We gaan volgende week naar familie in Delftzijl. Behoorlijk stuk rijden dus we dachten dat het wel leuk was om er een echt uitje van te maken (beetje zonde om zo’n stuk te rijden voor alleen een bakkie koffie ) Nu kwam ik op het net “Kabouterland” tegen maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken… Dus, ervaringen van harte welkom
Jaaaaaaaaaaaa jaren geleden hoor toen mijn oudste nog een stuk jonger was, en staat zeker nog op ons lijstje to do voor met de jongste nu!
Het staat bij ons nog op het lijstje, ben er dus zelf nog nooit geweest, maar mijn oppaskindjes vroeger gingen er vaak naar toe en vonden het geweldig!
Doen, LEUK!! :thumbup:
Sprookjeshof in Zuidlaren is ook leuk!!! :thumbup:
Wij zijn in de herfstvakantie geweest en beide meiden vonden het hardstikke leuk :thumbup:
Een echte aanrader, is superleuk!!!
Volgens mij is de afstand Delfzijl-Kabouterland nog best een stuk of niet?
Het is wel leuk daar, het is niet groot, een klein dierenparkje en je loopt langs wat speeltuinapparaten en je kunt in een halletje spelen, het is vooral leuk als het niet te koud is.
@Greetje14 wrote:
Sprookjeshof in Zuidlaren is ook leuk!!! :thumbup:
Dat is zeker leuk!!! :dance:
Vroeger kreeg ik een abbonement met mn verjaardag en zat ik er bijna dagelijks :mrgreen: .
Maar als het voor even is, als tussenstop lijkt het me niet geschikt, dan is er teveel voor een te korte tijd.
@lydia wrote:
Volgens mij is de afstand Delfzijl-Kabouterland nog best een stuk of niet?
Het is wel leuk daar, het is niet groot, een klein dierenparkje en je loopt langs wat speeltuinapparaten en je kunt in een halletje spelen, het is vooral leuk als het niet te koud is.
Tis ook binnen toch :think: . Dan loop je door de kaboutergrotten. Laurens vond het wel leuk iig :thumbup: .
Ja, echt leuk!
Geweest toen Kevin 1 jaar en 3 maanden was, genoeg te beleven. Zijn ook veel dieren. Ons uitje daar was in ieder geval zeer :thumbup: en veel foto’s gemaakt.
Wat leuk om te horen!!
Dan denk ik dat we Zaterdagavond al een stuk rijden, ergens overnachten en dan vroeg op om naar Kabouterland te gaan. Dan is de reistijd wel te doen.
En ja, Kabouterland is nog steeds een uur rijden van Delfzijl, maar Delfzijl is echt overal ver vandaan (We wonen in de randstad en moeten dus sowieso ruim 3 uur rijden) :mrgreen:
Oh wat leuk om te lezen dit. Stond op het punt om er zelf een topic over te openen. Mijn vragen zijn ook beantwoord nu. :dance:
leuk hoor, maar wel indrukwekkend vond mees het.
Twee keer geweest, 1e keer was ie 1 en vond ie alles mooi, 2e keer was ie 2 en vond ie het toch wel spannend en beetje eng in die grot, maar de glijbanen daarentegen des te leuker :thumbup:
Leuk dagje uit dus! Veel plezier
erg leuk voor die kleintjes
klein parkje is het wel
Kabouterland is leuk hoor maar op zich is er in Delfzijl en omgeving toch ook het een en ander te beleven? Met mooi weer over de dijk lopen. De grote schepen bekijken en tot slot een visje eten in termunten? De familie in Delfzijl kan je vast het een en ander vertellen.
@ariel wrote:
Kabouterland is leuk hoor maar op zich is er in Delfzijl en omgeving toch ook het een en ander te beleven? Met mooi weer over de dijk lopen. De grote schepen bekijken en tot slot een visje eten in termunten? De familie in Delfzijl kan je vast het een en ander vertellen.
Dat is waar, maar wandelen, naar schepen kijken en visjes eten doen we hier wel vaker in het weekend

Wij zijn vorig jaar in Kabouterland geweest en ik vond het eigenlijk nogal tegenvallen…
Heel weinig kabouters, wel een hoop andere dieren. Beetje veredelde dierentuin was het.
Maar ik denk dat we er misschien teveel van hadden verwacht…
Zondag naar kabouterland geweest en hebben het erg naar ons zin gehad.
Waren er rond 10 uur en zijn tot 1 uur gebleven. Ik denk dat een hele dag wat lang is want zo ontzettend veel is er nu ook weer niet te zien en te doen, maar Lotte slaapt 'smiddags nog dus voor ons was dit helemaal goed :thumbup: 3 uurtjes goed besteed!
Verschillende speeltuintjes zowel buiten als overdekt. Voor de hele kleintjes zoals Lotte een klimding en glijbaan, maar voor de grotere kinderen ook een groter klimding met van alles erop en eraan. Springkussen erbij… erg leuk.
De dieren, tsja, ik vind dieren in een hokje altijd een beetje zielig… en dat had ik hier ook… is gewoon niet zo mijn ding. We zijn er wel langs geweest en vooral de wasberen enzo vond Lotte erg leuk.
We hebben gewoon de wandelroute gevolgd en zo hebben we het hele terrein wel gezien denk ik. Leuke route langs de speeltoestellen, de dieren, het doolhof, kabouters etc. Eenmaal weer bij het restaurant zijn Lotte en ik nog “het konijnenhol” in geweest. Hier zie je hoe de kabouters leven. Leuk gedaan maar Lotte vond het daar een beetje eng dus we zijn er niet lang gebleven. Wel helemaal super om met de glijbaan het konijnenhol te verlaten! Net alsof je door een holle boom naar buiten glijdt. Dat vond ze dan wel weer leuk :mrgreen:
Nog even wat gespeeld bij de reus in het restaurant, wat gegeten en de auto in om als een blok in slaap te vallen
Kortom, leuk vanaf deze leeftijd, leuker vanaf een jaartje ouder maar verwacht geen efteling! Gewoon een betaalbaar uitje voor als je eens wat anders wil doen dan de kinderboerderij ofzo. (Er is 'smiddags ook een voederronde, dan mogen de kinderen mee om de beesten eten te geven)
Nog wat foto’s :
Nog meer:
Laatste: