Mooi!
Fijn dat je het plaatje weer een beetje voor je hebt! Scheelt een hoop hè .
Hier ok kiezen en Maaike die normaal prima eet bakt er ook niks meer van. Volgens mij doet dat echt heel erg zeer maar het is in iedergeval tijdelijk hè (daar houden wij het ook maar op ).
wat ik anders heb gedaan?
*niet thuis zijn voor de bv van plm. 13.30 zodat ie ander eten pakt :thumbup:
-gisteren zaten we in la place van de v&d
bij ontbijt zacht muziekje van kinderliedjes aan …mama zingt mee…tommie een plastic diep- bordje en een peuterlepel …wat eten op zijn plankje en ik met een lepel er tussendoor manouvrerend eten in zijn mond stoppend :inlove:
we hebben zelfs kietelspelletjes gedaan en ode beurt met onze neus tegen de onderkant van het doorzichtige bordje geduwd terwijl we onze tong uitstaken en rare geluidjes maakten …een lachstuip tot gevolg :inlove:
of te wel…eettijd is weer leuk
ik deed dit altijd al…maar de laatste tijd was papa thuis en was ik dus vooral met hem in gesprek ipv 100% met tommie bezig :oops:
Heksje moeilijk he?!! Gelukkig dat het helpt!!
Hier doen we het ook altijd volgens het zelfde programma. WE bieden maar 1 ding aan, boterham met beleg soms wel op verschillende wijze dus eerst voeren, dan zelf eten met handen of vork. Hier helpt vaak, vork vast houden en er 1 stukje opprikken en de rest doen wij erop. Hij denkt dan dat hij zelf eet(hihi).
Daarna melk. Idem met avondeten. Eten daarna drinken, uurtje later pap/yoghurt.
Eet hij niet dan toch het schema volgen. Soms eet hij zo weinig dat ik hem wel voor het naar bed gaan nog melk geef hoor…
Ik denk ook dat hij door heeft hoe het werkt, hier in ieder geval wel en dan wordt er ineens veel minder gegeten.
De machtstrijd is begonnen…
Good luck meis
Natas
Fin dat het beter gaat Heksje. Je kunt er zo wanhopig van worden hè, een kind dat niet eet. Herken het helemaal wat Inkie schreef, dat je gewoon snikkend naast die stoel zit met je lepeltje…
Heb het inmiddels opgegeven. Ik bied op vaste tijden eten aan waarvan ik weet dat ze het in principe lust (dus iets dat ze al eens zonder problemen gegeten heeft) en als ze niet wil, dan niet. Voor lunch en avondeten geldt dat ze geen fles krijgt als ze verder goed gegeten en gedronken heeft. In periodes dat ze goed eet, bied ik ook nieuwe dingen aan, anders niet.
Inmiddels is het zo dat ze prima eet als ze gezond is en wisselend als ze zich niet lekker voelt. Ik denk dat dat o.a. komt doordat we er geen strijd maken. Daar kan ik nu goed mee overweg, dus wat mij betreft is het probleem (voorlopig) van de baan.
aangezien eten van een lepel door mama aangeboden helemaal :naughty: was zijn we over gestapt op a la rapley…
en …hij eet :shock: :lol: :inlove:
goed mini stukjes…maar hij proefde en at met smaak :inlove:
een stukje nepvlees…wat stukjes gebakken aardappel en 1 stronkje broccoli was :sick: :mrgreen:
we waren al eerder pogingen aan het doen, maar hij at niks…en nu
de 12 maanden sprong is heftig maar :inlove: