerpen, croquet
skelter (maar ik weet niet hoe duur die dingen zijn!!)
(wij hebben ook bijna een jarige hier, ook hard aan het denken! )
KIDKNEX
Is een hit op M haar school en dat vroegen ze daarom laatst als cadeau.
Op MP staat veel (kun je even zien wat het is).
In de winkel is het nog lastig verkrijgbaar.
Mijn dochter is net 5 geworden en wilde heel graag knex hebben.
Ik zou dus al gaan voor de gewone knex, het is moeilijk, maar ze kunnen zelf ook fantasie dingen maken.
Op school hebben ze knex en ze wilde dat graag hebben voor haar verjaardag (vond het zelf erg voor jongens :oops:).
Ze heeft ook een doos kidknex gehad maar dat is toch meer voor jongere kindjes vind ik zelf vanaf 3 of 4 jaar. (haar zusje speelt er wel leuk mee).
Vaak staat er op de doos vanaf 5- 7 jaar, maar dat is enkel om de voorbeelden te kunnen maken, juist om zelf iets te verzinnen is erg leuk.
knex, kapla en lego zou ik zeggen. Als hij zo van bouwen en in elkaar zetten houdt, doe je hem daar vlgs mij een heel groot plezier mee.
uitbreidings set voor de BIG waterbaan…
Ik heb gisteren eens op een site met heel veel Lego sets gekeken voor wat er is en welke prijzen er gehanteerd worden en ik denk inderdaad dat het leuk is om daar aan verschillende mensen dingen van te vragen.
Knex en Playmobil is ook leuk, maar ik heb liever een uitgebreid assortiment van 1 product, dan van alles een beetje…
(Maar ik moet zeggen, die KidsKnex ziet er inderdaad heel leuk uit!)
Ik heb ooit al eens een simpele Big waterbaan gekocht (tweedehands, in de vorm van een 8 ), dus die uitbreidingsset is er al! :thumbup:
Wat dacht je van zo’n kleine step.
Hier een groot succes; het hele plein is vol vijf jarige met die steppies…
Een step :thumbup: (Broes vond dat erg leuk ).
@annemiek13 wrote:
Wat dacht je van zo’n kleine step.
Hier een groot succes; het hele plein is vol vijf jarige met die steppies…
En blijkbaar is het nog bij velen favoriet (had je berichtje niet gelezen ).
Sem heeft een stepje met 3 wielen, die vindt hij erg leuk.
Eentje met 2 wielen zie ik nog niet zo gebeuren, hij is bepaald geen motorische held, zegmaar… :mrgreen: