Welkom T@mmie!
Jij ook succes natuurlijk!
Ik zal binnenkort maar eens een mooi lijstje gaan maken
hoi tammie
jij ook al zo lang bezig geweest de vorige keer?
nou, dan zullen we deze keer de records verbreken met zijn allen hoop ik :mrgreen:
@Ziet wrote:
hoi tammie
jij ook al zo lang bezig geweest de vorige keer?
nou, dan zullen we deze keer de records verbreken met zijn allen hoop ik :mrgreen:
Ik ben vóór!!
Hoi T@mmie, gezellig dat je er ook bij komt!
Ik ben ook een week of 2 geleden begonnen met foliumzuur.
Jeetje, dat jij dat de vorige keer meer dan 3 jaar hebt moeten slikken!
Voor mij weer een goed voorbeeld dat je zwanger worden niet zomaar even kunt plannen; het is voor iedereen toch maar afwachten of en wanneer het lukt!
Ben je de vorige keer in de medische molen terecht gekomen, of ben je uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden?
(Wat een vragen he⦠ben gewoon erg benieuwd hoe het bij anderen, die al een kindje hebben, is gegaan )
Idd Ziet, ik hoop dat de records hier verbroken gaan worden!
Wat doen degenen die tot juli de pil slikten trouwens; direct de eerste cyclus kijken of je zwanger kunt raken, of wachten jullie eerst een cyclus af om te kijken hoe lang die is?
Wij wachten eerst mijn cyclus af, en nemen tot die tijd andere anticonceptie maatregelen. Vooral omdat ik bij mijn vorige pilstop 5 maanden lang niet ongesteld werd, als we nu gelijk proberen zwanger te raken heb ik natuurlijk geen idee of ik uberhaupt een eisprong heb en wanneer ik over tijd zou zijn etc.etc.
Dat zou dus best onhandig en onzeker zijn. Daarom, eerst afwachten voor mij! Hoop dat ik niet al tĆĀ© lang (langer dan een half jaar?) moet wachten, voordat we echt kunnen beginnen.
Vind het wel spannend allemaal!
ik zou denk ik ook ff een menstruatie afwachten.
ik ga me er zelf niet zo erg mee bezig proberen te houden in ieder geval,
want dat leverde de vorige keer aardig wat frustraties op.
(maarja, dat zeg ik nu, maar het is toch elke maand spannendā¦)
@Ziet wrote:
ik ga me er zelf niet zo erg mee bezig proberen te houden in ieder geval,
want dat leverde de vorige keer aardig wat frustraties op.
(maarja, dat zeg ik nu, maar het is toch elke maand spannendā¦)
Dat ga ik ook proberen⦠:think:
@ Bodeas, we hadden net alle onderzoeken in het ziekenhuis afgerond, moesten voor een eind gesprek om te kijken wat de mogelijkheden waren en toen bleek ik zwanger! Schijnt vaak voor te komen door de baarmoederfoto waarbij ze vloeistof door de eileiders spuiten.
Dus hoe het nu zal gaan is best spannendā¦
Maar het is voor iedereen natuurlijk heel spannend allemaal, hier kun je er tenminste ff lekker over kletsen :mrgreen:
Zo goed aan t kletsen hier!
Ik ben ook 2 weken geleden begonnen met foliumzuur.
Ik heb tijdens mijn spiraal op zich een normale cyclus gehad, dus ga er stiekem vanuit dat dat nu meteen op orde isā¦
Heb de Wii Fit gister binnen gekregen, ben nu hard aan mijn conditie aan t werken :lol:
Zo ben je met zān tweedjes en zo ineens ben je met zān 5-jes.
Hallo iedereen die zich net hebben aangemeld.
Ik ben bij Kelly (de oudste van 7) de tweede maand aangeteld. Ilse (die is 4 jaar) ben ik na 13 maanden, met behulp van Clomid (een middel om de eisprong op te wekken) aangeteld. Kelly en Ilse zijn van mijn ex-man.
En nu met Willian, DE LIEFDE van mijn leven, hebben we samen het mooie meisje Inge gemaakt. Toen ik stopte met de pil was ik na 2 maanden zwanger, maar dat is helaas na 7 weken mis gegaan. Daarna was ik na een maand weer zwanger van Inge.
Ik heb 3 heel vervelende zwangerschappen gehad. Bij Kelly en Ilse heb ik heel veel moeten braken. Vaak 12 keer per dag en vanaf week 25 heel veel migraine-aanvallen. Met behulp van medicatie (onder streng toezicht van de neuroloog en huisarts) hebben we die aanvallen kunnen stoppen. Het braken is gebleven tot de laatste minuten van de zwangerschap.
Bij Inge hoefde ik alleen direct na het opstaan te braken. Alleen bij haar kreeg ik dus de gevreesde migraine bij 23 weken. Elke dag had ik minimaal 1 aanval. Weer aan de medicatie;alleen deze keer had het geen enkel effect Ik had vreselijk veel last van de bijverschijnselen, dus na 2 weken gestopt met de medicijnen. En toen was het de zwangerschap uitzitten. Met een goede ondersteuning van de verloskundigen, huisarts en mijn ouders (die heel vaak de oudste 2 hebben opgevangen) ben ik de zwangerschap doorgekomen.
Nu zullen veel mensen ons voor gek verklaren dat we het nog een keer gaan doen. Maar we willen heel graag nog een 4de kindje (2de van Willian en mij) en het is echt waar: de grootste ellende vergeet je weer en het is āmaarā 9 maanden en dan heb je iets gigantisch moois in handen :inlove: :inlove:
Nu werk ik nog 2 dagen per week, maar daar ga ik mee stoppen als nr. 4 er mocht komen.
Romi; ik denk dat je ondertussen wel een lijstje kunt gaan maken. Het is misschien handig als we onze gegevens via een pb naar jou sturen.
Het is misschien handig om een pb naar Romi te sturen met de volgende gegevens:
Je forumnaam
je echte naam (als je die bekent wilt maken)
je leeftijd
hoeveelste kindje
NOD (Niet Ongesteld Dag)= de datum dat je hoopt een positieve test in handen te kunnen houden.
Gerdy, tjonge, jij hebt inderdaad flink wat te verduren gehad tijdens je zwangerschappen!
12 keer braken op een dag, pfffff⦠lijkt me erg vermoeiend en vervelend.
Ben je wel veel aangekomen tijdens je zwangerschap, je hoort ook wel eens dat mensen die veel braken etc. zelfs afvallen of weinig aankomen?
In ieder geval, wat je al zegt, je krijgt er iets onwijs moois voor terug :inlove: .
Ik zal Romi een PB sturen met mijjn gegevens, voor de tabel :thumbup: .
Denk alleen dat ik mijn echte naam (nog) liever niet op het forum bekend maak⦠je weet nooit wie er āmeeleestā, het blijft internet ā¦
Misschien tegen de tijd dat ik een aantal maanden zwanger ben en mijn omgeving er ook van weet.
Maar zover is het nog lang niet, vanavond mijn allerlaatste pil (hoera!) en dan maar eens kijken wat mijn cyclus doet.
(Als iemand van jullie mijn echte naam wil weten is dat prima hoor, stuur maar een PM ).
Weten jullie dit trouwens: ik slik vanavond mijn laatste pil en krijg dus over een paar dagen mijn onttrekkingsbloeding.
Moet ik de eerste dag van deze onttrekkingsbloeding tellen als zijnde dag 1 van mijn cyclus?
gerdy: wat balen dat je zulke nare zwangerschappen hebt gehadā¦
misschien als je een jongen (mag) krijgt(en) is het een hele andere zwangerschap dan bij je drie meiden.
ik heb een superzwangerschap achter de rug, ik kon de hele wereld aan.
voelde me zo goed, dat ik niet eens zin had in verlof (wat moest ik die vier weken thuis doen??)
al die pijn in mijn rug heb genegeerd, al die harde buiken herkende ik niet, want zóān zeer deed het nou ook weer niet. Niet zeuren en lekker doorgaan.
Ik wilde vrijdags met verlof, in het weekend bevallen en het liefst maandag al weer aan het werk, zo goed voelde ik me.
had ik nu maar wel geluisterd, en bij de volgende ga ik dat zĆĀ©ker wel doen,
want Tyg is op mijn eerste verlofdag geboren⦠veel te vroeg dus. en ik heb die maand rust achteraf heel erg gemist.
ik wacht nog ff met die gegevens doormailen,
want ik weet nog niet wanneer mijn nod is.
@ Gerdy wat een toestanden zeg pffff. Hoop voor je dat de volgende wat prettiger zal zijnā¦
@Bodeas, ik reken de eerste dag bloed als de eerste dag van de cyclus.
Met Merel had ik best een fijne zwangerschap, voor mijn omgeving was het wel wat minder. Mijn bloeddruk was bij 12 weken al erg hoog. vanaf week 20 lag ik regelmatig in het ziekenhuis en moest ik rust houden. De laatste 3 weken helemaal in het ziekenhuis doorgebracht, met zoveel medicatie dat ik heerlijk suf lag te genieten van mān bewegende buik :inlove: En hubbie maar werken, honden uitlaten, huishouden doen en ook nog bij mij op bezoek komenā¦Oww wat was hij moe :lol:
Hi allemaal,
Bij deze wil ik mij ook aanmelden als juli-stopper! Ik ben al sinds januari van de pil af, maar deze maand gaan we voor het echie
Ik ben Ruth en mama van Kyan (12-08-06), ik ben 26 en werk als verpleegkundige en ook als visagiste.
Ik heb even vluchtig al jullie berichtjes gelezen en zal kort reageren: mijn zwangerschap van Kyan was heerlijk, nergens last van en ik was in 1x zwanger.
Bodeas: de eerste dag ven je menstruatie is de 1e dag van je cyclus. Het is handig om vanaf die dag te beginnen met temperaturen (altijd 's ochtends doen als je wakker wordt om ongeveer de zelfde tijd en voordat je je bedje uit gaat!!)
liefs, Ruth
Hoi Stiekem,
Gezellig dat je mee komt schrijven!
Stiekem ben je dus een januari-stopper, haha !
Wel erg leuk dat jij nu al āvoor het echieā kunt gaan, zeg!
Wie weet gaat het nu net zo snel als bij je eerste kindje (leuke naam, Kyan, nog niet eerder gehoord!).
Ik ben een echte juli stopper (vanavond laatste pil van de strip :mrgreen: !!) dus bij mij is het maar afwachten wanneer mijn cyclus op gang komt. Voorlopig dus nog niet voor het echie hier, eerst maar even mijn cyclus afwachten. Dus in het gunstigste geval kunnen wij over een dikke maand echt beginnen, maar ik vrees dat het langer gaat duren :think: .
Was je bevalling van Kyan trouwens even āmakkelijkā als de rest van je zwangerschap?
Ik ga inderdaad gewoon 's ochtends, direct als de wekker is gegaan, temperaturen. Ben erg benieuwd wat mijn lijf gaat doen 8) !
(Ben jaar geleden 4 a 5 maanden van de pil af geweest, en werd toen niet ongesteld⦠:doh: )
Liefs Bodeas
Hi Bodeas,
Ja, ik had je verhaal gelezen idd! Ik hoop dat je nu wel ongesteld wordt, zodat je weet dat alles het nog doet⦠:S
Mijn bevalling van Kyan is een keizersnede geworden, omdat hij in stuit lag. Ik heb gewoon geprobeerd zelf te bevallen, maar mijn weeen bleven weg na ze 36 uur te hebben gehad Bij stimuleren wilden ze niet en toen ging ik onder het mes). Maar deze keer gaan we er weer voor en hoop ik opnieuw dat ik vaginaal kan bevallen ;).
liefs, Ruth
Hoi Ruth,
Ja, ik hoop het ook! We zullen zien hoe het dit keer loopt !
Ben natuurlijk erg benieuwd, zal echt blij zijn als het gewoon op gang komt, maar reken er maar op dat het weer maanden kan duren.
Eerst maar eens gaan temperaturen de komende maand, kijken of daar iets in valt te ontdekken !
Jammer dat het de vorige keer in een keizersnede eindigde.
Ik zag dat je verpleegkundige bent, doe je toevallig ook iets met babyās (kraamafdeling ofzo) of op een heel ander gebied?
Groetjes, Bodeas.
Ik ben verpleegkundige op de poli verloskunde, gynaecologie en fertiliteit ;).
Hopelijk duurt het geen maanden. Je moet nooit denken dat het niet snel raak kan zijn. Je hoeft maar 1x raak te schieten, zeg ik altijd maar!
Ik lees straks of morgen even bij.
Iedereen is hier net weg, heb bbq gehad voor de mensen die geholpen hebben met ons nieuwbouwhuis.
Was vanmorgen al met lijstje begonnen en die ga ik morgen proberen af te krijgen!
Bedankt voor de info!
Oh en nog een nieuwtje hier!
We hebben gister besloten om niet meer tot het eind van de maand te wachten, maar vanaf nu te beginnen!!
:dance:
(ik ben trouwens nog steeds niet ongi :think: )