zweef jij maar lekker verder José… geniet van je kleine meid en wat :thumbup: dat de BV goed gaat. Vertrouwen hebben in jezelf hoor!
Wat vindt Thijmen van syn lytse suske? :inlove:
:hug: :-*
hazze
jeetje zeg josee, vier uur persweeen opvangen/tegenhouden :shock: Bikkel!!!
sterrekijkertjes, ow breek me de bek (en andere lichaamsdelen :silenced: ) niet open…
geniet lekker van alles!! (en laat ons rustig meegenieten met een fotootje van je kleine meid )
en helemaal fijn dat de bv goed loopt! Dat groeien komt vanzelf wel!
:-*
pfff mensen dag Bv is niet makkelijk zeg
Het leek goed te lopen, maar Mirthe bleek gisteren meer dan 10 % afgevallen te zijn.
De kraamozrg heeft dit niet aan de vk gemeld.
Gisteren had Mirthe om 11 uur 's ochtends voor het laatst geplast, dus heb ik de vk gebeld.
Die was zachtgezegd niet blij dat de kraamzorg het gewicht niet doorgegeven had.
Omdat ze dus al een tijd neit geplast had, moest er bijgevoed worden.
Jullie raden het mischien al; zaterdagavond laat en geen winkel in de buurt om een kolf vandaan te halen, dus kv
Ik moet nu bijvoeden met een spuitje en dit gaat dus bijna niet, ze begint al te kokhalzen als ze dat ding voelt en geeft ook ineens over…erg jammer want daarvoor leg ik aan en aarna spuugt ze dus bv
Ik heb nu wel een kolf in huis en ben nu de hele dag aan het voeden, kolven en bijvoeden…ben bekaf en heb sinds vorige weekend geen nacht meer goed geslapen…alleen maar gedoezeld.
In al die tijd heb ik Thijmen mischien een 3 uurtjes gezien en ik mis hem
Echt meiden, zeg iets om me op te peppen want ik trek dit echt niet lang zo.
Tuurlijk alle begin is lastig, maar ik wil herstellen en me niet met de dag slechter voelen worden.
Ik heb 2 kinderen en wil er ook voor alle 2 zijn…
he lieverd… :hug:
ik heb helaas geen ervaring die ik met je kan delen met bv en kindjes maar je bent een sterke meid, je gaat ook dit gewoon redden!! wel balen hoor dat je kv moest geven, maar bv zal hoop ik weer snel goed gaan zodat je jullie kleine prinsesje weer heerlijk aan de borst kan leggen!
sterkte meis!!! :hug: :-*
:hug:
Ik wil bijna keihard Yvonne roepen want ik durf niet zoveel zinnigs te zeggen over de bv zelf. Hoe dat zit als ze meer af valt etc. Toch maar: Yvonne!!!
Of anderen natuurlijk
Maar ze spuugt de bv nu ook uit, denk je dat dat van het spuitje komt?
Vergeet niet dat je dochter nu 4 dagen is en de 3e,4e dag is vaak berucht vanwege tranen, emoties, stress, gevoel van falen etc. etc. Dus het is ook normaal maar als je dan zo met die voeding zit is het helemaal niet fijn natuurlijk.
Als Mirthe slaapt, heb je dan ook tijd om Thijmen even lekker te knuffelen of om met hem op de bank te zitten? Gek is dat he, zo heb je anderhalf jaar lang alle aandacht voor hem en dan komt er zo’n klein wichtje bij en die slurpt alle aandacht van hem weg voor jouw gevoel.
Eén ding is zeker; je bent er echt wel voor hem. Hoe je over hem praat zegt genoeg hoor :thumbup: Alleen moet je nu gaan delen en volgens mij is dat vooral voor mama’s het meest lastig.
Belangrijk volgens mij is dat je nu ook je rust gaat pakken voor zover mogelijk, is het niet 's nachts, dan overdag!
Lekker veel drinken, uitrusten en maak plannen voor straks als je weer wat meer Jose bent. Wat voor leuks ga je met je kinderen doen over een paar weken?
Oh ja en nog meer peptalk; blijf kokken en vragen en zeuren, goed ;-)?
Liev e joseetje,
hier even een flinke hart onder de riem. :hug: :hug: :hug:
Hoe geef je dat spuitje, met je vinger erbij? Volgens mij hoef je het maar een heel klein beetje naar binnen te doen he, en dan heeeeel rustig de melk eruit laten komen.
Ik heb zelf natuurlijk maar 1 kindje, maar ik kan me goed voorstellen dat je Thijmen nu mist. Maar bedenk: die eerste weken zijn wel echt de heftigste he, dan is het écht voeden voeden voeden. Je kindje heeft je dan meer nodig dan wie dan ook. Hierna komt weer heeel veel tijd die je aan beide kinderen kunt besteden. Heeft je man tijd om Thijmen wat extra aandacht te geven en wat leuke dingen met hem te gaan doen?
Ik heb de eerste dagen ook me suf gekolfd, en bijgevoed met fingerfeeding. Dus tussen de voedingen kolven, en tijdens de voeding eerst aan de borst laten drinken (waar bij mij niks uitkwam) en daarna met spuitje bijvoeden. Het was zwaar, maar het had z’n vruchten af geworpen want na vijf dagen was de bv goed op gang gekomen.
Had je zelf, los van de cijfers en de plasluiers, ook al het idee dat ze niet genoeg dronk? Hapt ze goed aan, en hoor je haar goed slikken?
Echt joseetje, het is nu even enorm investeren, maar er komen makkelijkere tijden aan. En anders heel snel aan de bel trekken.
liefs :-*
Ooooooooooooooooooh José :hug:
Lieverd…dat is ook niet leuk
Ik hoop dat je het vol kan houden meis…het is zo een weg zoeken…
En ik snap dat je je kleine mannetje mist :hug: maar als je nu door kan zetten en het straks weer op het goede spoor zit dan doe je je kleine meisje toch ook een plezier met je bv.
Thijmen zal het je vast vergeven moppie… :hug: …pffff weet niet zoveel zinnigs te zeggen…heb met je te doen :shifty: ik hoop dat ze snel weer lekker pakt en je kan stoppen met dat ‘‘geklooi’’ eromheen
Zorg goed voor jezelf ook José,goed eten en drinken en rust mee als dat kan,jij moet ook nog herstellen…probeer je kleine mannetje even ‘‘uit handen te geven’’ dat maak je straks als je op de been bent en alles weer lekker soepel loopt echt wel weer dubbel en dwars goed met hem :-*
Dikke dikke :hug:
@joseetje wrote:
Ik moet nu bijvoeden met een spuitje en dit gaat dus bijna niet, ze begint al te kokhalzen als ze dat ding voelt en geeft ook ineens over…erg jammer want daarvoor leg ik aan en aarna spuugt ze dus bv
Wij moesten in de kraamweek ook bijvoeden met dat spuitje omdat Yara niet goed aanhapte.
het is de bedoeling dat ze het spuitje helemaal niet voelt, dus je doet je pink in haar mond (als ze daar tenminste wel op wil zuigen) en doe je het puntje van het spuitje in haar mondhoek en alleen als ze zuigt druk je zachtjes op het spuitje zodat er een beetje uit komt.
dat mag druppelsgewijs, echt beetje bij beetje.
hopelijk gaat ze dan niet kokhalsen.
Ik hoop dat het inmiddels al beter gaat en dat je kleine meisje gauw gaat groeien!!
En wat Thijmen betreft, ik kan me voorstellen dat je hem mist, ik herken dat wel, had ik naar Noa toe ook wel.
maar je moet nu even aan jezelf denken en zorgen dat dit goed komt.
Straks haal je het dubbel en dwars weer in en dan kun je genieten van beide kids samen.
dat heb ik nu ook, het is zo lief om te zien hoe Noa met Yara om gaat en hoe Yara dan weer op Noa reageert :inlove:
Dat komt vanzelf.
zet em op! :thumbup:
joseetje :hug: :hug:
Ik heb even een foto opgezocht van Vienna. die kwam ook niet aan moest zo weken geveod worden.
Op de foto kan je zien dat het er maar een klein stukje langs mijn pink gaat.
heb je zo’n spuitje?? zoniet even aan de vk of de kraamzorg vragen. Anders heeft de apotheek het. Het is heel soepel en zacht.
Ook goed op haar temp letten want Vienna kwam ook niet aan omdat ze te hard moest werken om warm te blijven en ook hebben we de visite lam gelegd koste der ook teveel indrukken en niemand mocht der vasthouden tot ze weer aankwam.
heb niet gekolfd en ook niet bijgevoed.
ipbv daarvan heb ik bij iedee kik aangelegd.
ze piest nu een slag in de rondte en was vanochtend aangekomn :dance:
voelt goed hoor, helemaal op mijn (.) en door mijn eigen gevoel te volgen
srry geen hoofdletters, typ met 1 hand
@joseetje wrote:
heb niet gekolfd en ook niet bijgevoed.
![]()
joseetje, je bent de beste!!! :thumbup: :dance:
jeeeeeeeh 100 gram!!! bijgekomen :dance:
@joseetje wrote:
heb niet gekolfd en ook niet bijgevoed.Krijg er helemaal kippevel van!!
![]()
YOU GOOOOOOOOOOOOOOOOO GIRL!!!
Mama’s weten het zélf het aller aller beste!!!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
:dance: :dance: :dance: :dance:
je eigen moederinstinct volgen werkt het beste blijkt maar weer, super!!!
Mirthe :inlove:
ohhhhhh, José ik had het helemaal gemist, je troubles en worries :? … Meid wat goed dat je vertrouwt op jezelf! Je (.)(.) kunnen het hoor en Mirthe zeker ook ! Blijf dat vertrouwen houden, dan komt alles goed en zal ze vast alleen nog maar een stijgende lijn laten zien. Enne 100gram hey, da’s ook veeeeeeeeeeeeel! :thumbup: wees er maar goed trots op! :dance:
wat een skatjsje is Mirthe… :inlove: :inlove: :inlove:
dikke tút :-*
hazze
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: how cute :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
:dance: :dance: nou meid geniet ervan :dance: :dance:
mooie meid :inlove: :inlove:
wooow mooie meid jose :inlove: :inlove: :inlove: