Er is op de markt; kindersmeerkaas, hapjes met kaas erin zoals bv macaronischotel etc. maar mag Casper (bijna 8 maanden) ook gewoon een stukje kaas uit het handje eten?
Ik zou denken van wel, maar twijfel ivm de hoeveelheid zout die erin kan zitten. Of zou ik dan gewoon kunnen kiezen voor bv een Milner waar minder zout in zit?
volgens mij kan en mag dat wel hoor.
Ze mogen ook een plakje kaas op brood,
Ik denk niet dat het er veel kwaad kan om een keertje een stukje kaas te geven, maar wij doen het nog niet (ook geen plak kaas op brood), puur vanwege het nog zoutloos eten. Als ik al iets op brood smeer dan is het wat boter en nu beginnen we hier langzaamaan met wat ander beleg (appel/perenstroop, smeerkaas en smeerworst) maar dat is echt een superdun laagje. Geen vergelijking met een blok(je) kaas.
Heel toevallig heb ik t dinsdag op het CB gevraagd of het mocht.
Ik mocht Jana gerust af en toe een stukje kaas uit het vuistje geven, en ze vind het heerlijk, ze geniet er echt van
Bedankt dames! Vandaag ook bij het CB geweest en ook daar gaven ze aan dat het kon en mocht. Wel liefst zo jong mogelijke kaas ivm het zoutgehalte. Dus dit weekend maar even een stukje jonge halen :mrgreen:
Als hier de koelkast open gaat staat er gelijk een jongetje bij te watertanden met een priemvinger en de boodschap “taaaas” :mrgreen: