Jongetje (12) omgekomen onder berg zand

Jongetje (12) omgekomen onder berg zand



Een jongetje van twaalf jaar is zaterdagmiddag in Ysselsteyn om het leven gekomen nadat hij onder een berg zand terecht was gekomen. Het slachtoffer was een tunnel aan het graven in een berg zand die op het terrein achter woning en bedrijf lag. Toen de jongen door de tunnel heen kroop, stortte de zandberg in en raakte hij bedolven.



Ysselsteyn

Van onze verslaggever



Er werd na de melding meteen een traumahelikopter ingezet. Pogingen het kind te reanimeren mochten niet meer baten. De politie heeft het onderzoek inmiddels afgerond.




Zo akelig, naar en triest :kaars:

:kaars:

:kaars: :vlinder:

:kaars:

och heden.



Ik denk dat altijd wel van, moeten mensen af en toe niet beter in de gaten houden waar hun kinderen mee bezig zijn.

Het kind kan wel dagenlang om het kwartier in de gaten zijn gehouden, en zul je net zien dat er tussen dat kwartier zoiets gebeurt.

Dus nee, het kind beter in de gaten houden had niet geholpen of deze situatie veranderd.



Maar oooh wat erg :kaars:

Ik denk dat Bella bedoelt met in de gaten houden, weten waar het kind mee bezig is… Zelf mocht ik dus nooit op die grote zandheuvels spelen (van dat bouwzand…) om deze reden… Ben dus ook altijd bang geweest voor dat soort bulten.



Maar wel verschrikkelijk zeg! :kaars:

Inderdaad van wt ga je doen, waar ben je mee bezig

Bewust van waar je kind mee bezig is en of dit kan



En met bergen zand spelen kan dus gewoon niet

Mijn ouders waarschuwden me ook altijd, maar dat betekende echt niet dat ik er ook naar luisterde hoor!



Als kind zie je gewoon vaak het gevaar niet.



Erg triest bericht dit zeg!

Das echt erg. Zo oud is mijn oudste ook…

Je zou toch zeggen dat kinderen van deze leeftijd dat toch wel snappen?

Van mijn ouders mocht ik dat ook nooit…Maar ja, je luisterd toch vaak een keer niet…zoals ik toen.



Maar vind het echt gewoon erg…

Ik weet niet of als je 12 bent van alles doorziet. Iets zegt me toch van niet.

de zandberg lag achter op het terrein, het zand lag er normaal nooit,

dit was toeval ze waren iets aan het uitgraven, weet even zo niet meer wat…

Ik wil jullie even bedanken voor het feit dat jullie met zoveel respect omgaan met dit vreselijke nieuws. Heb op bepaalde nieuwsfora al heel andere vreselijke reacties gelezen. Ongelooflijk hoe sommige mensen kunnen reageren. En dan heb ik het nog niet over misselijkmakkende ‘grappen’.

Dat jullie vragen stellen bij het feit of de ouders beter hadden moeten opletten, dat begrijp ik. En ik kan jullie zeggen dat de ouders de jongen veelvullig hebben gezegd, dat hij er niet in mocht spelen. Maar het gaat hier om een jongen van 12 jaar en net als velen van ons vroeger ook wel eens dingen deden die onze ouders verboden hadden, zo heeft ook deze jongen dat gedaan. Helaas heeft hij hierbij het leven gelaten.



De ouders van de jongen zijn hele goede vrienden van ons (zodoende weet ik alles van de situatie)



Nogmaals heel erg bedankt voor het respect.

@gerdy wrote:

Ik wil jullie even bedanken voor het feit dat jullie met zoveel respect omgaan met dit vreselijke nieuws. Heb op bepaalde nieuwsfora al heel andere vreselijke reacties gelezen. Ongelooflijk hoe sommige mensen kunnen reageren. En dan heb ik het nog niet over misselijkmakkende ‘grappen’.

Dat jullie vragen stellen bij het feit of de ouders beter hadden moeten opletten, dat begrijp ik. En ik kan jullie zeggen dat de ouders de jongen veelvullig hebben gezegd, dat hij er niet in mocht spelen. Maar het gaat hier om een jongen van 12 jaar en net als velen van ons vroeger ook wel eens dingen deden die onze ouders verboden hadden, zo heeft ook deze jongen dat gedaan. Helaas heeft hij hierbij het leven gelaten.



De ouders van de jongen zijn hele goede vrienden van ons (zodoende weet ik alles van de situatie)



Nogmaals heel erg bedankt voor het respect.




Dat had ik inderdaad ook al vernomen, dat hij al vaker gewaarchuwd was geweest…

Helaas kinderen blijven kinderen, en luisteren lang niet altijd :kaars:



Collega van mijn man heeft de stiefvader geholpen, om hem uit het zand te graven. Erg naar :kaars:



Sterkte nog… :vlinder:

:kaars:

Voor sommige van jullie is het dus heel dichtbij gekomen. Wat naar. Dat is toch even andere koek dan een of ander berichtje in de media.

Ik kreeg te horen van mijn man, dat de jongen ook niet eens heel diep in het zand lag.

Maar jeetje je moet er maar bij uit komen zo, kippenvel hoor!



Je ziet het schepje liggen van je kind, en die berg zand… :vlinder: