jullie ervaring kindje 5 maanden:D

Hoi!



Ons mannetje is nu 5 maanden oud. bijna 8 Kg en 71cm

Ik ben heel benieuwd hoe lang en zwaar jullie kindjes waren met 5 maanden, en naar jullie voedingschema met 5 maanden!

Hoi,



het voedingsschema weet ik echt totaal niet meer… :shifty:

Iin ieder geval 's morgens en 's avonds BV, maar voor de rest…?? :oops:



Ons ventje was 8,3 kilo en 69 cm… maar dat was met 6 maanden.

Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan mijn reactie… :wink:

hoeveel ze wogen weet ik niet meer maar ze kregen toen nog fulltime borstvoeding.

7uur

11uur

15uur

19uur



de oudste ook nog om 23 uur, bij de andere was die er toen al af.

ongeveer 7,3kilo en 65cm… Een kleine dikkerd dus…



Kreeg alleen maar bv:

7.00, 12.00, 17.00, 21.00.

jesse was 7575 en 69 cm met 5 maanden



Voeding weet ik eigenlijk niet precies meer… :think: maar als ik diep nadenk zat hij volgens mijn gevoel aan de 4x150 en 1x180… maar weet het niet zeker meer… :think:

ehm… de mijne is 8255 en is nog maar 4 maand :oops: krijgt bv wanneer hij wil, alleen in een fles omdat hij vanaf een maand niet meer uit de borst wil drinken. Vaak komt hij om de vier uur, dan bied ik hem 200 aan, meestal blijft daar nog van staan. om zeven uur gaat hij voro de nacht slapen, kmot om drie uur vaak… maar de laatste nachten weer om 1 :?

Hier zo rond de 7,2 kg en 67 cm

Krijgt 180+6 om 07.00-11.00-15.00-19.00

Suus is 66 cm en weegt 6,8 kilo… gewoon een mooie in formaat zijnd meisje.



We zijn pas sinds maandag bezig met bijvoeden, ze heeft tandjes, stopt alles in haar mond en zonder over te zijn gestapt op andere voeding ging haar ontlasting ineens van dunnen babypoep naar stevige keuteltjes… teken dat haar darmen aardig uitgerijpt zijn en alles nu ontrekken aan haar voeding.

Dat is voor mij dan signaal dat ze toe zijn aan wat anders en dat was bij alle 4 op een ander moment… Niek met 5,5 maand, Peter met 5 maand en 1 week en Mies met 7 maand en 1 week (die had toen pas stevigere ontlasting)



En sinds maandag is haar schema dus:



9.00 uur (slaapkop) een fles van 180+6 en 2 schepjes rijstebloem.



10.00 uur een fruithapje die ik zelf maak, geraspte appel (fijne rasp) met wat geprakte banaan heeft ze tot op heden gehad.

Ze eet dan pakweg 10 hapjes…

12.00 uur een fles van 180+6 zonder pap en dan slapen.

15.30 uur een fles van 180+6 zonder pap

18.00 uur een hapje groenten en aardappeltjes, behoorlijk geprakt, maar niet gepureert, daar ben ik niet van.

20.00 uur nog een fles van 180+6 met 2 schepjes pap en dan drinkt ze om 22.00 uur nog een toetje van 120 met 2 schepjes, verdund dus.

Daarop slaapt ze dan tot 9 uur.



Vlees geven we pas bij met 6,5 maand ofzo en dan gaan we ook wat vaker koek en zuivel bijvoegen en zal je zien dat de flessen minder worden. Nu is het echt nog Bij voeding.

Met 4,5 maand was Roan dik 8 kilo en 69 cm…



Wij zitten nu op 4 flessen waarvan 2 pap en een beetje fruit of groente per dag.

Hihi, leuk om te lezen dit, wat een bolletjes allemaal, mijn uk is bijna 13 maanden nu en 7,9 kilo (ik hoop 1 jan 8 kilo).

Maar totaal off-topic overigens :shifty:

@Kittycat wrote:

Hihi, leuk om te lezen dit, wat een bolletjes allemaal, mijn uk is bijna 13 maanden nu en 7,9 kilo (ik hoop 1 jan 8 kilo).

Maar totaal off-topic overigens :shifty:




Haha, hier net zoiets hoor, de mijne is ongeveer net zo oud als jouw meiske en nu ruim 8 kilo.



Met vijf maanden was het hier vier of vijf (geen idee) flessen van 200cc en verder nog niets. Met zo’n vijf en halve maand wilde ze graag banaan proeven, dat ging prima dus toen de bijvoeding gestart.

melinda woog toen ze 5 maand was 6530 en was toen 67 cm

Merel was met 5 mnd 7645 gr en 65.5 cm

Jorre was met 5 mnd 8615 gr en 66.8 cm

Lotte moeten afwachten 8)

Mijn bink was met 5 maanden 62 cm en volgens mij 5 kilo, kan ook minder zijn geweest hoor.



Aan mijn voedings schema van toen heb je niet zo veel want die is afwijkend van normaal :slight_smile:

Mijn mannetje was met 5 maand



7100 gram en 64 cm

de mijne is nu 6,8 kilo en ik geloof iets van 62 cm… matteo was toen 65cm en 7350gr

oh ja en voedingsschema heb ik niet en ook nooit gehad

De mijne was 67,5 cm en 8150 gr. Lief klein dikkertje!



Ik gaf 4x per dag bv.