Jullie advies omtrent vakantieparken

Mijn vader wordt begin december 65 en gaat dan met pensioen. Wij (mijn broertje, manlief, ik en Lotte) willen hem dan een weekendje vakantiepark kado doen in de periode januari/februari en we gaan natuurlijk allemaal mee, ook mijn moeder. Maar aangezien ik bijna nooit in een vakantiepark kom, vraag ik jullie advies wat een goed en leuk park is (naam en naam organisatie). Voor de beoordeling denk ik dan in eerste instantie aan de ligging, omgeving (mijn ouders houden van wandelen, fietsen), huisje voor ongeveer 12 personen (zodat we lekker de ruimte hebben), een leuk arrangement in de trant van lekker eten of zo (hij houdt niet van sauna). Lotte is er ook bij, maar het is niet de bedoeling dat het helemaal op een kind wordt afgestemd, want het feest is niet voor Lotte, maar voor mijn vader… Als ik niet genoeg informatie heb gegeven, laat het maar weten, dan geef ik nog meer informatie… Ohja, we wonen in Zuid-Holland, dus het moet een beetje aan te rijden zijn, dus niet helemaal naar Friesland of Delfzijl…



Bedankt alvast voor de tips! Ik laat jullie wel weten wat het is geworden!



Groetjes,



Viratine

Hoe veel warde hecht je aan een zwembad? Voor mooie zwembaden moet je bij centerparks zijn, maar die is erg duur.



Over het algemeen vind ik de huisjes van Landal een Roompot weer beter, maar daar heb je weer geen subtropisch zwembad bij.

Ja Landal Vennenbos, geloof ik, maar dat is oud centerparc, dus ik weet niet hoe die huisjes zijn.



Wandelen is mooi op de Utrechtse heuvelrug, omgeving Apeldoorn vind ik zelf erg mooi en goed te rijden. Een bezoek aan het Loo is voor je ouders zeker een aanrader. Volgens mij is die tentoonstelling van Julliana er nog steeds.

Wij vinden park Landal Coldenhove erg leuk. Het is niet te vergelijken met Centerparcs, er is geen uitgebreide plaza bij met vanalles. Maar wel een restaurantje, snackbar, supermarkt, speelgelegenheden en een zwembad. De huisjes zijn netjes, de meesten onlangs net gerenoveerd. Het park is erg mooi, je mag de auto bij je huisje zetten, het park ligt midden in het bos en is een beetje heuvelachtig.



De omgeving is erg leuk. Landal Coldenhove ligt in Eerbeek, ongeveer 10 km onder Apeldoorn, op de Veluwe. Dus je kunt er fietsen en wandelen, je zit in een nationaal park. En in de omgeving heb je Paleis het Loo, de Apenheul, Burger’s Zoo, Julianatoren.



En het is betaalbaar! Centerparcs is veel duurder, omdat het veel uitgebreider is, maar je betaalt ook voor de naam. Landal heeft vaak leuke aanbiedingen in de herfst of winter. Wij gaan er in december voor de derde keer naar toe!



Landal De Lommerbergen is ook mooi. Dat ligt in Noord-Limburg, tussen Venlo en Roermond. Het park is wat uitgebreider, daar zit wel een plaza bij en een groter zwembad. Maar de omgeving op zich vind ik minder leuk dan de Veluwe.

Hier staan Landal parken ook bovenaan. Lekker rustig en mooie schone en ruime huisjes.



Landal Twenhaarsveld (Overijssel) vond ik mooi (ook mooi gebied om te gaan fietsen en wandelen) en ook Land van Bartje (Drenthe, ook lekker in het bos). Je kunt hier op het park eten, maar in de omgeving zijn ook zat restaurantjes … en gourmetten in je huisje kan natuurlijk ook. Geen idee of er twaalf persoons huisjes zijn, maar wellicht zijn twee huisjes naast elkaar ook een optie.

Wij gaan altijd naar Roompot.



Kan dus ook geen vergelijking geven want ben nooit ergens anders geweest.



We gaan altijd naar Domburg, zijn ook ooit in Epe geweest maar dat was een drama. Lag niet aan het park, maar aan de plaats en omgeving zelf.

Ik ben niet zo’n bosmens, zeker als er verder niks te doen is.



Doe mij maar lekker de zee. :thumbup:

De landal parken in Burgh Haamstede; mooie omgeving (heerlijk wandelen in bossen/duin/strand), leuk uitstapje naar Deltawerken oid, lekker eten. Ik ga mee als vrijwilliger :angel:

Kwa wandelen en fietsen zit je helemaal goed in de Veluwe natuurlijk en goed aan te rijden. Er zijn vele organisaties die bungalows verhuurt: Landal, Center Parcs, Roompot, Hoogenboom, RCN,

Zou gewoon ff naar de sites gaan van deze organisaties en bij ieder kan je een brochure aanvragen waar je gelijk een goed overzicht hebt.

Als je een park hebt gevonden moet je even naar http://www.zoover.nl gaan en type daat het park in.Dan zie je gelijk hoe het wordt beoordeeld. Goede beoordeling, want het is info van mensen die daar ooit ook zijn geweest.

Wij gaan ieder jaar met mijn ouders een weekend weg in november. We gaan dit jaar naar Hof Domburg, dus ik kan je nog niet vertellen hoe het is.

Wel zijn we twee keer naar villapark Eureka geweest. Mooie omgeving, mooie huisjes en ze hebben een luxe 10-persoons. Het ligt bij enschede in de buurt. Als je googled op villapark eureka kom je er wel!



Veel plezier met uitzoeken!!!

Mijn ouders zijn de laatste twee jaar naar Hoogenboom hunzedal geweest in Borger…

Dat is een erg mooi park en daar hebben ze heel wat kilometers gefiets en gewandeld…

hof van saksen in Drenthe

landal vennenbos en lommerbergen, maar of die ook 12 pers huisjes hebben?



zowieso moet je wel erg vroeg boeken, of 2 6 pers naast elkaar boeken?



marveld (marveld bv) is ook super, mooie ruime huisje, geen zwemparadijs helaas.

Mijn spreekt Landal Ooghduijne erg aan! Mooi groot huisje, leuke omgeving (lekker wandelen in de duinen enzo), restotje op het park e.d.



En niet te duur!

@marloes vip wrote:

Landal in Emmen! Ben de naam kwijt, maar die is nog vrij nieuw en erg leuk! Mooie omgeving ook.
parc sandur :wink:

Landal in Emmen! Ben de naam kwijt, maar die is nog vrij nieuw en erg leuk! Mooie omgeving ook.