kaal worden met 3 maanden

hallo,

mijn zoon is morgen 3 maanden :inlove: en ineens valt z’n mooie bos donker haar uit :frowning: echt met plukken tegelijk.

ik heb al van meer mensen gehoord dat dit rond deze leeftijd kan gebeuren maar wil graag nog wat geruststelling/herkenning :wink:

hebben jullie kindjes dit ook gehad? hoe lang duurde het voordat er haar terug kwam? en werden ze eerst helemaal kaal en daarna nieuw haar of ging het geleidelijk?

Lucas was met zijn 1 maand helemaal kaal en al vrij snel kwam er wat donshaar terug en na 5 maanden had hij een mooie bos met krulletjes. Ik heb al vaker gehoord dat als babyhaar uitvalt dat er dan krulletjes terug komen.

Bij Pepijn is zijn haar helemaal niet uitgevallen en hij heeft ontzettend stijl haar :roll: dus ik hoop nu dat Merlijn zijn haartjes toch wel wat uitvallen en hij ook mooie krulletjes krijgt :inlove:

ja herkenbaar.

Tyg zijn haar viel ook uit

maar tegelijkertijd kreeg ie hele kleine schattige nieuwe haartjes

het groeit als een speer

:thumbup:

pfieuwww, dank voor jullie antwoorden (mutsige moeder hier :oops: :lol: )

enneh…krulletjes…zou wel gaaf zijn!

z’n vader schijnt krullen gehad te hebben (long, long ago toen er nog haar was :mrgreen: )

Ook hier is Jesse z’n haar helemaal uitgevallen.

En nu, hij is nu 9,5 maand, begint het langzaam weer te groeien.

Vond/vind het wel cute staan hoor zo’n kaal bolletje, blijven ze lekker lang een baby look hebben!

Het komt goed!

:mrgreen:

Hier krijgt Joas van die inhammen, vind het echt vreselijk! Heb niet het idee dat zn haar uitvalt, meer dat zn hoofd harder groeit dan zn haar :mrgreen: Maar papa heeft een heerlijke bos donkere krullen, dus het komt vast goed!

Sebastiaan z’n haar viel ook uit. Hij was op een gegeven moment bovenop kaal en achter zat nog een matje :inlove: .

Helaas zijn er geen krullen voor terug gekomen :wink:

Groetjes,

Heleen

Yep, bij beide meiden viel hun prachtige rode babyhaar rond de 3 maanden uit. Helaas…

Bij Bo kwam er stijl, blond (bijna wit) haar voor terug. Dat was redelijk snel na het uitvallen.

En bij Nikkie?? Uuuuhm. We twijfelen nog. Blijft ze nou rood of wordt ze net als d’r zus blond? Bij Nikkie komt eigenlijk nog steeds niet echt haar terug. 't Is een behoorlijk kaal knikkertje. :?

Hier ook, bij de geboorte had Juul donker blond haar. Met 2 a 3 maanden bijna geen meer en nu is hij al een keer naar de kapper geweest. Hij is nu blond. Ik verwacht dat hij wel donker gaat worden in de loop van de jaren, aangezien mijn man en ik ook alle 2 donkerder zijn… Nog even afwachten, zou wel mooi zijn bij zijn blauwe ogen… :inlove:

mischa had geen haar hahaha dus nee niet herkenbaar voor mij. Maar ik weet wel dat het normaal is :wink:

Hier was het precies zo. Met een mooie donkere bos met haar geboren en idd met ongeveer 3 maanden werdt ze bijna kaal :frowning: . Daarna is het langzaamaan terug gekomen maar wel dunner :? en veel blonder .

Isa is met heeeeeel veeeeeeel haar geboren :inlove: Echt mega veel, en heeel donker.

Ze is nu 3,5 maand, en d’r haartjes liggen echt op haar schoudertjes…zooo lief. Het is een stukkie lichter geworden (donkerblond) en in haar bedje vind ik nu allemaal hele kleine donshaartjes.

Achter in haar nekje is het natuurlijk een beetje erg pluizig geworden van het gewoelwater…

'k ben benieuwd of het nog echt uit gaat vallen (net als bij mij :shock: ), maar ik denk het niet…

Tessa was ook bijna kaal… heeft ook heeel lang geduurt voor het weer echt duidelijk ging groeien en spierwit… heb haar expres een paar keer de puntjes laten knippen…om te groei te bevorderen…

Nu heeft ze mooie haartjes maar vergeleken met sommige leeftijdsgenootjes…maar papa en mama hebben dat allebei ook gehad en nu hele mooie bossen…

Bij Joyce is het weer anders… die heeft vanaf het begin mooie donkere haartjes en werd wel iets kaler maar dat is nu alweer terug en alleen op haar achterhoofdje is het kaal…maar nog steeds donker…