Kabouternaam

Wij krijgen binnenkort een huiskabouter 8)

Zoiets als deze:





Hij komt ons helpen.

Altijd fijn om zo’n kleine vriend in huis te hebben.

Ze luisteren altijd (zonder (voor)oordeel), hebben prachtige schatten waar je vol verwondering naar kijken kunt (denk aan edelstenen / schelpen), zitten vol wijze raad, bewaken het huis, zorgen voor gezelligheid en zijn prima te vertrouwen!



Zo’n kabouter moet natuurlijk ook een naam hebben.

De kabouter in de klas van zoon heet Jodocus en hij heeft een vriendje Kleine Gijsje.

Onze vriend krijgt een witte (krul) baard, een groene tuinbroek en een rode muts.

Wie komt er met een geniale naam voor onze toekomstige nieuwe huisgenoot? :stuck_out_tongue: :angel:

Snorrewiets

Flavius de huiskabouter

dorus de kabouter

dappere dirk

driekus

hendrik jan

pungeltje

krabbelaar

bertram

wiebelteen

Ohhh wat een leukerd :inlove:



Jodocus vind ik een supernaam voor een kabouter, maar je zoekt dus iets anders :think:


  • Zwieber
  • Bram
  • Pettson
  • Findus
  • Archibald
  • Dorus
  • Dokus

david

@ingemamavan2 wrote:

david




of Lisa :mrgreen:

een huiskabouter… een meisje, dan geef je het toch gewoon mijn :wink: naam …hihi…



Ik ben letterlijk en figuurlijk uit het zand gekropen, heb nu vakantie en dacht laat ik hier weer eens kijken…:slight_smile: Je kunt nu dus ook op visite komen…:slight_smile:

Kabouter Baardmans…

nelis

@Sophia wrote:

@ingemamavan2 wrote:
david




of Lisa :mrgreen:




ja lisa met een baard :mrgreen:

Wij hebben leren lezen met Daan en Gijs kabouter, Daan dus.

wij hebben hier kabouter Pollewop rondlopen.

@ingemamavan2 wrote:

@Sophia wrote:
@ingemamavan2 wrote:
david




of Lisa :mrgreen:




ja lisa met een baard :mrgreen:




En met een jurkje aan :wink:

Het zal wel een jasje/cape zijn, dus toch maar David!

@Gab wrote:

Snorrewiets




Die naam vind ik leuk :inlove:

Wat grappig, hier op de vrije school hebben kabouters echt andere namen.



Denk meer aan Jonas, Pepijn, Noah, Tomte, Joris, Merijn(tje), Siebren, Peer of ehm Jonathan ofzo.



En anders gewoon Rudolf :wink:

@ingemamavan2 wrote:

david




:angel: Geen behoefte aan de naam van mijn ex… :wink:



Ik zelf kom niet verder dan Tomte of Nisse,

maar dat is meer voor het kleine vriendje van DE kabouter (want volgens zoon moet de grote kabouter een vriendje hebben, net als op school), Nisse of Lille Nils lijkt me leuk.

Ik zoek een Zweedse/Scandinavische kabouternaam, ben ik achter gekomen. Christoffer of Tomte Killekompis (Kabouter Vriend hahaha), iets in die richting.



Gister verteld aan zoon dat er over een tijdje een kabouter bij ons komt wonen.

Zijn reactie: “een echte kabouter?!”

“Net zo’n kabouter als Jodocus van school ongeveer, zijn vriend of broer ofzo”.

“Echt? En die komt echt bij ONS wonen?”

:inlove:



Maar het moet net iets anders zijn dan Jodocus. Twee broers krijgen natuurlijk niet dezelfde naam :wink:

Kabouter Pollewop is wel een naam die ik vaak gebruik hahaha.

Kaar, hoi! 8) :lol:

Lune, de namen die jij noemt zijn dat bij jullie op school de kabouternamen? Of heb je er meer? :angel:

Dat zijn mij bekende kaboutertjes :wink:



Grappig dat je zoon daar nog zo in meegaat, ik hoef daar echt al jaren niet meer mee aan te komen (zijn 8 & 9, niet veel ouder dus).

Denk je er verder nog echt iets mee te bereiken of is het meer voor de leuk? En heb je hem zelf gemaakt?

Kabouter … moet nog gemaakt worden,

ik laat hem maken door een hele lieve poppenmaakster waar ook de zonnekind-kinderen van de kinderen vandaan komen.



Zoon gelooft er allemaal nog heel erg sterk in.

Ik verbaas me er ook over, aan de andere kant zat ik zelf ook zeker tot mn 12 nog helemaal vol fantasie en fantasiefiguren. 8)

En hij wil boeken a la Roald Dahl gaan schrijven.



Ik hoop dat onze kabouter vriend verhalen en verdrietjes kan aanhoren, en hopelijk kan helpen met de woedeuitbarstingen van zoon (nu helpt de kat/het konijn ook goed, maar die hebben niet altijd “zin”). Verder wil ik hem gebruiken bij het naar bed gaan en wakker worden ritueel.

En verhalen rondom hem gaan vertellen. 8)

Hidde de huiskabouter…

:mrgreen: