Jus

Onder alle ervaren mama’s:"



Hoe krijgen jullie lekker jus van vlees? En dan niet uit zo’n potje, want dat vind ik echt goor…



Ik heb nu verse worst in de pan liggen, en daar krijg ik wel lekkere jus van, maar voor de rest is het altijd zo slapjes… weinig smaak, licht…



Mijn mams heeft altijd lekkere jus, zelfs van speklappen, nou echt, ik krijg het niet voor elkaar…



Nou is koken ook niet mijn hobby, maar goed… hoe moeilijk kan het zijn??



Tips zijn welkom!! Alvast bedankt!!

Als ik een stukje vlees heb wat ik nog moet kruiden dan krijg ik altijd erg lekker jus.



Vlees kruiden, braden, afblussen, scheut ketjap, ketchup/curry,

en klaar is de jus.



Als ik vlees heb wat niet gekruid hoeft te worden zoals een schnitzel dan heb ik altijd een liflaf justje :sick:

ik maak het aan, met croma en heet water,

zachtjes even laten sudderen in het vlees…

beetje kruiden erbij…



maar ik krijg de jus van mijn moeder ook nooit zo lekker :angel:

Ik doe als het vlees klaar is een kippe/boulion/rundvlees blokje(welke ik in huis heb) erin en wat ketjap manis en dan wat water.Ik vind mijn jus altijd lekker.

eet nooit jus, maar als ik het al maak dan wel van die zakjes en die met uitjes vind ik dan nog wel lekker.

eerst water in de pan, en dan de vleesresten oplossen,



kruiden naar smaak en aardappelzetmeel van honig

Wij eten nooit jus, soms als we gehaktballen eten en dan met bloemkool ofzo. Maar voor de rest echt nooit.



Ik mis wat denk ik :mrgreen: :lol:

hier altijd vlees braden in mengsel olijfolie en margarine, afblussen met heet water, klein beetje groentebouillonpoeder (uit zo’n pot van maggi) en een theelepeltje tomatenketchup…



Vind het altijd lekkere jus.



Enne… als ik draadjesvlees maak, dan bewaar ik de jus in de koelkast en kook ik hem elke dag even op en voeg wat nieuw water bij.

Als je het elke dag laat koken zodat je hem als het ware dagelijks opnieuw sterilliseert, en koel bewaart, kun je hem maaaanden goed houden en word hij met elk nieuw gebakken vlees en het braadvocht wat je dan weer in die pan doet, steeds dikker en lekkerder…



Echt te smakelijk, maar ja dan komt onherroepelijk de dag dat ik het weer eens vergeet en 1 dag is dan geen ramp, maar dan eet ik sla en de dag erna wat anders en dan is het 2 dagen niet gekookt en kun je hem weggooien… :frowning:

Ik doe eigenlijk het vlees altijd bakken, laten garen op een lage temperatuur, vlees eruit (vocht van het aardappelkoken) vocht erbij, laten koken en that’s it.

Gister was hij wel lekker!



Bedankt voor de tips!!

Vlees bakken in lekkere klont Croma, uit de pan halen, beetje water erbij en een klein maggiblokje erdoor roeren, binden (met maizena) en klaar.