Juli 2008 (deel 2)

Roma: ik heb geen endometriose maar scoorde ook op de site als licht verdacht! Dus ik zou maar goed naar je vent luisteren en lekker gaan slapen! :zzz:

:lol: bedankt! Veel van de klachten horen ook gewoon bij menstruatieā€¦

Weet jij of ze 4 dagen voor je NOD al iets kunnen zien op een echo? Heb vriend al gevraagd of hij wel mee gaatā€¦ stel je voor dat ik daar alleen ben en dat ze zeggen: we zien een bevrucht eitjeā€¦ :shock:

Hai allen,

Ja 't is wat he, als je zo gaat rondneuzen op internet! Dat brengt je soms alleen maar in grotere onzekerheid.

Desalniettemin is onderzoek, bij twijfel/klachten, altijd goed, toch? Dat geeft tenminste duidelijkheid!

Dus Roma, succes met je echo vrijdag, meid! (Ook een inwendige echo??)

O ja Stiekem, vlgs mij heb ik wel gewoon een afspraak ingepland staan met een gyn, dus niet alleen maar met een echo-maker ( :mrgreen: hoe noem je zo iemand, echoscopist, of bestaat dat woord niet en verzin ik dat nu ter plekke :lol: ?!).

Ik heb ook gewoon gebeld naar het ziekenhuis voor een afspraak met een gyn voor een inwendige echo, meer informatie heb ik er ook niet bij hoeven geven.

Dus met een beetje mazzel gaat hij ook gelijk wat uitleg geven over wat hij ziet :wink: ! Dat zei de huisarts ook vanochtend, dat het best kon zijn dat de gyn alles al uitlegde en dat zij er dan geen uitleg meer over zou hoeven geven, alleen als ik nog vragen had of als ik geen uitleg had gekregen. In ieder geval wilde de HA ook graag de echo zien.

Afwachten dus hoe dat zal lopen!

Ik zit net even te kijken en zie trouwens zelfs een foto bij de naam staan op de site van het ziekenhuis, haha!

Nou weet ik ten eerste dat het een man is, en ten tweede heb ik er dus al een gezicht bij :lol: . Nou 't is op de foto een vriendelijke goedlachse man van 50+, die wil mij vƃĀ”st wel direct uitleg geven over wat hij ziet op de echobeelden :wink: !

Mijn mannetje gaat trouwens ook mee naar de afspraak met de gyn, toch wel fijn! Ben vanochtend gewoon alleen naar de HA geweest (geen probleem), maar bij alle afspraken waar echt ā€˜ietsā€™ gebeurt dat te maken heeft met onze kinderwens/zwangerschap, wil hij ook graag bij zijn :inlove: .

Ik heb trouwens nog nooit een inwendige echo gehad (of ander inwendig onderzoek, ook nog nooit een uitstrijkje o.i.d.) dus ik vind het wel een vreemd idee om zomaar ā€˜met de billen blootā€™ te moeten gaan.

Anderszijds lijkt het me wel mega interesssant om een kijkje van binnen te nemen (ik zei al tegen mijn mannetje, 'hoe vaak krijg jij nou de kans om mijn eierstokken te bekijken :lol: , haha!). En ach, die mensen daar zien de hele dag door onderkantjes voorbij komen :mrgreen: !

Ik ben dus errrrrrg benieuwd naar de beelden en natuurlijk nog meer naar de conclusie die daaruit getrokken gaat worden door gyn en/of huisarts.

Nu nog ff een maandje wachten, maar dat gaat helemaal goedkomen, ik ben blij dat er toch wat schot in de zaak zit nu ;).

@Romi82, beterschap meid!

Zorg (extra!) goed voor jezelf nu, en in ieder geval toch proberen vocht binnen te houden!

Een vieze maar misschien werkende tip: rijst koken en dan het water afgekoeld drinken. Ik ben ook ooit eens zo ziek geweest dat ik gewoon water niet kon binnen houden, dus toen kreeg ik koud rijstewater en dat bleef wel binnen ;).

Succes en sterkte!

Heb ORS gehaald, maar dat is vies spul! Zit zout en suiker in ofzoā€¦ Maar kon ook Aquarius proberen, dus dat probeer ik nu te drinken. Mijn lichaam doet echt moeilijk over elke druppel, de geluiden die uit mijn lichaam komen, niet normaal. Maar moet zo wel mijn antibiotica nemenā€¦

Heb net 14 uur geslapen en zag net op de weegschaal dat ik paar kilo was afgevallenā€¦

Lig bijna de hele dag maar wat te liggenā€¦

Ja die ORS ken ik, dat hebben wij altijd mee op vakantie (in verre landen word je meestal wel ff goed ziek) en smaakt inderdaad niet al te prettig :lol: , 't is wel ƃĀ©rg goed voor je op dit moment!

Heb je speciale antibiotica gehad, die je ook mag nemen als je zwanger bent??

Sterkte meid en doe lekker rustig aanā€¦ :hug: :hug: :hug:

Liefs Bodeas :-*

Ja heb meteen gezegd dat ik zwanger ben gister tegen de assistente. Daar houden ze dan gelukkig rekening mee.

Heb verjaardag van nichtje nu moeten missen, baal ik van. Ze is 3 geworden en echt een schatje.

Net even gebeld, zegt ze heel lief ā€˜ben je ziekā€™ ā€˜moet je spugen?ā€™

Gelukkig woont ze 1 straat hierachter, dus kan makkelijk langsgaanā€¦

Bleehhh, ben ziekigā€¦ hoofd vol met watten, snotneus, vannacht koorts gehad.

Ik bedacht me vanmorgen dat ik ook ziek was toen ik zwanger was van Kyan en ook voordat ik positief teste van mijn miskraamā€¦

Ben benieuwd wat ik zie op de test zondagā€¦

Wilde eventjes een berichtje achter laten, dat alles goed is, maar ik heb gewoon geen tijd om veel rond te hangen op de site.

Groetjes en :hug: voor iedereen

Allemaal zieken dus hier, beterschap :hug:

Beterschap voor Stiekem en Romi :hug: :hug: :hug: !

En Stiekem, dat je nu ziek bent, net als de vorige 2 keer voor de positieve test, dat maakt het wel ƃĀ©xtra spannendā€¦ misschien is het een zwangerschapsverschijnsel :lol: :pray: !

Bodeas: zou toch wat zijn iddā€¦ vreemd hoorā€¦ dat is dan alleen bij mij een zwangerschapsverschijnsel!! :lol:

@stiekem, vanaf wanneer kun je op een echo iets zien van een zwangerschap? Voel je je al wat beter? :hug:

Ik heb mijzelf voorgenomen om me deze maand niet gek te gaan maken, maar het begint zo langzamerhand toch weer de kop op te steken. Toch wel gevoelige borsten en muv de ochtend een opgezette buik die ik nauwelijks kan inhouden (weet niet of het een verschijnsel is). 't zal vast allemaal komen omdat ik het zo graag wilā€¦

Hoe is het hier, het is hier erg stilā€¦ iedereen ziek??

BETERSCHAP VOOR ALLE ZIEKEN :hug: !

Hier alles okee.

Mijn temperatuur is al een paar dagen vrij laag en volgens mijn eventueel volgens de huisarts wel bestaande cyclus :mrgreen: zou ik rond deze week weer een eisprong moeten hebben. Ik heb de eerdere eventuele eisprongen op dag 45 en 83 gehad en zit inmddels op dag 121.

De vorige ā€˜cyclusā€™ zat er dus 38 dagen tussen beide eisprongen in en inmiddels ben ik weer precies 38 dagen verder.

Nu had ik gisteren voor het eerst sinds het stoppen met de pil echt vruchtbaar slijm gespot, en had gisteren de hele avond buikkramp, en vandaag weer veel van dat vruchtbare slijm. Nooit eerder gehad, wel gaaf :mrgreen: ! Kennelijk gebeurt er toch wel een en ander daarbinnen (ook al werkt het misschien allemaal nog niet naar behoren, ik heb toch wel het gevoel dat er steeds nieuwe ontwikkelingen :smiley: gaande zijn!).

Wie weet zit er dus toch een eisprong aan te komen (ooit moet de eerste goede eisprong komen toch?) dus ā€˜volgas klussenā€™ zoals het eerder in dit topic zo mooi werd geformuleerd :lol: !

Daā€™s ook sterk, de hele dag geen enkele post hier, en nou posten Roma en ik op de minuut af tegelijk :lol: :lol: :lol: !

@Roma, laat je niet gek maken meid. Een vrouwenlijf is een vreemd iets :lol: .

Bedenk maar zo: als je zwanger bent, dan ben je dat, en dan kom je daar echt wel achter voordat de bevalling zich aandient :mrgreen: .

Nog effekes geduld en je kunt testen.

:lol: HAAAAHAHAAA, zal het inderdaad wel weten voor de bevallingā€¦ hihi

@ Bodeas: Toch wel leuk dat je merkt dat er iets gebeurd!!

Hier medicijnen tegen de misselijkheid gehad. Hoop maar dat ze gaan werken en ik weer een beetje mijn bed uit kan komenā€¦

Roma: op de echo kan je met 4 weken al ā€˜ietsā€™ zien op de echo, maar dat is altijd zo twijfelachtig dat als je zeker wilt weten dat je een vruchtzak hebt EN een kloppend hartje, je toch beter tussen de 6-7 weken kan kijken. Voor een termijnecho ben je tussen de 10-13 weken goed op zijn plaats.

Voel me wel ietsjes beter, iig goed genoeg om te werken vandaag. Morgen laatste dagje en dan lekker weekend!!! :dance:

Ga jij ook zondag testen?? Ikke wel hoor. Voel nu af en toe ook wat ongi-pijntjes (zij het heel licht, maar tochā€¦ dat heb ik anders nooit). We zullen wel zien. Vandaag was de test negatief heb het toch stiekem gedaan, erg he? :oops:

Bodeas: ik hoop het zo voor je meid, echt waar!!! :pray: :pray:

Romi: wat heb je gehad voor medicatie? Emasefene?

@Romi, ik hoop dat de medicijnen gauw voor je gaan werken! Sterkte meid!

@Stiekem ook sterkte voor jou, gelukkig voel je je al ietsjes beter!

Balen dat de test nog negatief blijftā€¦ ben benieuwd hoe het zondag is en ik duim voor je!

En tja, ik reken niet op een goede eisprong bij mij hoor, ik leef gewoon rustig toe naar mā€™n echo 3 december en hoop dat er dan meer duidelijkheid komt. Mocht voor die tijd toch een goede eisprong komen, of een ongi, dan is dat alleen maar mooi meegenomen :dance: !

@Stiekem, ja Emesafene. En vanochtend werkt t echt super! Om 6 uur zoā€™n pil genomen en werd gewoon niet misselijk wakker!

Was gisteravond echt onwijs misselijk, maar ja voordat zoā€™n pil werkt duurt 1-2 uur, dus weinig zin meer.

Voel me nog wel beetje wazig nu, maar de weegschaal gaf ook aan dat ik ruim 3 kg ben afgevallenā€¦

@Stiekem en Roma, hoop voor jullie dat de testen deze maand positief zijn!!

Ja, het kan heel goed werken. Hoop voor jou dat het ook blijft werken meid!! Heerlijk voor je! :dance:

Ja, hoop ook dat de test positief isā€¦ :pray: