jongetje bijna 4 maar weigert te poepen op wc!

Ik gooi er toch maar een topic aan want elke tip is welkom nu ff.



Jesse word begin Januari 4 en moet dus zindelijk zijn als hij naar school gaat. Plassen gaat perfect en hij draagt ook totaal geen luier meer.



Poepen echter… dat weigert meneer consequent! Sinds hij plaszindelijk is begon hij eerst om een luier te vragen om vervolgens gewoon lekker zn luier onder te poepen. Nu doet hij dat niet meer en houd hij het gewoon op totdat hij 's nachts een luier aan heeft. Incidenteel zegt hij om 6 uur dat hij naar bed wil, hij word dan rond 4en al druk en licht hysterisch en dan weet ik hoe laat het is… dan moet hij poepen maar dat doet meneer dus alleen in zn luier en tegenwoordig dus alleen in bed of als hij net wakker is. Om vervolgens wel ff te vragen of ik hem schoon wil maken want hij heeft gepoept.



Als ik hem vraag waarom hij niet op de wc wil poepen (want hij weet dat dat hoort) dan zegt hij dat het eng is, dat hij bang is dat te doen en daar blijft het bij.



Het potje heeft hij nooit gebruikt, hij wilde direct op de wc. Hij heeft wel eens op de wc gepoept, maar dat doet hij compleet hysterisch.



Ik gok dat het op school geen probleem gaat zijn ( hij houd het tenslotte op en draagt nu ook al overdag al paar maanden geen luier meer ) maar gaat school dit ‘accepteren’?



Wat kan ik eraan doen om Jesse te stimuleren?



Regelmatig op de wc zetten heb ik paar dagen probeerd maar dan plast hij erg vaak, maar poepen stopt hij gewoon. 's nachts de luier uit doen zorgt voor of een nat bed, of een jongen die helemaal niet poept dus lijkt me ook geen optie. Stickers is hij niet gevoelig voor, cadeautjes stimuleren hem ook niet in het poepen.

Ik lees mee…



Ik geef Katie alleen wel de luier overdag als ze erom vraagt omdat ik weet dat ze dan moet poepen. Ik ga hier niet moeilijk om doen! Maar ik wil ook weten wat er hieraan te doen is want soms ben ik bang dat ze dit gaat wennen waardoor ze gaat denken dat het een gewoonte is maar dat is het niet. En over half jaartje gaat zij ook naar school.

Niemand ideeen of tips voor ons?

Net hetzelfde gehad met de jongste… Als hij moest poepen vroeg hij een luier en vaak poepte hij ook 's nachts. Na alles geprobeerd te hebben, de boel zo gelaten en niet meer moeilijk doen, want belonen, dreigen, rustig blijven… Het maakte niets uit. Toen was hij al 4 1/2j. Een paar maanden later moest hij opeens heel nodig poepen en gaf ik aan dat ik geen pampers in huis had en dat hij het misschien toch nog eens op de wc kon proberen. Na heel lang proberen heeft hij toen wel op de wc gepoept. Hij deed er keer of vier over en sindsdien poept hij op de wc. Dat was afgelopen mei en toen was hij 4j en 10 maanden.



Ik zou er niet moeilijk over doen, het komt wel goed.

Ik heb geen idee, of je nog wat hebt aan mijn antwoord, want misschien is het al opgelost?



Hier precies hetzelfde meegemaakt. Die van mij ging zelfs al naar school, met 4 jaar en 4 maanden ofzo ging het poepen pas “goed”.

Op school hielt hij het gelukkig op, kon hem slechts met een pamper naar school laten gaan. Hier een behoorlijke strijd gehad. Hij had wel al een keer op de wc gepoept en had toen van mij een groot bed gekregen, maar omdat hij daarna weer bleef vragen om een pamper heb ik hem weer in het babybedje gestopt. “Baby’s poepen in de pamper en geen grote jongens en dus dan ook maar in een babybedje slapen!”

Ik weet het, heel flauw van mij, hij moest heel erg huilen en was zo super kwaad dat ie de bedbodem kapot heeft gestampt. Maar vanaf toen heeft ie het steeds op de wc gedaan! En ik natuurlijk elke keer super trots!

Het is nog niet helemaal opgelost, al heeft hij in ene vrijdag spontaan bij het kinderdagverblijf op de wc gepoept en zaterdag dus ook thuis. Hij kwam zelfs naar mn man toe om te zeggen dat hij gepoept had. Nu hebben we hem dus 's nachts zonder luier gelaten en zaterdagnacht ging dat goed, zondagnacht was hij nat (geeft verder niet, nachtzindelijk hoeft van mij niet direct maar was het pogen waard) maar nu dus sinds zaterdag weer niet gepoept dus ik neig hem maar weer ff een luier aan te doen, want morgen moet hij naar school om te wennen en dan moet hij dus wel ff gepoept hebben ( of tenminste daar niet moeten poepen ) man zegt juist doe hem geen luier aan, twijfel dus weer… :think:

en is het goed gegaan op school?

Dat was hier trouwens ook,als ie geen pamper kreeg om in te poepen dan hielt ie het gewoon dagen op. En dat trok ik hem ook maar weer een pamper aan, onder het motto… dan is ie het tenmiste kwijt.

Want zo lang niet poepen is ook niet goed.

School ging goed.met luier aan niet gepoept maandagnacht, gister weer zonder luier maar nog steeds geen poep (sinds zaterdag nu dus)

School ging goed.met luier aan niet gepoept maandagnacht, gister weer zonder luier maar nog steeds geen poep (sinds zaterdag nu dus)