Kado gezocht voor baby van 7-8 maanden

In januari gaan we weer op reis naar de schoonfamilie in het buitenland, en dan zullen we voor het eerst ons nichtje zien - die is dan al ruim 7 maanden oud. Natuurlijk willen we ook een kado meebrengen voor haar.

Ik zat te denken aan een leuk speelkleed (met van die bogen en speeltjes erboven), of is dat eigenlijk al snel niet meer leuk op die leeftijd?

Ik ben alweer een beetje vergeten tot welke leeftijd Laura ermee speelde…

Misschien is zo’n babywalker (zo’n activiteitending waar je achter kan lopen) wel meer geschikt? Maar of die in de koffer past?

Ik denk aan een kado met ongeveer een waarde tussen de 50 en 75 euro, geschikt voor een baby van 7 maanden tot 1,5 jaar, en liever niet te groot en te zwaar, want het moet mee in het vliegtuig. Wie heeft een idee?

hoe leuk zo’n speelbogen ding ook… dat zou ik voor die leeftijd niet meer meenemen eigenlijk.

Zo’n activityding/lopen is langer leuk. Eerst met de speeltjes en later er achter lopend. Als je daar de doos om weg zou halen en met bubbeltjes folie inpakken ofzo… dan zijn die volgens mij niet zo enorm zwaar?

Ik zou ook geen boog meenemen, maar eerder zoiets:

of deze

Als je die niet in elkaar zet kan er ook liggend/zittend mee gespeeld worden(en ik zag van de week dat Jasper met de eerste op de creche nu nog mee speelt- al kan het ook komen doordat ie net nieuw is :wink: )

Daarnaast hebben ze bij de HEMA altijd leuke spulletjes voor meiden- theeserviesjes, picknickset etc. al is ze daar nog een beetje jong voor, ze groeit er uiteraard vanzelf naartoe :slight_smile: :wink:

wat ook leuk is is zo loopauto waar ze eerst mee kunnen spelen dan kunnen achter lopen en later echt kunnen gebruiken als loopauto.

maar wordt het kindjes straks ook nederlands geleerd, dan zou ik zelf persoonlijk voor iets van speelgoed gaan waar ze bv alfabet en zo mee kunnen leren wel zo leuk ver weg van nederland en toch spelenderwijs leren.

wat hier zelf een topper is is de speeldeur van fischer price :thumbup:

Dank voor het meedenken! Beter geen speelkleed dus.

Ik ga toch maar kijken voor zo’n activity loopding (zoiets als op de tweede foto dus).

Wat het Nederlands betreft, daar heb je een goed punt, maar dan andersom eigenlijk: mijn schoonfamilie spreekt geen Nederlands. Dus ik moet juist even opletten dat ik iets koop met alleen muziek en (dieren)geluidjes, waar geen Nederlands bij gesproken wordt.

Die onderste praat wel nederlands, die zegt a-b-c-d en 1-2-3-4 enz.

@mlk1982 wrote:

Die onderste praat wel nederlands, die zegt a-b-c-d en 1-2-3-4 enz.

Ja, maar van een ander merk hebben ze misschien iets wat erop lijkt dat geen NLs praat :wink:

het loop-activity ding van VTech is vrij handzaam in de doos maar spreekt wel nederlands

je hebt ook hele mooie houten versies maar die wegen meteen meer.

voordeel: geen irritante bliebjes en geen nederlands :wink:

bijvoorbeeld het merk I’m Toy heeft leuke dingen

(het merk dat we zelf hebben kan ik nu niet opkomen en hub kijkt me alleen wazig aan :wall: )

Yés, het merk heet Primi Passi! erg leuke dingen :thumbup:

Ik ga ze gewoon allemaal uitproberen in de winkel.

Ook best kans dat het nog iets heel anders gaat worden hoor.

Maar ik wil gewoon iets leuks geven, waar ze het komende jaar nog lekker mee kan spelen.

Qua kleding en verzorging komt ze niks tekort, maar speelgoed heeft ze nog niet zoveel, vandaar.

Ik zal eens goed de sinterklaasfolders doorbladeren voor inspiratie.

leuk toch om dan iets leuks voor de kleine dame uit te zoeken :thumbup:

vanaf net voor zijn eerste verjaardag wordt hier veel gespeeld met het drukke dagen huis van Little People. dat blijft ook een tijd leuk.

Of:…

Of:

(beide in mn winkeltje… :oops: )