Kado 2-jarige, fiets 12 inch? of is dit te vroeg?

Heeft iemand kado-tips voor een 2jarig meisje.

Ik dacht aan een kinderfietsje 12 inch, of is dat te vroeg en kan ik dat beter voor de 3de verjaardag geven.

Ze heeft nu al een 3-wieler, is dat voor nu voldoende :slight_smile:

Klinkt als vroeg maar voor mijn zoontje lasse was drie weer net wat te oud voor zo’n fietsje.

Nena daarentegen heeft de hele winter niet echt kunnen fietsen, kan nu weer meer los gaan op de driewieler en krijgt dus met derde verjaardag een 12 inch.

Wat leuk kan zijn voor een tweejarige zijn van die loopfietsen - hebben ze ook in roze. en kunnen ze hun evenwicht alvast meer oefenen.

mijn oudste kreeg hem ook op zijn 2e verjaardag, maar heeft er bijna niet op gefietst. Het duurde echt wel tot 3 jaar voordat het het door kreeg en toen werd de fiets al weer te klein.

Mijn oudste ging met 2 jaar naar PSZ en stapte daar meteen op zo’n fietsje, terwijl ik dacht dat hij daar nog niet aan toe was! We hebben toen een 2e hands gekocht voor thuis. Onze jongste pakte die toen ze er zelf aan toe was en dat was nog voor ze 2 was! Met ruim 3 fietste ze al los.

Het hangt denk ik ook heel erg af van het kind, dus ik kan alleen onze eigen ervaring geven. Hoe het bij jullie uitpakt is natuurlijk de vraag. :wink:

Mijn meiden hadden met 2 jaar een 12 inch fietsje en dat ging heel erg goed!

Ik vind dat het best al kan!

Ook handig om er een te hebben om los te leren fietsen, dat leren ze hier allebei op zo’n klein fietsje.

Het lig natuurlijk ook aan het kind, maar als het fietsen leuk vind dan kan het prima, zeker met het voorjaar in aantocht!

Laura had er eentje voor haar tweede verjaardag gekregen van opa en oma. Daar kon ze op dat moment helemaal niet mee overweg.

Toen we hem een paar maanden daarna weer eens uit de schuur haalden, reed ze er meteen op weg. En ze heeft er veel (bijna dagelijks) op gereden vanaf 2,5 jaar ongeveer.

Mateo kreeg er een met 3 jaar geloof ik. Vind een 2 jarige op een fiets sowieso neit zo veilig. Lekker ongeleid enzo 8)

Ik zou op deze leeftijd nog voor een loopfiets gaan. Echt super dingen vind ik dat, schiet je nog een beetje op ook met zo’n kleintje :thumbup:

Hebben toch maar geen fiets gekocht.

Willen volgend jaar een 12inch fietsje geven.

Hebben nu een super leuk teletubbiehuis gekocht en een super grote bumba :mrgreen:

hier hebben we juul met 2 jaar en drie maand eenfiets gekocht, los van haar verjaardag omdat ze altijd op de fiets van het buurmeisje zat. Het ligt dus aan je kind. Vervolgens heeft hij wel een tijdje ongebruikt gestaan omdat ze was gevallen, dus dan was de driewieler veiliger, tot ze daar mee viel…

Zelf geef ik vaak wel iets waar ze meer kunnen spelen als ze twee en half zijn. Ze heeft nu ook loco gekregen toen ze drie werd, maar daar kan ze straks mooi een keer mee spelen als het een regenachtige dag is in de zomer!

Anne kon er met 2 jaar op weg, ze had er dus ook 1 gekregen voor dr 2e verjaardag. Nog voor haar 3e kreeg ze een 16 inch en binnen een paar maanden fietse ze daarop zonder zijwielen. Nu heeft ze sinds ze 5 is een 20inch.

Mijn zoontje heeft ook zo’n fietsje gekregen voor zijn 2e verjaardag van opa en oma. Ik dacht zelf dat het erg vroeg was, maar ik denk toch dat hij er in de zomer wel op kan fietsen. Hij heeft er veel interesse in en gaat er steeds op zitten!