Kaakklem

Mijn zoontje van 5 dagen oud drinkt goed aan de borst, naja goed… Zodra hij goed wijd heeft aangehapt zet hij zijn kaken op mijn tepel, auw. Hij krijgt wel voldoende voeding binnen en aan mijn melk productie ligt het niet.

Heeft iemand hier ervaring mee wat te doen?



Vanmorgen is zijn tongriempje al gekliefd maar tot nu toe zonder resultaat.

Ik heb geen ervaring hiermee.

Misschien kan je een lactatiekundige raadplegen?

Heb ik al gedaan maar adviezen werken nog niet…of wil ik niet doen.

Zoals grote speen geven, ik ben tegen spenen in de eerste maanden.



Voed nu even met tepelhoedje om tepels te laten helen en even rust te creëren, en dat gaat al veel beter. Gister ook zijn tongriempje laten klieven. Dus met beide ingrepen gaat het nu beter…

Mijn dochter kaakklemde ook. Ze is met ks geboren met 37 wk. Had geen zuigregflex. Toen ze eindelijk wilde zuigen, deed ze dat met tong tegen t gehemelte. Uiteindelijk met tepelhoedje gevoed, ze ging het snappen en zoog toen zo hard dat ze zelfs met hoedje de blaren op mijn tepels zoog. Omdat de melk toen zo toeschoot remde ze dat dmv kaakklemmen af. Gevolg: tussen de voedingen door enorm pijnlijke vaatkrampen. Zo erg, dat ik zat te janken tussen alle voedingen in. Besloten om te gaan kolven en haar alleen. nog de fles met gekolfde melk te geven. Ze was toen 3 weken oud, en vanaf toen 3 weken lang alleen een fles gegeven. Het fijne was, dat ze daarna luier is gaan drinken en toen aan de borst ook niet meer klemde. Bij mij is het dus goed uitgepakt. Ik vond het wel spannend of ze nog wel aan de borst zou kunnen drinken, maar ik had echt zo’n erge pijn dat ik het risico durfde te nemen. Uiteindelijk tot 11 mnd live gevoed en ze heeft zelf afgebouwd en besloten te stoppen.

Wauh wat goed om te lezen!

Ik ervaar het precies het zelfde…ook hier jankend zitten voeden. Tong verhaal echt precies mijn zoon.



Hier wil hij alleen sinds gister niet meer bij mij drinken…3 slokken en dan stopt hij.

Ben nu aan het bijvoeden omdat hij morgen 3 werken oud is en nog steeds niet op geboorte gewicht is…misschien dam toch mat met fles gaan bijvoeden ipv vinger voeden



Je verhaal geeft me moed, dankje wel!

Wauh wat goed om te lezen!

Ik ervaar het precies het zelfde…ook hier jankend zitten voeden. Tong verhaal echt precies mijn zoon.



Hier wil hij alleen sinds gister niet meer bij mij drinken…3 slokken en dan stopt hij.

Ben nu aan het bijvoeden omdat hij morgen 3 werken oud is en nog steeds niet op geboorte gewicht is…misschien dam toch mat met fles gaan bijvoeden ipv vinger voeden



Je verhaal geeft me moed, dankje wel!