Vanmiddag ging ik wandelen met mijn KWPNer Amon. We zijn een weekje op vakantie in Biezenmortel (aan de Loonse en Drunense duinen). Tijdens het wandelen heeft heeft hij zich losgerukt en is weggegalopeerd.
Vanaf 13.00 uur vanmiddag heb ik hem niet meer gezien. Hij is niet terug naar stal gerend. Ik heb alles en iedereen (manege’s, dierenartsen, pensionstallen, staatsbosbeheer, politie etc etc) al gebeld maar niemand heeft zich nog gemeld.
Ik wilde via bokt vragen of iedereen die in de buurt woont een oortje en/of oogje open wil houden voor berichten over dit paard. Toen hij ervandoor ging had ie alleen een touwhalster om met een leadrope eraan vast. De foto’s zijn genoemen vlak voordat hij ervandoor ging.
Als je iets gezien of gehoord hebt, zou je dan willen bellen naar de politie Brabant-Noord. Zij weten ervan en hebben mijn telefoonnummer. Alvast heel erg bedankt!!
De kans bestaat dat hij vast is komen te zitten ivm zijn leadrope (soort van lang touw) en er nare dingen kunnen gebeuren, vandaar dat een grootscheepse zoekactie wordt opegstart.Hopelijk huppelt hij gewoon in omgeving rond, alsof er niets gebeurd is…
Dus als er kokkers zijn die morgen gaan wandelen in die omgeving en zien dit paard pb me dan of tip dan de politie!
Wat erg zeg, dat niemand m gezien heeft :shock: . Ik ben ook een keer een paard kwijtgeraakt in de brunsummerheide. We waren met een groep vd manage aan het rijden, wedstrijd aan het doen op een grote zandvlakte. Mijn paardje was nogal opgewonden door dat alles en wilde niet ‘ingehaald’ worden. Hij bokte zo erg dat ik eraf viel. Eerst bleef hij staan, maar een wat onervaren rijder die erbij was dacht: ik pak m wel even, en loopt al zitten op haar paard naar mn paardje toe. De instructeur roept nog dat ze moest blijven staan, maar dat deed ze niet, waarop het paardje nog meer gespannen werd en het op een rennen zette. We hebben toen ook meteen iedereen gebeld. (paard had zadel op, hoofdstel om, teugels van zn nek gevallen, dus erg gevaarlijk). Gelukkig bleek later op de dag dat een andere ruiter hem tegen was gekomen en het was gelukt hem te vangen. Ze heeft m naar de manage terug gebracht, die was het dichtsbijzijnd en ook nog eens zijn thuis…pfff wat was ik blij. Was echt mn lieveling…beetje pittig, maar ja.
Dus, ik weet een beetje hoe het voelt en hoop dan ook heel hard dat het paard ongeschonden terug gevonden wordt :hug:
:shock: en dan is het nu ook nog zulk rotweer dus weinig wandelaars … hoop dat ie snel terecht is … je ziet een paard toch niet erg snel over het hoofd natuurlijk…
Ik heb net nieuws gekregen dat hij helemaal ongeschonden van zijn avontuur is terug gekomen!! :mrgreen:
Meneer was komen aanwandelen bij een huifkarren bedrijf, de boer heeft hem in lekker stal gezet met een pluk hooi en de politie op de hoogte gebracht…Deze heeft de eigenaaresse ingelicht en ze hebben hem vanmiddag opgehaald!! hij staat nu weer lekker in zijn eigen stalletje!!