Nou, dat hebben wij weer :?
Na eerst 2 dagen zonder internet gezeten te hebben, zijn we er achter gekomen dat de buren (of iig het bedrijf wat ze ingehuur dhebben) de kabel die voor ons internet, telefonie en tv zorgt, hebben beschadigd :?
Dit viel ook nog samen met een algehele stroing hier in de regio waardoor UPC ons probleem in eerste instantie onder die storing schaarde.
Op dag 2 werd er een monteur gestuurd, die het signaal door heeft gemeten.
Er kwam nog maar 54% tot 63% van het signaal door.
Genoeg om dititale tv te kijken maar niet genoeg voor internet en de telefoon :?
Er werd een lijnmeting aangevraagd en die meneer is gister geweest.
Hij kwam vanuit het huis maar 2,85m ver en daar begon het slechte dignaal.
Dat was dus nog in de tuin, of we werk hadden verricht in de tuin.
Nee wij niet maar de buren aan de rechterkant een week geleden wel!
Nee daar kon het niet aan liggen want de kabel liep de andere kant op, via de linker buren.
Hij ging vanuit de verdeelkast meten en dan zou hij terug komen met zijn bevindingen.
Bleek de kabel tóch door de tuin van de rechter buren te lopen en dat hij daar beschadigd was.
Hij zou een aannemer bellen en die kwam dan wel even de tuin van de buren open breken :shock:
We hebben niet echt contact met de buren, we zeggen ze goededag en toen ze in de tuin werkten maakten we wel eens een praatje maar verder…
Nu moeten wij ze dus gaan vertellen, dat het mooie tuintje wat ze nu net klaar hebben en waar veel werk in heeft gezeten (incl. jonge plantjes) weer voor een gedeelte af mogen breken
Ik vind dit echt heel lullig.
Ik zou echt liever niet gaan praten met ze maar ja, ons internet en telefonie loopt nu tijdelijk op een opgekrikt lijntje en ze weten niet hoe lang die het vol blijft houden :?
Hebben ze zo hard gewerkt aan hun tuintje en nu moeten ze het weer afbreken, ik vind dit echt heel erg :?
Hoe ga ik ze dat nieuws nu brengen, ik heb geen zin in een burenruzie (ben een beetje doemdenker helaas :? )
Nou ja, ik moest het ff kwijt :oops:
Meid, wat een gedoe…
Je moet toch met je buren gaan praten dit kan zo niet…
Veel sterkte :hug:
heel eerlijk, jij kunt er niks aan doen dat zij die kabel hebben beschadigd… Laat het gewoon oplossen door de kabelmaatschappij!! Het is jouw schuld niet dat die kabel daar ligt, en dat zij hun tuin net hebben aangelegd…
wel zou je kunnen aangeven dat jij het ook heel vervelend vindt, maar hey, komop, jij betaalt voor een abo voor internet en telefoon, en als dat niet werkt, zal er iets aan moeten gebeuren, toch? Ik denk dat ze al heel blij mogen zijn als de kabelmaatschappij ze niet een rekening presenteert voor de gemaakte schade…
Maar evengoed kan ik me voorstellen dat jij je plaatsvervangend schuldig voelt… met bovenstaande wil ik proberen duidelijk de maken dat dit geheel buiten jou om ligt… probeer het je niet te persoonlijk aan te trekken meis!
@mv2kids wrote:
heel eerlijk, jij kunt er niks aan doen dat zij die kabel hebben beschadigd… Laat het gewoon oplossen door de kabelmaatschappij!!
Er is alleen 1 klein puntje.
Vanuit juridisch standpunt moeten WIJ eerst toestemming vragen of de aannemer in hun tuin mag gaan breken en graven :?
Verder heb je helemaal gelijk hoor, maar ja, wij zijn toch degenen die het de buren mogen gaan vertellen en dat vind ik niet leuk :oops:
Dat vind ik dus niet normaal… Jij legt je klacht bij de kabelmaatschappij, en zij zouden dus het op moetne gaan lossen… Voor hetzelfde geld heeft iemand vijf deuren verder de kabel beschadigd, en zou je die dan ook moeten gaan vragen of de aannemer hun tuin mag vernaggelen??
Ik zou het pertinent bij de kabelmaatschappij leggen hoor, zij leveren aan jou, het is buiten jouw terrein en schuld om beschadigd, dus mogen zij het oplossen met degene die de beschadiging heeft aangebracht… althans dat vind ik dan he
Ik denk dat je buren hun aannemer maar eens aansprakelijk moet gaan stellen voor de schade die zij en jij oplopen door het foutje van de aannemer…
ja misschien is dat een omweg om het naar je buren te brengen… Jullie aannemer heeft tijdens het aanleggen vna jullie tuin ONZE kabel geraakt… waardoor ik nu niet meer kan bellen en op internet kan… :mrgreen:
@mv2kids wrote:
ja misschien is dat een omweg om het naar je buren te brengen… Jullie aannemer heeft tijdens het aanleggen vna jullie tuin ONZE kabel geraakt… waardoor ik nu niet meer kan bellen en op internet kan… :mrgreen:
En waardoor de nieuw aangelegde tuin weer overhoop moet… lijkt me niet meer dan redelijk dat die aannemer dat doet, en vergoed.
Balen zeg… maar ja de schuld ligt bij de aannemen lijkt mij zo. Dus je buren kunnen hun schade bij hun eigen aannemer verhalen denk ik. Maar hier word niemand blij van natuurlijk Succes ermee.
Nou de oplossing stond vanmorgen (welliswaar met een berg poespas maar toch ) aan de deur:
Ik hing aan msn met 2 vriendinnen toen ineen de bel ging, UPC stond aan de deur.
“Ja mevrouwtje wij komen de kabel maken, daar zult u wel blij mee zijn of niet?”
Ik zeg: “Nou dat weet ik zo net nog niet want dat afspraak was dat u zou bellen om een afspraak te maken omdat de buren er graag bij wilden zijn als u de stoep daar openbreekt.”
Hij kijkt me vragend aan en zegt dat hij helemaal niet bij de buren moet zijn en dat het gewoon hier in de tuin is.
Nou goed, meet de zooi dan nog maar eens door, want die collega van jullie zei dat het bij de buren zat.
Ondertussen naar binnen om de meiden te waarschuwen dat ik even offline ging maar dat was al te laat…pets, alles weg, tv, telefoon, zonder waarschuwing :wall:
Gevraagd of ik nog even mijn verbinding terug kon hebben maar dat ging niet meer :wall:
Nou, daar gingen ze aan de slag, met een metertje de kabel opgezocht en toen bleek het ding idd gewoon door onze tuin te lopen.
Ze hebben er een nieuw stuk tussen gezet en alles doet het weer.
Vanaaf dus maar ff opgelucht naar de buren dat hun tuintje kan blijven zoals het is :dance:
Het was een kwestie van een half uurtje en toen waren ze klaar.
Alles bij elkaar dus weer een meevaller, mits de verbinging nu goed blijft :think:
Mooi dat het toch meeviel!!